DTM: Spengler fica rumb a Amèrica

Bruno Spengler canviarà el BMW M4 DTM per un BMW M8 GTE la pròxima temporada, quan disputi el IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Amb aquest moviment, Spengler tanca una gran carrera al DTM, que ha durat 15 anys i 195 curses, i que ha produït una infinitat d’esdeveniments destacats. El major èxit del canadenc va arribar al 2012, quan va guanyar el Campionat de Pilots del DTM.

La primera carrera de Spengler com a pilot habitual de BMW Team RLL en el BMW M8 GTE està molt aprop. Competirà en les 24 Hores de Daytona a finals de gener. Spengler també continuarà sent pilot de reserva i de proves per a BMW i Andretti Motorsport en el Campionat de Fórmula E.

«Molt pocs pilots han tingut una influència tan gran en el DTM com la de Bruno Spengler en els últims 15 anys», va dir el Director de BMW Group Motorsport, Jens Marquardt. «En guanyar el títol en la seva primera temporada amb BMW en 2012, va aconseguir alguna cosa que ningú creia possible en aquest moment. D’aquesta manera, es va guanyar un lloc permanent en la història de BMW Motorsport. De les 122 carreres de DTM que ha disputat per a nosaltres, va guanyar-ne set. La seva última victòria a Norisring la temporada passada va ser molt emotiva. El fet que hagi superat els 1.000 punts en la seva quinzena temporada posa de manifest l’excel·lent posició que Bruno s’ha guanyat dins del DTM.

No obstant això, creiem que 2020 és el moment adequat per a avançar junts en una nova direcció en els pròxims anys. Aquesta decisió no va ser fàcil per a nosaltres. No obstant això, com fem al final de cada temporada, donem un cop d’ull molt de prop al nostre equip de pilots i estem segurs que Bruno, amb tota la seva experiència, pot ajudar-nos a progressar en la sèrie IMSA. També serà utilitzat com a pilot de reserva i de proves en la Fórmula E. Estic content que puguem mantenir a Bruno com un membre valuós de la família BMW. Ens assegurarem que pugui acomiadar-se dignament dels fans de BMW en el DTM l’any que ve».

«En primer lloc, òbviament estic decebut que no vagi a continuar corrent al DTM en 2020», va dir Spengler. «He passat un temps fantàstic aquests 15 anys, durant els quals el DTM es va convertir en part de la meva família. He estat corrent en el DTM durant gairebé la meitat de la meva vida. En els meus 195 curses, he gaudit d’un èxit fantàstic, sobretot, per descomptat, la meva victòria amb BMW a Hockenheim el 2012. Aquesta victòria i el títol estarà sempre molt lligada a Charly Lamm per a mi. Com a esportista, òbviament m’hagués agradat quedar-me uns anys més. Vull aprofitar aquesta oportunitat per a agrair a tots els meus mecànics i enginyers amb els quals he treballat tots aquests anys i amb els quals he celebrat tants èxits. Encara que m’ha sorprès que no vagi a disputar la meva 16a temporada de DTM, estic mirant cap al futur. Em sento com a casa en la família BMW, estic a punt d’enfrontar-me a un nou repte i estic llest per a escriure un nou capítol en la meva carrera. Conec el BMW M8 GTE, el BMW Team RLL i alguns dels circuits d’Amèrica del Nord. Com a tal, crec que trobaré el meu lloc ràpidament allí. Per a mi, com a canadenc, serà sens dubte un dels moments culminants d’una autèntica carrera a casa per primera vegada en molt de temps, a la carrera de Mosport a l’estiu. Estranyaré molt als fans de DTM. Estic desitjant acomiadar-me d’ells».

Spengler va conduir inicialment per a Mercedes al DTM entre 2005 i 2011, temps durant el qual va acabar dues vegades subcampió en el Campionat de Pilots. Quan BMW va tornar al campionat el 2012, va canviar de fabricant i ràpidament va guanyar el títol en el primer intent en una temporada molt emocionant. Durant la seva carrera en el DTM, Spengler va guanyar 16 carreres, va aconsguir la pole position 18 vegades i va pujar al podi 51 vegades. En total, va acumular 1.024 punts.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments