Dijous, juny 26, 2025
Blog Page 289

WRC: Pirelli estrena compost per la primera cita 100% d’asfalt de la temporada 2021

pirelli_WRC_croàcia_2021

Per al primer esdeveniment 100% asfaltat de la temporada a Croàcia, Pirelli oferirà un compost dur i inèdit al WRC.

Per primera vegada, la gamma de pneumàtics P Zero RA constarà de dos pneumàtics diferents. Trobarem així el RAS, el compost flexible que ja va aparèixer durant l’últim Montecarlo i adaptat a condicions més fredes o lliscants, però també el RAH, dissenyat per suportar molts quilòmetres a temperatures més altes.

Una tercera opció s’oferirà als competidors amb el Cinturato RWB dedicat a condicions de pluja extrema amb un patró de banda de rodament específic, que és particularment eficaç en l’evacuació d’aigua per tal de reduir l’aquaplaning. Disponibles a Croàcia, aquests tres compostos també estaran disponibles per a la resta de proves d’asfalt de la temporada.

El responsable de l’activitat del ral·li, Terenzio Testoni, presenta aquest nou esdeveniment:

Les proves d’asfalt han estat una part clau del nostre programa de proves amb el 2021 P Zero RA, de manera que creiem que tenim un bon rendiment en aquest esdeveniment, ja que ens dirigim a la nostra tercera superfície diferent en tres ral·lis del WRC.

El nostre darrer producte és una barreja suau i dura, també utilitza algunes de les lliçons que hem après d’altres nivells destacats de l’automobilisme, inclosa la Fórmula 1. Croàcia, per descomptat, serà una nova aventura per a tothom. Per tant, és difícil saber què esperar exactament: tant pel que fa a les pròpies especials, que seran força variades, com pel temps.

Tot i això, els comentaris dels pilots durant les proves han estat molt positius, així que esperem el cap de setmana. Gairebé podem considerar que és una altra prova local del campionat per a nosaltres, ja que la distància en quilòmetres entre el nostre quarter general i la base de ral·lis de Zagreb és en realitat lleugerament inferior a la de la ronda italiana del WRC a Sardenya!

En total, Pirelli portarà 2.700 pneumàtics a Croàcia, dels quals uns 700 seran per a la primera categoria WRC. Cadascun dels pilots del WRC podrà utilitzar fins a 24 pneumàtics durant el rally, amb una assignació independent de quatre pneumàtics per al shakedown. Per al ral·li, cada cotxe tindrà el permís següent: 28 P Zero RA hard, 20 P Zero RA soft i 8 Cinturato RWB.

FÓRMULA E: Arriba el pacte de la concòrida

formula e FE
©️ FE

La Fórmula E es prepara per a un acord comercial, seguint l’exemple del Pacte de la Concòrdia que s’utilitza des de fa diversos anys a la Fórmula 1. La idea és definir millor els acords entre els equips i les televisions, en un acord que conviurà amb el normativa tècnica i límit pressupostari per a la Gen3 de Fórmula E.

En general, el document establirà qui té el control sobre els drets d’emissió i què podran fer els equips per produir el seu propi contingut a les curses. Es formalitzaran les limitacions del que es pot filmar a la pista, que actualment són poques, a més de deixar clar a les emissores què poden crear els equips i la Fórmula E, en el sentit de reduir la competència per audiència.

A Motorsport.com, el director executiu de la Fórmula E, Jamie Reigle, va explicar què hi ha sobre la taula:

Estem treballant en aquest entorn empresarial. En termes senzills, es refereix als límits de drets que existeixen entre el promotor i els equips. Probablement va ser una sorpresa quan em vaig incorporar l’any passat. A la Premier League [futbol] és molt clar. La majoria dels campionats professionals tenen regles molt clares entre els diferents participants. En això hem estat intentant treballar.

Els objectius del promotor i els equips estan alineats per guiar el producte multimèdia, ja que tots ens beneficiem del creixement del públic i d’una major exposició als nostres patrocinadors. Sincerament, em sento molt bé pel camí que estem prenent en aquest front.

Jamie Reigle

Efemèride del dia: Bug venç als WRCar a casa nostra.

Citroën Sport Media - Photo: Frédéric Le Floc’h / DPPI

Si bé ja en l’edició de 1997 de la ronda catalana, els germans Panizzi havien advertit als pilots de la categoria reina, que els FIA 2-L podien posar contra les cordes als seus cotxes sobre l’asfalt, el cop de gràcia venia finalment de la mà dels cotxes vermells de la casa dels dos galons al 1999.

Amb l’especial cronometrada de “Els Àngels”, el 35è Ral·li Catalunya – Costa Brava es donava inici el dilluns 19 d’abril de 1999. L’arrencada resultava caòtica quan el tram era cancel·lat pel comissari FIA instants abans de que Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki hi prenguessin la sortida, amb el què la parella finlandesa de Mitsubishi era l’única en cremar-hi goma.

L’inici de l’edició de facto es produïa doncs en la prova cronometrada següent, Santa Pellaia, on amb una velocitat mitjana de 90,74 km/h el càntabre Jesús Puras i el català Marc Martí hi marcaven el millor registre per 2,6 segons d’avantatge amb els francesos Didier Auriol i Denis Giraudet, darrers guanyadors del ral·li de casa nostra, i per 3,9 segons amb els companys d’equip d’aquests últims, el madrileny Carlos Sainz i el gallec afincat a Barcelona Luis Moya.

Els líders refermaven la seva posició imposant-se en la següent prova especial per davant dels seus companys d’equip francesos Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni, els quals a la seva vegada també els passaven a escudar en la classificació general en detriment de Didier Auriol i Denis Giraudet.

La pujada a La Trona posava final al domini dels lleugers cotxes atmosfèrics de dues rodes motrius, si bé la classificació no patia canvis rellevants. Mentre que a La Fullaca el domini dels Citroën tornava a fer-se patent.

Didier Auriol i Denis Giraudet guanyaven les dues proves especials següents, mentre que l’activitat cronometrada de la primera etapa es completava amb un nou millor temps de Jesús Puras i Marc Martí en la segona passada per Santa Pellaia.

Sonava 1 quart de 9 del vespre al campanar de Sant Romà quan els primers participants començaven a fer cap al parc tancat de Lloret de Mar, on Jesús Puras i Marc Martí lideraven la classificació per 7,0 segons amb Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni i 10,3 segons amb Didier Auriol i Denis Giraudet.

Puras – Martí abandonenLa marinada, els gremlins o els capricis del destí van fer la guitza als líders, els quals el dimarts a partir de 2 quarts de 7 del matí es veien incapaços de fer rugir de nou el motor del seu Xsara KitCar, malgrat empènyer el cotxe fora del parc tancat i parlar via telefònica amb el seu enginyer per intentar esmenar l’avaria, els pilots amb llàgrimes i molta amargor es veien obligats a abandonar la competició.

La segona etapa era la més llarga de tot l’itinerari, amb 169,43 km cronometrats al llarg de 6 proves especials. Una distància que es programava íntegrament a les comarques de Tarragona. Si bé l’asfalt tarragoní era molt més abrasiu que no pas els de les comarques gironines així com a Osona, Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni ratificaven el seu lideratge heretat imposant-se a Prades, primera especial de la jornada.

La primera meitat de l’etapa va estar protagonitzada per un cert estira i arronsa entre els francesos de Citroën amb els seus perseguidors de Toyota, és a dir amb Didier Auriol i Denis Giraudet i amb Carlos Sainz i Luis Moya, si bé el balanç d’aquest duel va resultar relativament favorable als líders.

Carlos Sainz i Luis Moya es despengen.

Passat l’equador d’aquesta segona jornada, i per tant del ral·li en general, arribava el tram més llarg de tot el programa, Gratallops – Escaladei de 45,88 km, en el que Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni marcaven el seu tercer escratx del dia, però que alhora Carlos Sainz i Luis Moya hi patien problemes de pneumàtics. En deixar-s’hi 1 minut i 13,3 segons amb els líders de la classificació, els espanyols de Toyota s’acomiadaven de qualsevol opció a revalidar les victòries de 4 i 7 anys abans.

Era negre nit quan els 62 equips participants que havien aconseguit superar l’etapa tarragonina començaven a fer entrada al parc tancat de Lloret de Mar, moment en el que els líders feien gala d’un marge de 17,7 segons amb Didier Auriol i Denis Giraudet i de 1 minut i 43,5 segons amb Carlos Sainz i Luis Moya.

La tercera i última etapa del ral·li tornava a disputar-se a cavall de les comarques barcelonines i gironines, amb 5 proves cronometrades de 91,28 km de distància per endavant.

Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki marcaven el registre de referència en les dues primeres per tal de presentar la seva candidatura a la dutxa de cava del podi de Lloret de Mar, mentre que el primer bucle del dia es completava amb una nova victòria de tram de Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni, que elevaven així el seu gap amb Didier Auriol i Denis Giraudet fins als 20 segons exactes, alhora que es produïa un intercanvi de posicions, per un marge molt estret de temps, entre dels finlandesos de Mitsubishi amb els espanyols de Toyota.

Després del pertinent pas pel Parc d’Assistències de Manlleu els pilots afrontaven les dues últimes proves especials del ral·li, les quals es corresponien a la segona passada per les especials de La Fullaca i Cladells. Carlos Sainz i Luis Moya tonaven a patir amb els seus Michelin i la parella de Toyota s’acomiadava fins i tot del podi, mentre que Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni aconseguien la seva cinquena victòria de tram a l’edició i enterraven les opcions dels seus compatriotes de Toyota per revalidar la victòria de la temporada passada.

Tot i això Didier Auriol i Denis Giraudet guanyaven l’última cronometrada del ral·li i entraven així al parc tancat de Lloret de Mar a partir de 2 quarts de 4 de la tarda del dimecres 21 d’abril a 31,8 segons del temps dels guanyadors del 35è Ral·li Catalunya – Costa Brava, els francesos de Citroën Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni.

La victòria es repetiria dues setmanes més tard, amb motiu del 43è Tour de Corse, si bé en aquesta ocasió, la mecànica respectava l’avenir dels fets per a Jesús Puras i Marc Martí, amb el que es segellava un doblet per a la firma dels dos galons.

Aquesta desimboltura dels cotxes vermells francesos va suposar l’inici del final de les llibertats de les que gaudien els cotxes atmosfèrics de dues rodes motrius, i que per extensió acabaria condemnant el campionat FIA 2-L, creat a mitjans de l’any 1992, a la seva desaparició. Un certamen en el que, incoherències de la vida, no hi prenien part els de Versalles, facilitant que la victòria de la categoria en la ronda catalana fos per a Oriol Gómez i Oriol Julià després de marcar el millor temps en tots i cadascun dels 19 trams cronometrats del ral·li, en el que era el retrobament del pilot de Santa Coloma de Gramanet amb el seu antic Renault Mégane Maxi.

WRC: Inici del JWRC 2021 al Ral·li de Croàcia

kristensson jwrc ford fiesta rally4

El Campionat FIA Júnior WRC 2021 tindrà a vuit tripulacions enfrontar-se per al títol de 2021. El Ral·li de Croàcia, tot i ser d’asfalt, s’espera que posi a prova als pilots per a l’abundància de canvis de superfície i elevació que es troben en els 300 quilòmetres competitius.

Els pilots del Júnior WRC d’enguany provenen d’un ampli espectre d’experiències diferents. El més important és que tots han demostrat ser guanyadors en les categories de Rally4 a tot el món en una gran varietat de superfícies, i molts ja han tingut èxit en el Junior WRC.

Totes les tripulacions competiran amb màquines idèntiques del Fiesta Rally4 construïdes a Polònia per M-Sport, posant èmfasi en el talent dels pilots per sobre de la capacitat de les màquines. El Ford Fiesta Rally4 ja compta amb més de 50 victòries i 150 podis en la seva categoria, tot això en menys d’un any des del seu debut competitiu al juny de 2020.

Pirelli equiparà els cotxes amb una assignació màxima de 22 pneumàtics (incloent el shakedown) per a les tripulacions del Junior WRC, que poden triar entre una assignació de 18 Pirelli RA5 (durs), 10 Pirelli RA7 + (tous) i vuit Pirelli RWB (totalment mullats). La selecció de pneumàtics dependrà en gran mesura de les condicions meteorològiques però, fins i tot en condicions de sec, les condicions de les especials podrien ser molt diferents entre elles, inclús en un mateix bucle.

Les especials del Ral·li de Croàcia haurien d’oferir temps ràpids i ajustats, amb un munt de corbes amples de quarta i cinquena velocitat equilibrades amb corbes estretes i complicades que són l’equivalent a un passeig per la corda fluixa d’un pilot de ral·li, un pas en fals i un llarg camí de tornada al servei.

Inscrits

  1. 45. Martins Sesks / Renars Francis
  2. 46. Sami Pajari / Marko Salminen
  3. 47. Raul Badiu / Rares Fetean
  4. 48. Martin Koci / Petr Tesisnky
  5. 49. Jon Armstrong / Phil Hall 
  6. 50. William Creighton / Liam Regan
  7. 51. Lauri Joona / Ari Koponen
  8. 52. Robert Virves / Sander Pruul

FÓRMULA 1: McLaren ven la seu de Woking

woking mclaren

El Grup LNG va comprar el McLaren Technology Center per 170 milions de lliures esterlines, però la planta de vehicles de F1 i esportius podrà romandre allà durant els propers 20 anys.

197 milions d’euros és la suma ordenada que McLaren s’embutxacarà en la venda i arrendament del seu opulent Centre Tecnològic de Woking. L’afortunat comprador és l’empresa nord-americana Global Net Lease (GNL), una companyia d’inversió immobiliària que cotitza a la Borsa de Nova York (NYSE).

“Els edificis ultramoderns de la seu central del grup McLaren han guanyat nombrosos premis pel seu disseny previst pel famós arquitecte Norman Foster i són el tipus de propietats arrendades netes que conformen la gamma de finques propietat de GNL”, va explicar.

Dimarts 20 d’abril James Nelson, CEO de GNL.

El fabricant britànic havia construït la megaestructura sota el comandament de Ron Dennis a principis de la dècada de 2000 per al seu equip de Fórmula 1, així com la seva nova filial dedicada als cotxes esportius. Però tingueu la seguretat que McLaren no tindrà cap mena de pressa. L’equip de Lando Norris i Daniel Ricciardo continuarà treballant al Centre Tecnològic durant els propers 20 anys.

L’anunci arriba un any després que Zak Brown havia reconegut que la seva empresa buscava nous inversors, fins i tot abans que arribés la crisi del Covid-19. El desembre passat es va registrar la venda parcial de l’equip per 202 milions d’euros.

“La venda i arrendament de la nostra seu global, així com el nomenament de bancs per assessorar-nos en la reestructuració del deute i la recaptació de fons, formen part d’una estratègia global de refinançament anunciada a principis d’aquest any”, explicava el grup McLaren en un comunicat de premsa oficial.

DTM: Ja coneixem la plantilla 2021, la primera amb els GT3

dtm test audi ferrari 2021
©️ DTM

Es confirma la plantilla final del DTM per a aquesta temporada. Al debut de la plataforma GT3, hi seran presents 19 pilots, dos dels quals es tornaran al mateix cotxe durant tot l’any.

Hi competiran 11 equips, amb cotxes d’Audi, BMW, Ferrari, McLaren i Mercedes. La sortida inicial està prevista per al 19 de juny a l’Autodromo Nazionale di Monza, en una de les quatre rondes fora d’Alemanya. Després, l’acció s’allarga fins al 3 d’octubre, amb l’última cursa a Hockenhein.

Hi ha diversos nouvinguts, inclòs l’ex pilot de Fórmula 1 Alexander Albon en un Ferrari de l’AF Corse o el veterà Christian Klien que serà a l’únic McLaren (registrat per JP Motorsport). També hi ha campions de DTM, concretament els experimentats Gary Paffett (Mercedes-AMG Team Mücke), Marco Wittmann (Walkenhorst / BMW) i Mike Rockenfeller (Abt / Audi). També hi haurà presència femenina gràcies a Sophia Flörsch, d’Abt.

  • Audi R8 LMS Evo
    • Abt Sportsline: #3 Kelvin van der Linde, #9 Mike Rockenfeller e #99 Sophia Flörsch
    • Team Rosberg: #12 Dev Gore e #51 Nico Müller
  • BMW M6 GT3
    • Rowe Racing: #16 Timo Glock e #31 Sheldon van der Linde
    • Walkenhorst Motorsport: #11 Marco Wittmann
  • Ferrari 488 GT3 Evo 2020
    • AlphaTauri AF Corse: #23 Alexander Albon (reveza-se com Liam Lawson) e #37 Nick Cassidy
    • Red Bull AF Corse: #30 Liam Lawson (reveza-se com Alexander Albon)
  • McLaren 720S GT3
    • JP Motorsport: #15 Christian Klien
  • Mercedes-AMG GT3 Evo
    • Mercedes-AMG Team GetSpeed: #36 Arjun Maini
    • Mercedes-AMG Team GruppeM Racing: #8 Daniel Juncadella
    • Mercedes-AMG Team HRT: #4 Maximilian Götz e #5 Vincent Abril
    • Mercedes-AMG Team Mücke Motorsport: #18 Gary Paffett
    • Mercedes-AMG Team Winward: #22 Lucas Auer e #57 Philip Ellis

WRC: El Ral·li de Finlàndia 2021 se mou a la tardor per poder rebre públic

rallyfinland2019 hyundai i20 wrc
©️ Rally Finland

Tal i com van predir la setmana passada alguns mitjans finlandesos, el Ral·li de Finlàndia, inicialment previst del 29 de juliol a l’1 d’agost, s’ajorna finalment del 30 de setembre al 3 d’octubre amb l’esperança d’acollir espectadors.

Davant de les restriccions sanitàries aplicades a les concentracions massives i imposades per Finlàndia fins a l’estiu, AKK Sports, organitzador d’aquest esdeveniment, va fer aquest canvi per evitar trobar-se en la mateixa situació que l’any anterior i ser obligat a la cancel·lació de l’esdeveniment.

Amb el canvi de data, el WRC tindrà quatre setmanes d’estiu entre Estònia i Ypres, ja que Finlàndia passa ara entre Grècia i Catalunya.

Yves Matton, director del Ral·li de la FIA:

“El Ral·li de Finlàndia és un esdeveniment històric i imprescindible del calendari del WRC, amb els seus espectaculars paisatges forestals i les seves especials de terra súper ràpides. Per a nosaltres era important ser flexibles i considerar cada opció per assegurar-nos que aquest any trobaria el seu lloc al calendari malgrat els persistents problemes causats per la pandèmia. Serà un canvi interessant veure-ho desenvolupar-se a principis d’octubre, sens dubte amb unes condicions meteorològiques lleugerament diferents i, amb sort, amb espectadors”.

Kai Tarkiainen, director de cursa del Ral·li de Finlàndia, va dir:

“Tot i que no ens agradaria res més que el Ral·li de Finlàndia tingués lloc aquest estiu, la realitat de la pandèmia COVID-19 significa que no podríem organitzar l’esdeveniment amb la incertesa de poder acollir espectadors o no. A diferència de l’Arctic Rally Finland, que va tenir una gran acollida al febrer, el Ral·li de Finlàndia és realment un esdeveniment d’espectadors i necessitem fans per fer-lo funcionar. Tot i que no hi ha la certesa que podrem donar la benvinguda als aficionats a l’octubre, esperem que el llançament del programa de vacunació ajudi molt a fer-ho possible. Agraïm a totes les autoritats locals, la FIA i el promotor del WRC l’acceptació de les noves dates. Lamentem les molèsties causades pel canvi, però confiem que serà en el millor interès de la concentració, dels grups d’interès i de tots els aficionats “.

Toyota mostra el seu primer cotxe 100% elèctric amb col·laboració amb Subaru

toyota bz4x

Toyota va presentar el nou BZ4X Concept, el prototip que ens mostra com serà el primer 100% elèctric de la marca japonesa. Desenvolupat en col·laboració entre Toyota i Subaru, és a dir, tindrem una solució similar amb el logotip de Subaru, donarà lloc a un SUV de mida mitjana amb tracció total. En comparació amb l’actual gamma Toyota, el BZ4X es distingeix per l’absència d’una reixa frontal, cosa que li dóna un aspecte diferent de les versions de combustió. Darrere, encara que diferent, té línies similars al RAV4.

Imagen

Dins, hem trobat una autèntica revolució. El més destacat s’ha de donar a l’innovador volant rectangular, que hauria de millorar la visibilitat del tauler d’instruments digital, que també es diferencia de tot el que sabem sobre la marca japonesa. Al centre apareix el tauler d’instruments que transmetrà la informació del sistema d’entreteniment.

Tot i ser el primer vehicle 100% elèctric de Toyota, no hem d’oblidar que la marca japonesa té més de 20 anys d’experiència en motors i solucions electrificades. Per tant, el BZ4X es presenta amb la promesa d’eficiència referencial, autonomia competitiva i el suport d’un sistema integrat de carregador solar que augmenta lleugerament el valor de l’autonomia. Com indica la “X”, estem davant d’un vehicle de tracció a les quatre rodes, cosa que estarà garantida gràcies a dos motors elèctrics, un per eix.

Imagen

Finalment, el concepte BZ4X és la primera demostració del que podem esperar del nou model 100% elèctric de Toyota, que s’espera que arribi a mitjans 2022. Toyota espera augmentar la família de vehicles elèctrics BZ (Beyond Zero) a set models el 2025, dades que mostren que Toyota estarà molt ocupada en els propers anys.

Ford li dona el relleu al Mondeo amb l’Evos

ford-evos

Després de confirmar el final del Mondeo, Ford va anunciar el nou Evos. El crossover es va presentar al Saló de Xangai 2021 i representa una mena de fusió entre una berlina i un SUV, una mica a l’estil del que Citroën va fer amb el C5 X, un dels seus principals rivals. Desenvolupat a la Xina, el model es vendrà en una primera fase al mercat asiàtic, però hauria d’arribar als Estats Units d’Amèrica més tard. De moment, no hi ha informació sobre si arribarà al continent europeu, però és molt probable que això passi. De moment, la informació és escassa.

En passar a l’habitacle trobem dues pantalles interconnectades a la part superior del quadre de comandament que combinen un quadre d’instruments de 12,3 polzades i una pantalla central de 27 polzades que transmet informació des del sistema d’entreteniment i entreteniment. En total, el Ford Evos fa 1,1 metres d’amplada només a les pantalles. Finalment, encara no hi ha informació sobre els motors, però podem esperar la presència d’almenys una solució electrificada.

RAL·LICROS: Presentat el Campionat de Catalunya de Ral·licros

Ral·licros catalunya calafat
© V-Line Org

Calafat ha acollit la presentació oficial del primer campionat de Ral·liCros de Catalunya. Aquest comptarà de diverses categories i trofeus, i un calendari de quatre proves, més un test de preparació, que tindrà lloc el pròxim 16 de maig en el propi circuit.

El campionat, que ja vam analitzar fa uns mesos, ha estat impulsat per la FCA (Federació Catalana d’Automobilisme), i tindrà el Circuit de Calafat com a seu permanent de les seves curses aquest any 2021, el primer en disputar-se.
 
El calendari s’iniciarà amb un test conjunt en el propi traçat ebrenc el pròxim 16 de maig, i comptarà amb quatre curses puntuables. Cada una de les quatre proves tindrà també quatre sessions: entrenaments lliures i cronometrats, semifinals i final (A i B), amb joker lap. Un esquema de competició homogeni per a totes les categories i trofeus convocats a aquest campionat, una bona idea per facilitar l’entesa de la competició per a tots els espectadors.

CALENDARI 2021

– RX0 (16 de maig)
– RX1 (13 de juny)
– RX2 (23 d’octubre)
– RX3 (20 de novembre)
– RX4 (21 de novembre)

Categories

– Turismes 2RM: vehicles carrossats de tracció davantera o propulsió, tipus berlina o coupé de dues a cinc portes, amb homologació vigent o caducada i sense homologació, però que hagin estat produïts en sèrie i venuts a través d’una xarxa comercial.

Categoria que compta amb divisions: RX, per a models a partir del 1992 i prototips sense homologació, derivats d’un turisme i acceptats prèviament per la Comissió Tècnica de V-Line Org.; i Retro RX, on s’enquadraran tots els vehicles anteriors a 1992.
 
– Turismes i Prototips 4RM: vehicles carrossats tipus turismes de tracció total, atmosfèrics amb una cilindrada màxima de 3.500 cc, o turbo alimentat amb una cilindrada màxima de 2.300 cc. Entre ells s’admeten els RX2 Lites, Gr.A, Gr.N, N1, N5 i R4 de ral·lis, turismes i prototips G del Campionat d’Andorra de carreres sobre gel. Tots ells s’agruparan en dues divisions: RX4, per a vehicles 4RM, excepte els prototips G; i, precisament, Protos G, procedents del certamen andorrà.
 
– Carcross: monoplaces de propulsió, especialment construïts per a la pràctica de l’autocros, a més de vehicles FIA Cross Car (XC) i els corresponents al Campionat de Catalunya de Mastercross (MX).
 
– Clio Trophy RX: copa monomarca organitzat per Renault Sport Racing, amb el Renault Clio R.S. Line Rallycross, Rally5 i Cup de circuits com a protagonista.
 
– Trofeu Giand: per a tots els participants que competeixin amb unitats del prototip fabricat per PCR Sport.
 
– Trofeu Júnior: destinat als competidors de la categoria de turismes que tinguin entre 16 i 20 anys, la inscripció dels quals estarà bonificada.
 
En totes les categories es podrà compartir cotxe excepte en carcross. Veurem si el Campionat de Catalunya de Rallycross RXCAT acaba esdevenint un èxit o no depenent de les confluències i semblances amb altres tipus de campionats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua