Al-Attiyah, defensor del títol, ha patit una complicada carrera a la 46a edició del Dakar després del canvi de Toyota a Prodrive, amb una combinació d’accidents i problemes de fiabilitat que l’han obligat a abandonar la prova.
El pilot qatarià ha estat a la corda fluixa des que va perdre 25 minuts respecte als líders a la primera etapa, i les seves esperances d’aconseguir la sisena victòria de la seva carrera es van acabar formalment quan el seu Prodrive Hunter va patir greus danys en un salt a l’etapa de 48 hores de la setmana passada.
Al-Attiyah encara podria haver rescatat alguns punts al Campionat del Món de Ral·li-Raid la segona setmana del Dakar, però una avaria al motor dilluns el va obligar a retirar-se de l’Etapa 8. Tot just havia començat l’etapa 9 de dimarts quan un problema amb la suspensió del darrere – que més tard va ser diagnosticat com un problema de direcció per l’equip – no li va deixar cap altra opció que tornar al bivac per carretera. Al final del dia va abandonar formalment el ral·li.
Després d’arribar al bivac, el pilot de 53 anys va posar en dubte el seu futur amb Prodrive, afirmant que no vol tornar a pilotar el Hunter. El pentacampió del Dakar s’unirà a la marca Renault Dacia el 2025, en un programa que anirà a càrrec de l’organització britànica.
En arribar al Dakar d’aquest any, Al-Attiyah va afirmar que el seu estil de conducció li havia permès evitar la majoria dels problemes de fiabilitat que van afectar altres Hilux.
Al-Attiyah va guanyar tres dels seus cinc títols de Dakar amb Toyota, inclosos dos consecutius entre 2022 i 23 abans del canvi a Prodrive.