WEC: Acarnissat triomf d’Alpine a les 6 hores de Monza 2022

Enmig d’errors, avaries i xocs, va ser l’Alpine n°36 el que va aconseguir la seva segona victòria de la temporada després de la de les 1000 milles de Sebring.

Partint de la pole position, Romain Dumas va aprofitar la potència de l’Hypercar nord-americà per dominar completament la primera meitat de la prova, amb un marge de fins a 45 segons sobre els Toyota. Aquesta oportunitat d’or es va desaprofitar pel primer gran problema de fiabilitat de l’equip des de la seva entrada a la competició el 2021. Poc després de tres hores de carrera, el 007 LMH n°708 amb la seva nova decoració blava va entrar al seu garatge per no sortir mai més. El turbo va ser l’element el culpable.

El gran atractiu d’aquesta prova a Itàlia, el Peugeot 9X8, també va viure problemes. Ja avariat el dia abans en la classificació, el n°93 es va tornar a aturar en cursa després de 22 minuts. Va tornar a aparèixer a la pista una hora després, però a 2 hores i mitja després l’equip va abaixar definitivament el teló del garatge. El cotxe germà va veure la bandera a quadres, però en el lloc 33 de la general. Lluny d’altres cotxes de la seva classe.

Per tant, la victòria es va decidir entre Alpine i els dos Toyota. El n°36 va topar durant molta part de la prova amb la velocitat dels japonesos, però Matthieu Vaxiviere finalment va trobar el forat, malgrat l’agressiva defensa de Kamui Kobayashi. En l’acció per aconseguir la primera posició, a poc més d’una hora de l’acabament, el francès ha vist com el japonès es movia a la recta de boxes. La part posterior dreta del Toyota n°7 quedava malmesa i el pilot japonès era penalitzat amb un stop and go després d’incorporar-se als boxes a poca velocitat.

Amb aquesta victòria, el trio format per Vaxiviere, Nicolas Lapierre i André Négrão amplia el seu lideratge al campionat del món de pilots davant el del Toyota n°8, vencedor a La Sarthe, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa i Sébastien Buemi, i segon a Itàlia.

Pujant des de l’última posició de la graella després de la seva penalització en la classificació per a un avançament insegur al Richard Mille Racing Team n°1, el Jota n°38 va aconseguir la proesa de lluitar per la victòria fins al final a la categoria LMP2. Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa i Will Stevens finalment van ser més forts que Rui Andrade, Ferdinand Habsburg i Norman Nato. El Realteam número 41 de WRT va guanyar per primera vegada aquesta temporada. Vector Sport va aconseguir el seu primer podi al WEC amb Sébastien Bourdais, Ryan Cullen i Nico Müller.

A casa, l’AF Corse volia aconseguir la victòria a LMGTE Pro. El n°52 d’Antonio Fuoco i Miguel Molina va estar al capdavant davant del seu públic fins als últims minuts, abans de ser sorprès pel Corvette C8.R de Nick Tandy i Tommy Milner. Ferrari ha col·locat el seu segon AF Corse, el número 51 d’Alessandro Pier Guidi i James Calado, després d’una altra acalorada batalla contra el Porsche número 92 de Kevin Estre.

A LMGTE Am, les Iron Dames no van aconseguir materialitzar la pole position obtinguda per Sarah Bovy el dia abans. Batut pel Porsche número 77 de Dempsey – Proton Racing (Christian Ried, Sebastian Priaulx, Harry Tincknell), Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey aconsegueixen el seu primer podi al Campionat del Món de Resistència.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments