RESISTÈNCIA: Quan menys és més

El president d’Honda Performance Development, David Salters, va revelar que la cursa continua més llarga de l’Acura ARX-06 a pista havia estat de «quatre o cinc hores» abans de les 24 de Daytona, on el fabricant va aconseguir un impressionant doblet en el debut del cotxe.

Dels quatre fabricants de LMDh que van participar el cap de setmana passat a l’inici de la temporada del Campionat IMSA WeatherTech SportsCar, Acura va ser l’única marca que no va intentar realitzar una prova de resistència de 24 o 36 hores abans del llançament de la plataforma.

Al seu lloc, Salters va explicar que es van dur a terme nombroses proves estàtiques en banc, així com simulacions i nombroses sessions a pista, però que mai van durar tant com les 24 h.

«Vam fer els quilòmetres, només que no els vam fer tots de cop. Coneixem aquest joc, així que vam fer els quilòmetres. Simplement no vam tenir l’oportunitat degut a algun tipus de [prova de resistència contínua]. sempre és un equilibri quan fas un cotxe.

Salters

«Intentes portar el desenvolupament tan lluny com sigui possible, però t’assegures que funciona. Jo sempre aniria pel costat de fer el cotxe ràpid primer, de manera que probablement vam fer en una cursa contínua – i hauria de comprovar – amb el cotxe, de quatre o cinc hores. Però en vam fer moltes tandes.

«I després al banc de potència, tenim un tren motriu híbrid complet. Aquesta cosa va fer desenes de milers de quilòmetres, i el cotxe va fer desenes de milers de quilòmetres. Simplement no ho vam posar tot junt. Però aparentment està bé».

Resistent i ràpids

Els Meyer Shank Racing i Wayne Taylor Racing amb Andretti Autosport Acuras van córrer sense més contratemps, amb el cotxe guanyador de la cursa núm. 60 superant l’augment de les temperatures de la caixa de canvis i tots dos cotxes realitzant múltiples rentats d’oli que es van planificar amb antelació.

Tom Blomqvist va marcar la volta més ràpida de la cursa, un 1:35.616, que va ser tres dècimes més ràpid que el competidor més proper, tot això mentre tenia una eficiència energètica més gran que va fer que el MSR Acura fos més llarg en els seus stints.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments