Les banderes grogues i vermelles en classificació poden ser especialment perjudicials als estrets carrers del circuit urbà de Montecarlo, cosa que ja ha passat en el passat.
Carlos Sainz ha obert la caixa dels trons abans de la crucial sessió de classificació que es disputarà en els carrers del Principat. El pilot madrileny ha assenyalat com alguns companys han provocat de forma intencionada banderes grogues i vermelles en els cada cop més habituals traçats urbans.
El pilot de Ferrari ha dit que la FIA hauria de revisar la idea d’esborrar els temps per volta dels pilots infractors.
El director de la GPDA, George Russell, i Esteban Ocon, d’Alpine, van estar entre els pilots que van fer comentaris semblants. Pérez, l’accident del qual el 2022 va provocar el debat inicial sobre el tema, també hi està d’acord.
La idea es va plantejar breument després de l’accident de Pérez el 2022, però s’entén que la FIA va considerar que no calia prendre més mesures. Tot i això, els comentaris dels pilots suggereixen que és probable que es torni a plantejar a la reunió de pilots de divendres a la nit.
Què hi diu la història?
El 2006, Michael Schumacher va aparcar a propòsit a la Rascasse per impedir que Fernando Alonso millorés el temps de la pole provisional de l’alemany. Schumacher va ser enviat al fons de la graella pels comissaris de carrera en considerar la seva acció deliberada.
Però fins i tot els incidents que no es produeixen a propòsit, o que no es pot demostrar que ho siguin, han estat igualment problemàtics.
Per exemple, Nico Rosberg es va assegurar la pole el 2014 amb una sortida de pista a Mirabeau que va provocar banderes grogues i va impossibilitar a Lewis Hamilton l’oportunitat de millorar, mentre que l’accident de Sergio Pérez a la Q3 del 2022 a Portier també va impedir que Max Verstappen el superés.
Possibles solucions
A IndyCar, hi ha un mecanisme pel qual els pilots que provoquen una bandera groga perden el millor temps en aquest segment, i els que provoquen una bandera vermella perden les dues millors voltes.
Aquest sistema no només elimina qualsevol infracció, sinó que també evita que l’ombra de qualsevol comportament antiesportiu perduri sobre el resultat.