Diversos rivals de Ferrari han demanat a la FIA que clarifiqui la legitimitat de la tecnologia que creuen que podria estar darrere del gran rendiment del motor italià.
Ferrari va comentar que rebria positivament una protesta formal sobre el tema, per poder aclarir i demostrar que els seus rivals estan equivocats.
Mattia Binotto va comentar a Mèxic: «El primer és que els equips de F1 estan treballant molt dur per crear avantatges competitives. Hem treballat intensament per millorar la nostra unitat de potència, que no era la millor quan la normativa es va iniciar a 2014 «.
«Si estem davant ara, hem d’estar orgullosos. Necessitem ser clars, és una llàstima el que llegeixo en web o als diaris. Altres rivals han tingut un avantatge en el passat i ningú es va queixar d’això».
«Com Ferrari, quan estem en desavantatge amb la unitat de potència, l’únic que podem fer és esforçar-nos a tractar de canviar la tendència i millorar-la. Seria molt més just no escoltar alguns comentaris «.
Encara no s’ha registrat cap protesta contra la legalitat del motor Ferrari, però els equips involucrats tenen dubtes de com procedir, ja que asseguren que no han rebut resposta de la FIA.
Binotto va assegurar que a Ferrari estan «tan tranquils», que no es preocupen de si seria millor per la FIA parlar i negar els rumors, i que és un «problema més dels altres que el nostre».
«La FIA sempre està revisant les dades de telemetria, sempre mira que el motor compleixi amb la normativa, i sempre estan revisant-ho tot, com cada any i a cada carrera», afegeix Binotto.
«No tinc dades de si algú ha protestat a la FIA . Tenim un avantatge aquí, potser no tan gran com la gent pugui pensar, però s’ha de treball dur i estem molt orgullosos d’això».
La superioritat del motor ha contribuït a crear un avantatge en alguns circuits, i s’estima que ronda les vuit o nou dècimes de segon.
No obstant això, Binotto insisteix que també es deu a la seva filosofia de baixa càrrega aerodinàmica en comparació amb els seus principals rivals, i a la baixa resistència a l’avanç.
«No som els que tenim més càrrega aerodinàmica. Això explica per què no som tan ràpids en pas per revolt. Si tens menys càrrega, tens menys resistència a l’avanç, és obvi.»
«Crec que la combinació del nostre cotxe, menys càrrega i menys dart , ens dóna un avantatge en recta, a més del extra del motor «.
El progrés de Ferrari amb el seu cotxe ha reduït el dèficit en corba i ha estat clau per tornar a estar al nivell de Mercedes de manera contínua, aconseguint 6 pole en les últimes sis carreres.
Però Binotto assegura que el seu equip «no ha progressat tant en el motor com amb el cotxe» enguany, perquè «des del començament de la temporada hem anat posant bastant càrrega aerodinàmica al cotxe , per això ara estem més a prop dels nostres rivals en aquest aspecte «.
El directiu de Ferrari nega que les millores en recta es puguin comparar directament amb la fortalesa de Mercedes i RedBull en corba.
«És un equilibri de en quins punts tries treballar. Encara que nosaltres tenim avantatge en recta, mai ens hem queixat que els altres siguin més ràpids en corba. Així que, són ràpids perquè tenen algun truc? no ho crec. De la mateixa manera que nosaltres no tenim truc a les rectes. És simplement la manera en la qual gestiones i dissenyes el teu cotxe , i com ho fas servir «.