Blog Page 217
WRC: Hyundai, toca ficar llum a la foscor
Hyundai va començar malament la temporada 2022, amb només Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe acabant el ral·li en sisena posició sense un gran rendiment. Entre els seus tres pilots, només una victòria en els trams, i molts problemes durant el ral·li per resoldre a Alzenau. Molt frustrant per als tres pilots, que també van cometre errors, com va ser el cas d’Oliver Solberg, que va sortir-se de la carretera quan era desè.
Per al director de l’equip, Julien Moncet:
“Sens dubte, va ser un ral·li dur per a nosaltres. Estic decebut per tot l’equip que va treballar tant, els que van estar al ral·li i a la fàbrica. Hem de reaccionar.
Des del punt de vista esportiu, no estic content perquè estem aquí per guanyar, i el resultat no està a l’alçada de les nostres expectatives.
Sempre hi ha coses bones per extreure fins i tot dels moments més difícils. Quan el cotxe va funcionar sense problemes, vam poder mostrar alguns moments competitius, així que sé que el ritme és allà. Només hem de resoldre els problemes el més aviat possible”
Moncet va detallar l’evolució del ral·li dels seus pilots:
No hem començat bé, però hem d’estar orgullosos de nosaltres mateixos per haver portat tres cotxes a la sortida del ral·li. Clar que ens hagués agradat fer-ho millor, i aviat vam saber que tenim molta feina per fer. Noves normatives i un cotxe nou, així que sempre hem estat aprenent”.
El segon dia va ser una muntanya russa amb alts i baixos que vam haver de superar. El positiu és que un cop resolts tots els nostres problemes, el cotxe és competitiu. Vam marcar uns bons temps per trams, Thierry va tenir alguns problemes amb l’e-kit que hem de mirar.
Dissabte vam tenir molts problemes als tres cotxes, cosa que pot passar en els primers ral·lis d’una nova temporada. Ott (Tanak) va tenir desperfectes a la part davantera que el van portar a retirar-se i Thierry va tenir un problema amb un amortidor. Al cotxe d’Oliver (Solberg) vam tenir una reiteració de l’entrada de fum a l’habitacle, fet que li va provocar l’abandonament.”
L’equip d’Alzenau comença al darrera de les altres dos escuderies, però ara queda un mes per al Ral·li de Suècia i després, gairebé dos fins a Croàcia, així que hi ha temps per treballar en el cotxe .
WRC: Toyota es queda amb la mel als llavis
Després de la meitat del Ral·li de Montecarlo, Toyota tenia un cotxe al davant i un altre tercer a 9,3 segons del líder, així que acabar el ral·li amb un segon i quart lloc va ser frustrant, però l’equip japonès abandona Montecarlo amb la certesa que té un cotxe competitiu, i també pilots per lluitar al davant.
Per Jari-Matti Latvala, director de l’equip:
“En aquest moment hi ha certa decepció perquè estàvem molt a prop de guanyar, però així és com és l’automobilisme, i ho hem d’acceptar. El més important és que sabem que tenim un cotxe capaç de guanyar i un cotxe fiable, que ens dóna força per mirar al futur, i a la resta de la temporada. Seb (Ogier) ha fet una molt bona feina i malauradament al final no ha tingut la sort al seu costat.
Kalle (Rovanpera) ha millorat molt des de l’inici del ral·li i ha guanyat la Power Stage. Finalment Elfyn (Evans) també va mostrar una gran actuació, amb només un petit error, va ser segon a la Power Stage que ens ajuda al campionat, perquè tots els punts compten.
Vull felicitar a M-Sport i Ford, perquè està bé tornar a competir al davant amb ells, i també a Sébastien Loeb per una altra gesta sorprenent; va ser una batalla increïble aquest cap de setmana que sé que els aficionats van gaudir molt.
Hem començat bé, liderant el ral·li i amb dos cotxes entre els tres primers. De seguida vam quedar satisfets perquè demostrava que el nostre nivell de rendiment era alt. Quan vam arribar, ningú sabia on era. Per a Kalle va ser un començament més dur, però es va refer i va millorar.
El segon dia ens vam adonar que el nivell dels diferents cotxes era bastant proper: en algunes condicions crec que el nostre cotxe és millor, i en altres condicions un altre cotxe podria ser millor, però en una etapa tan primerenca sempre hi ha coses que podem millorar. La batalla entre els dos Sébastiens va ser emocionant i sabia que tots dos lluitarien fins al final.
Dissabte, el nostre cotxe va anar molt bé, els pilots es van sentir cada cop més còmodes i ja van poder intentar apropar-se als límits. Les condicions a Sisteron eren complicades, i sobre asfalt sec, Elfyn va cometre un petit error que va pagar molt car. Va ser una llàstima perquè estava fent una feina molt bona.
WRC: Wilson veu possibilitats de que Loeb faci més proves amb M-Sport
Com us podeu imaginar, els responsables de M-Sport Ford , Malcolm Wilson (General Manager) i Richard Millener (Team Leader) s’han tret un bon pes de sobre, ja que s’ha comprovat que tota la feina que han fet fins ara, sobretot en aquest darrer any, ha donat els seus fruits.
Això sí, és només el començament, tenim un campionat llarg per davant, però de moment estem segurs que almenys tenen un cotxe per competir:
“Va ser un esdeveniment increïble. Tothom que ve aquí amb cotxes nous i guanyar en l’última etapa és fantàstic. Nous reglaments, noves tecnologies, híbrids i veure una competència tan equilibrada és increïble. No us podeu imaginar l’esforç i el compromís d’aquests nois, són ells els que mereixen aquest triomf, per fer aquest cotxe tal com és, el suport de tothom, i de Ford Performance als Estats Units.
Wilson
Tothom sap que ens vam centrar en aquest cotxe, i des del primer dia que vaig veure el cotxe en marxa, vaig tenir confiança que tindríem un cotxe guanyador a les nostres mans i la combinació de posar Sébastien Loeb al cotxe va ser increïble.
Veure’l agafar el lideratge al ral·li del segon dia va ser molt emotiu, veure que tot el treball donava els seus fruits. Encara que no guanyéssim, sabíem el progrés que havíem aconseguit, però guanyar va ser increïble.
És la meva vida, significa molt per a mi, evidentment hi havia la pressió que tens quan estrenes un cotxe, i també per això em sento alleujat.
A més, també és important que tots els pilots fossin competitius, Craig va fer una gran feina, va estar darrere dels dos Seb que tots coneixem, no faran tot el campionat, va ser crucial per a nosaltres començar bé aquí, l’equip té coneixements i experiència, així que crec que estem en una bona posició.
Ah, i encara podem tenir Seb Loeb uns quants esdeveniments més, encara no ho sabem…
Richard Millener sintonitza en la mateixa línia:

“És increïble el que va passar, molt de drama, incertesa fins al final, faig un parèntesi per dir que em sap greu el que li va passar a Ogier però així són les curses. Amb Loeb, amb el cotxe nou, és fantàstic. Fer-ho aquí a Montecarlo és increïble.
L’any passat vam fer unes bones curses, però sabíem que guanyar seria molt difícil. Per això vam posar tot el focus en el 2022, fins i tot abans de començar l’any passat. Els enginyers, l’equip de disseny hem treballat molt per estar on som, amb les proves, però hem arribat aquí sense saber com anàvem a ser, és un resultat de somni. Craig (Breen) va treballar dur per pujar al podi, Loeb volia demostrar que encara és competitiu i que podria guanyar, i una vegada més va demostrar que probablement és el millor pilot de ral·lis”.
“Com sabeu, també miro els ral·lis com a aficionat, perquè m’agrada molt, i veure que després de 300 km arriben a l’última especial amb tot per decidir és fantàstic. Ogier va tenir mala sort amb la punxada. És fantàstic veure com pot ser aquest esport, com van les històries, per a mi és una de les millors coses del món participar en tot això. Estic molt content. De vegades els passa a uns, de vegades a altres, tothom es mereixia guanyar i tothom va fer una feina fantàstica, és gairebé impossible descriure la sensació”.
WRC: Loeb segueix endollat i s’emporta el Rallye Monte-Carlo 2022
Sébastien Loeb ha guanyat aquest diumenge el Ral·li de Montecarlo, la prova inaugural del Campionat del Món de Ral·lis (WRC). Es tracta, d’aquesta manera, d’un retorn victoriós del pilot francès al campionat, demostrant que l’experiència és un grau i que conserva les qualitats que el van fer nou vegades campió fins i tot quan gairebé té 48 anys. Loeb ha igualat així el rècord de vuit victòries que tenia Sébastien Ogier.
En poc menys de 70 km de trams cronometrats que tenia avui el Rallye Monte-Carlo ha saltat tot pels aires. Ogier punxava en el tercer tram de la jornada, perdia tot l’avantatge i es quedava a 9,5s de Loeb a falta de la Power Stage.
El de Toyota sortia a l’atac per recuperar el temps perdut amb el seu compatriota però aquesta ansia feia saltar-se la sortida veient-se penalitzat amb 10s més, el que feia del tot impossible la remuntada.
La cursa ha acabat amb la Power Stage al tram Briançonnet – Entrevaux. Kalle Rovanperä (Toyota) ha marcat la millor registre per guanyar els cinc punts addicionals, superant al seu company d’equip Elfyn Evans per nou dècimes, i col·locant-se líder del Campionat.
Thierry Neuville (Hyundai) ha acabat aquest tram a 2,6 segons. Loeb aconseguia la quarta marca mentre que Ogier (Toyota) aconseguia la cinquena posició guanyant l’últim punt extra tot i saltar-se la sortida al tram. Craig Breen (M-Sport) ha estat vuitè a la Power Stage, més que suficient per segellar el lloc més baix del podi davant de Rovanperä. Els cinc primers de la genera el completava Gus Greensmith (M-Sport Ford).
Al WRC2 Open, Grégoire Munster (Hyundai) ha estat el més ràpid de la Power Stage, superant a Mikkelsen per tres dècimes, suficient perquè el noruec guanyés la cursa de la categoria, superant a Erik Cais (Ford) per 55,4 segons. El txec guanyava al WRC2 Júnior, 1m12.1s per davant de Nikolay Gryazin (Skoda), tercer al WRC2 Open.
Al WRC2 Masters, Olivier Burri (Vokkswagen) va marcar el ritme a la Power Stage, però Mauro Miele (Skoda) va guanyar amb una clara avantatge de 2m20.5s amb el suís. Freddy Loix (Skoda) era tercer. A l’Open WRC3 Sami Pajari (Ford) ha guanyat per 7,6 segons per davant de Jan Černý, amb Enrico Brazzoli (Ford) va ser tercer de la classe.
WRC: Ogier fa dissabte i lidera el Rallye de Monte-Carlo 2022
Al final de la penúltima jornada, Sébastien Ogier és líder destacat al capdavant del Rallye de Montecarlo, motiu pel qual està en bon camí per guanyar la prova inicial del Campionat del Món de Ral·lis (WRC). El seu principal rival segueix sent Sébastien Loeb, una prova de la qualitat de tots dos i de la importància del factor experiència en aquest ral·li.
Aquest dissabte ha estat un autèntic mal de cap per tots els equips. Hyundai perdia Tänak per problemes en el primer tram, Solberg es sortia. La sensació de la primera jornada, Greensmith, patia problemes tècnics al seu Ford Puma. Evans, que era tercer, es sortia en la part final de “Sisteron” quedant el cotxe penjant d’una paret a punt de caure, fet que provocava la neutralització del tram.
La tarda té nom propi, Kalle Rovanpera, el de Toyota ha marcat els dos millors registres a les dues repeticions. Sent al tram 13 (Saint-Geniez/Thoard 2), l’escratx més contundent, quan ha superat Ogier per uns cinc segons. Oliver Solberg i Craig Breen es deixaven 20,4 segons, i Loeb cinquè a 21,1 segons.
Això vol dir que Loeb ha perdut més de 15 segons davant Ogier, i per tant lidera el ral·li amb 21,1 segons d’avantatge sobre el seu compatriota. Breen és tercer en 1m26s, mentre que Rovanperä i Gus Greensmith (M-Sport Ford) completen els cinc primers.
A l’Open WRC2 s’hi han viscut dues baixes. Stéphane Lefebvre (Citroën) lluitava per la victòria però ahir va ser sancionat 30 minuts per una infracció, abans de retirar-se per danys derivats d’un incident al tram 11. Marco Bulacia Wilkinson s’ha vist obligat a retirar-se per problemes tècnics. Andreas Mikkelsen (Toksport WRT / Skoda) és, fins ara, el més regular, ha guanyat dues especials aquest dissabte i lidera amb 22,4 segons d’Erik Cais (Ford).
Cais lidera el WRC2 Junior amb 44,5 segons d’avantatge sobre Grégoire Munster (Hyundai) on Nikolay Gryazin (Skoda) és tercer a 1m21,9s. El WRC2 Masters continua dirigit per Mauro Miele (Skoda), que s’avança 1m32.1s sobre Olivier Burri (Volkswagen) tot i haver guanyat només una de les cinc cronometrades de dissabte. Sami Pajari (Ford) ha superat a Jan Černy (Ford) després d’una clara victòria al tram 12 i lidera l’Open WRC3 amb 14,7 segons d’avantatge.
WRC: Loeb comença dominant la primera etapa del Rallye Monte-Carlo 2022
Aquest divendres s’han disputat sis especials del Rallye de Montecarlo i Sébastien Loeb lidera la que és la prova inaugural del Campionat del Món de Ral·lis (WRC). La lluita ha estat amb Sébastien Ogier, un dia en què Adrien Fourmaux es va veure obligat a retirar-se i Gus Greensmith guanyava una cronometrada per primera vegada en la seva carrera.
Loeb (M-Sport Ford) obria la jornada, superant a Ogier (Toyota) per 1,2 segons, cosa que no va ser suficient per destronar-lo del primer lloc que regentava després de la nit del Turini. Fourmaux (M-Sport Ford) patia una aparatosa sortida de la carretera –ha resultat il·lès com el copilot– que ha provocat la seva retirada.
Loeb guanyava en els trams 4 i 5, Guillaumes/Péone/Valberg i Val-de-Chalvagne/Entrevaux. Així, el nou vegades campió del món liderava, beneficiant-se també de les dificultats d’Ogier que fins i tot va caure tercer lloc per darrere d’Evans.

La tarda va començar amb Loeb imposant-se al tram 6 (Roure/Beuil 2), però Gus Greensmith va encapçalar els temps en el segon pas per Guillaumes/Péone/Valberg per guanyar la primera especial de la seva carrera. Va superar a Ogier per 1,4 segons, ja que va avançar a Evans al segon lloc de la general. La jornada va acabar amb una altra passada a Val-de-Chalvagne/Entrevaux, on Ogier va ser 1,5 segons més ràpid que Thierry Neuville (Hyundai). Loeb era quart, també per darrere d’Ott Tänak (Hyundai), però acabar la jornada al capdavant a 9,9 segons d’Ogier. Evans és tercer a 22 segons, amb els cinc primers tancats per Neuville i Tänak.
Amb tres victòries en els trams, Stéphane Lefebvre (Citroën) és el líder de l’Open WRC2 després d’aquest divendres, només 1,4 segons per davant d’Andreas Mikkelsen (Toksport WRT/Skoda). Yohan Rossel (Citroën) ha liderat dues especials, però és tercer a la general, a 19,1 segons del primer lloc. A WRC2 Junior, Marco Bulacia Wilkison (Skoda) lidera amb un clar marge de 32,9 segons sobre Erik Cais (Ford).

Mauro Miele (Skoda) està 1m20.4s per davant d’Olivier Burri (Volkswagen) al WRC2 Masters, després d’haver guanyat les especials del matí; Freddy Loix (Skoda) va marcar el ritme a la tarda, però és tercer a 3m49.8s del davant. Jan Černý (Ford) va guanyar quatre de les sis cronometrades divendres i està 26,7 segons per davant de Sami Pajari (Ford).
WRC: El “jubilats” Ogier i Loeb marquen el ritme en el shakedown del Rallye Monte-Carlo 2022
En els 2.290 metres del shakedown del Rallye de Monte-Carlo,reservat només al Rally1, ha estat dominat pels dos Seb, Ogier i Loeb, el vuit vegades campió del món ha acabat per davant del nou vegades per només cinc dècimes.
En un asfalt perfectament sec, les diferències han estat realment petites amb altres dos favorits en aquesta prova, Elfyn Evans i Thierry Neuville.

L’any ha començat de manera contradictòria per Toyota, mentre Ogier marcava el millor registre, Takamoto Katsuta havia de tornar a Mònaco després de problemes tècnics amb el seu Yaris. Però els problemes de Toyota no s’acaben aquí, Kalle Rovanperä es quedava aturar a mig tram i era remolcat fins la sortida. La fiabilitat, clau.
A Hyundai, Ott Tänak va fer un ràpid viatge a l’assistència prop del shakedown per resoldre un problema del motor. Finalment, a M-Sport, el Puma de Gus Greensmith ha trobat més problemes menors en la primera passada perdent gairebé vint segons en dos quilòmetres.