Prèvia, horaris i inscrits del Rally Estònia 2023

Aquest cap de setmana a Estònia tindrà lloc la vuitena de les 13 proves del Campionat del Món de Ral·lis d’enguany

Toyota és el clar favorit, però amb Ott Tanak a Ford i Hyundai en bones mans hi poden haver bones lluites


L’heroi local, Ott Tänak, ha de tornar a la victòria al Ral·li d’Estònia (del 20 al 23 de juliol) si vol revifar les seves esperances al títol. Tänak es troba a 42 punts del líder Kalle Rovanperä, en quart lloc, però aquest és un ral·li que Tänak ha guanyat quatre vegades, només una des que es va convertir en una prova del WRC el 2020.

La victòria sobre neu i gel al Ral·li de Suècia va ser l’únic èxit de Tänak des que es va incorporar a M-Sport Ford a principis d’aquesta temporada. Ha estat obstaculitzat per fallades tècniques a Mèxic i Itàlia, mentre que els problemes amb els pneumàtics el van limitar a la sisena posició general a Kènia el mes passat.

Els camins de terra d’Estònia són ràpids i la cursa del Bàltic serà una de les més ràpides de la temporada. El campió actual, Rovanperä, pilot de Toyota Gazoo Racing, va demostrar ser el mestre d’aquest tipus de terreny.

rally_Sardenya_2023_neuville Hyundai i20 rally1
Nacho Mateo

Rovanperä s’uneix amb Elfyn Evans i Takamoto Katsuta mentre busquen la seva tercera victòria consecutiva al Ral·li d’Estònia. El finlandès va signar la seva victòria del 2022 de manera dominant:

«L’any passat, el temps va marcar la diferència i espero que aquest any també plogui, perquè divendres tornarem a obrir la carretera. Com en qualsevol prova, el pla serà intentar guanyar, sobretot perquè es tracta d’un ral·li on ja hem estat molt forts».

Rovanperä

Teemu Suninen torna al màxim nivell del WRC per primera vegada des del 2020 al volant d’un Hyundai i20 N. Rally1. El company d’equip finlandès Esapekka Lappi serà un altre dels aspirants, mentre que Thierry Neuville, que va ser desqualificat per fer reconeixements no autoritzats al Safari, completa l’alineació del fabricant coreà.

Alta volada entre els Rally2

Entre els Rally2 lluita aferrissada entre els pilots nòrdics i bàltics. Oliver Solberg torna amb l’Skoda Fabia RS després de guanyar l’ERC a Suècia. Mikkelsen, Pajari i Kaur seran també al volant de l’última evolucioó del cotxe txec. Mentre que Lindholm debutarà amb el Hyundai i20 Rally2.

Sardenya WRC2 skoda fabia mikkelsen
Nacho Mateo

El català Axel Coronado serà present al costat de Bruno Bulacia que debutarà aquí amb l’Skoda Fabia RS esperant millorar el seu rendiment amb la nova montura.

Un itinerari ben conegut

Amb seu a Tartu, la segona ciutat més gran del país, el Ral·li d’Estònia compta amb un itinerari amb 21 trams d’alta velocitat. Tot i que el recorregut general continua sent semblant al de l’edició de l’any passat, s’han incorporat una sèrie d’actualitzacions.

L’acció comença dijous a la tarda amb una gran cerimònia de sortida a la Plaça de l’Ajuntament, que aplana el camí per al tram de Tartu vald (3,35 km). Situada molt a prop del parc d’assistència, la cronometrada inaugural s’ha ampliat gairebé dos quilòmetres per al 2023 i integra parts de la Power Stage de l’any anterior.

rally_Sardenya_2023_Fourmaux Ford Fiesta Rally2
Nacho Mateo

La jornada de divendres és la més llarga de la prova i tindrà set trams amb una distància total de 133,38 km. Peipsääre (24,35 km), Mustvee (17,09 km) i Raanitsa (21,45 km) es faran dues vegades cadascun abans i després de l’assistència, mentre que Neeruti (7,60 km) conclou l’acció.

Dissabte comporta una allau de trams ràpids, que comencen amb dos especials als voltants d’Otepää, la capital hivernal d’Estònia. Les passades dobles de Mäeküla (10,27 km) i Otepää (11,15 km) van seguides d’una parada d’assistència abans que es reprengui l’acció amb Elva (11,73 km) i Kanepi (16,48 km), que se celebraran dues vegades abans d’una repetició del tram de Tartu vald.

Quatre trams componen l’etapa de diumenge, començant amb el nou repte de Karaski (12,04 km), totalment nou aquest any. Kambja (18,50 km) és la següent especial abans que es repeteixin tots dos trams, l’últim dels quals serà la Power Stage.

Els 21 trams sumaran 300,42 km en un recorregut total de 1.366,66 km.

Horaris

SSTramLocalCatalunyaKm
Dijous 20 juliol (3,35kms)
SDKastre09h0108h014.08
SS1Tartu vald 120h0519h053.35
FLEXI SERVICE A (Raadi)15mn
Divendres 21 juliol (133,38kms)
SS2Peipsiääre 109h0808h0824.35
SS3Mustvee 110h0109h0117.09
SS4Raanitsa 111h4410h4421.45
SERVICE B (Raadi)40mn
SS5Peipsiääre 214h4213h4224.35
SS6Mustvee 215h3514h3517.09
SS7Raanitsa 217h1816h1821.45
SS8Neeruti18h2117h217.60
FLEXI SERVICE C (Raadi)45mn
Dissabte 22 juliol (102,61kms)
SS9Mäeküla 108h0907h0910.27
SS10Otepää 109h0208h0211.15
SS11Mäeküla 211h1010h1010.27
SS12Otepää 212h0311h0311.15
SERVICE D (Raadi)40mn
SS13Elva 114h5613h5611.73
SS14Kanepi 116h0515h0516.48
SS15Elva 217h5616h5611.73
SS16Kanepi 219h0518h0516.48
SS17Tartu vald 220h2419h243.35
FLEXI SERVICE E (Raadi)45mn
Diumenge 23 juliol (61,08kms)
SS18Karaski 108h0907h0912.04
SS19Kambja 109h0508h0518.50
SS20Karaski 211h0110h0112.04
SS21Kambja 2 [Power Stage]13h1512h1518.50

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments