El GP d’Azerbaidjan de Fórmula 1 va estar marcat per dos greus accidents que van afectar a Lance Stroll (Aston Martin) i Max Verstappen (Red Bull). Tots dos van veure com els pneumàtics del darrere esquerre esclataven sobtadament i, segons el director del proveïdor de pneumàtics Pirelli Mario Isola, les indicacions suggereixen talls causats per restes en la pista.
En declaracions a Sky Sports F1, l’oficial va explicar que és prematur treure conclusions definitives, però va parlar de la possibilitat de brutícia:
“És una mica aviat per entendre què va passar amb els pneumàtics, esperem que els analitzin. La primera investigació suggereix restes, perquè el pneumàtic posterior esquerre no és el més sobrecarregat d’aquest circuit; és el darrere dret i parlant de desgast és el davant dret. Així doncs, es troba en una posició que no suggereix res especial sobre els pneumàtics. Vam trobar un tall al pneumàtic posterior esquerre del cotxe de Lewis [Hamilton] que per sort no va afectar la construcció. Era clarament un tall provocat per brutícia. Ambdues falles van passar més o menys a la mateixa zona del circuit ’.
Isola va continuar dient que no està comprometent-se amb la tesi dels residus a la pista, però va admetre que sembla probable en aquest punt abans de la investigació en profunditat:
“Max va colpejar uns quants centenars de metres després de l’accident de Lance i potser hi havia algunes restes, però no Vull dir que eren deixalles perquè primer hem d’analitzar el pneumàtic. Estic recopilant informació, estem esperant les dades de telemetria dels equips. Va ser sobtat, és clar, però si tens un gran tall al pneumàtic, és sobtat igualment.
Preguntat sobre quan espera tenir més informació, l’italià va afirmar:
“Crec que tornem els pneumàtics d’aquí a dos dies, perquè estem lluny d’Itàlia i es necessita un temps per transportar-los. Desprésiniciarem la investigació, a finals de la setmana que ve hauríem de saber alguna cosa més ‘.