Dijous, juny 26, 2025
Blog Page 291

FÓRMULA 1: GP Imola – Lliures 2: Bottas es confirma, Gasly sorprèn

mercedes bottas imola 2021 f1 formula 1
© Mercedes

L’acció ha finalitzat a Imola aquest divendres, amb el segons lliures de GP Made in Italy i Emília Romagna que tornar a dominar Valtteri Bottas. Així doncs, l’home de Mercedes ha fet el ple en aquesta jornada inaugural, però tot està a prop i els tres primers classificats tornen a estar en menys d’una dècima de segon.

Amb només una hora de treball, hi va haver molta acció a la pista des del principi, amb temps que anaven caient gradualment, amb els pilots de Ferrari Carlos Sainz i Charles Leclerc, destacats en una etapa inicial, però en el primer quart d’hora Bottas (Mercedes) feia el rècord de referència de divendres: 1m15.551s.

Posteriorment, Leclerc va fer un temps aproximadament dues dècimes millor, però va perdre el temps en superar els límits de la pista a Piratella. Ningú va aconseguir vèncer a Bottas fins al final, ni tan sols el seu company Lewis Hamilton en la simulació de classificació, quedava a deu mil·lèsimes de distància. Pierre Gasly (AlphaTauri) va signar la tercera marca a 0,078 segons.

Imagen

Els cinc primers van ser tancats per Sainz i Leclerc. El monegasc es sortia en els últims minuts provocant una bandera vermella que acabava amb un final prematur del FP2. Sergio Pérez (Red Bull) era sisè, amb Yuki Tsunoda (AlphaTauri) en setè lloc, Lando Norris (McLaren) en vuitè lloc, Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) en novè lloc i Lance Stroll (Aston Martin) en completar el grup dels deu més ràpids.

En els primers deu minuts, Max Verstappen va patir un problema a Red Bull, possiblement a l’eix de transmissió, que el va portar a deixar la pista a Rivazza. Va tornar al pit lane, on va passar la major part de la resta de la sessió. Va acabar 14è, entre Fernando Alonso (13è a Alpine) i Sebastian Vettel (15è a Aston Martin).

FÓRMULA 1: GP Imola 2021 – Lliures 1: Mercedes domina, Honda mostra múscul

bottas gp imola lliures 1 mercedes
©️ F1

Valtteri Bottas ha liderat les primeres proves lliures de GP Made in Italy i Emilia Romagna de Fórmula 1. Aquest matí s’ha celebrat una sessió d’entrenaments a Imola, en què els primers tres han estat separats per menys d’una dècima.

Amb només una hora disponible, els pilots van sortir ràpidament a la pista, però els primers registres per sota de l’1’20 només es van fer al cap d’uns deu minuts. Van arribar al davant, entre d’altres, Lewis Hamilton (Mercedes) i Carlos Sainz (Ferrari), però qui va acabar la primera mitja hora per davant va ser Pierre Gasly (AlphaTauri).

Mentrestant, les primeres sortides ja havien tingut lloc: una de Yuki Tsunoda (AlphaTauri) sense conseqüències importants i una de Nikita Mazepin – la primera del rus Haas, que va tornar a perdre el control provocant una bandera vermella.

Quan faltaven uns 25 minuts, Bottas (Mercedes) va avançar, però fins i tot amb la bandera a quadres els temps encara han millorat substancialment. Després d’una bandera vermella provocada per un incident entre Esteban Ocon (Alpine) i Sergio Pérez (Red Bull), el finlandès ha fet la seva volta més ràpida en els darrers instants, en 1’16”.564s. Ha estat 0,041 s més ràpid que el company Hamilton, amb Max Verstappen (Red Bull) tercer a 0,058 s.

Quart lloc per a Charles Leclerc (Ferrari) a 0.232, amb els cinc primers tancats per Gasly davant de Sainz. Fernando Alonso va donar bones sensacions per Alpine en la setena posició, seguit de Lance Stroll (Aaston Martin), el sorprenent Nicholas Latifi (Williams) i Daniel Ricciardo (McLaren). Més avall, Sebastian Vettel (Aston Martin) no ha estat més que 14è, amb Pérez el 16è.

Hyundai sorprèn amb un Santa Cruz Pick-Up

2022-hyundai-santa-cruz

Després de diversos teasers, Hyundai va revelar el nou Santa Cruz. Curiosament, Hyundai no el caracteritza com un pick-up, sinó com un vehicle d’aventura esportiva. En qualsevol cas, s’acompanya d’una caixa oberta de 131,2 centímetres de llarg. També té un compartiment d’emmagatzematge “ocult” a la part inferior de la caixa. A la part davantera és extremadament similar al que ja coneixem per l’Hyundai Tucson, amb la nova reixa amb un patró en triangles amb fars integrats.

A l’habitacle, tornem a trobar similituds amb el Tucson, concretament al quadre d’instruments digitals “flotant”. Al centre del tauler hi ha una pantalla central de 8 polzades de sèrie, que es pot ampliar fins a 10 polzades com a opció. A la segona fila de seients, els clients trobaran un espai d’emmagatzematge sota els seients.

Pel que fa als motors, Hyundai Santa Cruz funciona amb un motor atmosfèric de quatre cilindres de 2,5 litres. Tot i no donar una potència definida, garanteix més de 190 CV i més de 244 Nm de parell, potència que arriba a les quatre rodes motrius. Opcionalment, també apareix el mateix motor, però acompanyat d’un turbo. En aquesta solució, Hyundai garanteix més de 275 CV i més de 420 Nm de parell. Finalment, la marca sud-coreana es construirà a Montgomery, Estats Units d’Amèrica, i es llançarà a finals d’estiu. Tot i això, no hi ha certesa que es comercialitzi a Europa.

FÓRMULA 1: No hi ha consens en els límits de la pista

2020 Emilia-Romagna GP
© Pirelli

L’ex pilot de F1, Jean Alesi, ha proposat una nova regla per als límits de la pista. Després de la polèmica a Bahrain entre Lewis Hamilton i Max Verstappen, Alesi defensa un enfocament més sever i més rígid:

Els fans no entenen el que va passar amb Hamilton i Verstappen a Bahrain. Per a mi, cal més claredat. Si el pilot situa les quatre rodes fora dels límits de la pista, la pena hauria de ser immediata.

Hi ha d’haver llocs on no es pot tallar ni anar sobrepassar. Tant si s’estalvia temps com si no, la penalització per col·locar les quatre rodes fora de la pista hauria de ser immediata, ja que hauria de passar.

Alesi a la revista francesa AutoHedo

En sentit contrari ens trobem un pilot actual. Per a Kimi Raikkonen no hi ha cap motiu per canviar les nor,es, ja que les regles eren clares.

“Això es parla des de fa anys, no? Vaig pensar que les regles eren clares durant la passada cursa, però pel que sembla això no s’aplicava a tothom. Va ser una gran polèmica després de Bahrain, però al meu entendre estava clar què es podia fer i què no es podia fer.

WRC: M-Sport vol a Suninen a temporada completa

Rally_Monte-Carlo 21_Suninen
© Nacho Mateo

Alineat amb els colors M-Sport des del 2017, Teemu Suninen encara gaudeix de bones probabilitats a l’equip britànic malgrat els resultats obtinguts.

Per a aquesta temporada 2021, el programa del finlandès s’ampliarà en comparació amb el pla inicial, primer amb la participació a Ral·li Croàcia la setmana vinent al volant d’un Ford Fiesta Rally2. Millor encara, Richard Millener, director d’equip de M-Sport, ha expressat el seu desig de construir un programa complet per al seu pilot finlandès. I, tot i que ha aconseguit els seus tres podis del WRC sobre terra, el britànic, però, sent que el seu pilot té més qualitats a l’asfalt.

A Croàcia, el pilot de M-Sport podrà demostrar el seu nivell a la categoria inferior (WRC2), però aquesta participació és, òbviament, una arma de doble tall amb l’obligació d’un resultat excel·lent sempre que es vegi la confiança.

“L’objectiu és tenir Teemu en tots els esdeveniments d’aquest any. Actualment estem treballant en aquest objectiu. Fins ara hem invertit molt en ell i el volem mantenir amb nosaltres. Ara mateix estem veient les coses ral·li a ral·li, però no puc esperar a veure com va a Croàcia. Personalment, crec que Teemu és millor pilot d’asfalt que de terra”.

Richard Millener

FÓMULA 1: Ferrari vol recuperar la tercera posició en marques el 2021

ferrari bahrain
©️ Ferrari

Després d’una temporada molt per sota de les expectatives el 2020, Ferrari espera tenir molt més èxit a la Fórmula 1 aquest any. I, tot i que el 2022 arriben normatives molt diferents, continuarà esforçant-se a SF21 fins a principis d’estiu.

Auto Motor und Sport publica que Ferrari està decidit a acabar el campionat en el tercer lloc entre els fabricants. Com a tal, es prepara per continuar actualitzant el monoplaça fins al juny, conscient que la dura lluita del «segon pelotó» pot tenir un paper fonamental en el desenvolupament.

En qualsevol cas, Ferrari ja ha presentat millores considerables respecte al 2020 al GP de Bahrain que va començar la temporada: va ser l’únic equip que va perdre menys d’un segon del temps mitjà de volta amb les normes aerodinàmiques introduïdes per al 2021.

Una imitació xinesa vol electrificar el Volkswagen Beetle

ora-elektro-kaefer

El Volkswagen Beetle és un dels models mítics de la casa alemanya. Fins ara, hi ha algunes empreses que han decidit presentar conversions del clàssic en cotxes elèctrics. Tot i això, Ora, una submarca de la Gran Muralla xinesa, va anar més enllà. El fabricant presentarà al Saló de l’Automòbil de Xangai un prototip d’un cotxe elèctric de quatre portes amb un disseny inspirat en el Beetle.

Com podem veure a la foto, adoptarà un estil de carrosseria similar, els fars LED de forma ovalada i també tindrà diversos detalls en crom, com el clàssic alemany. A l’interior, Ora va adoptar un aspecte neo-retro, és a dir, una combinació d’un disseny clàssic amb la inclusió, per exemple, d’una gran pantalla central. Finalment, cal assenyalar que aquest nou prototip es presentarà el 19 d’abril.

ERC: El Ral·li Açores 2021 un altre cop aplaçat

ERC Aitor
© Francesc Rodríguez

Després de la sol·licitud feta per l’Autoritat Regional de Salut del Govern de les Açores al Grup Esportiu Comercial, el 55è Rallye de les Açores s’ajornarà.

L’origen de la sol·licitud és l’increment del nombre de nous casos positius per la nova variant anglesa del virus SARS-Cov-2, que ha experimentat un augment significatiu els darrers dies a les Açores, concretament a l’illa de São Miguel, i que ha donat com a resultat l’aplicació de noves mesures, resultants de l’últim Consell de Govern, celebrat aquest dimecres 14 d’abril.

El Grup Esportiu Comercial, interessat en estar sempre al costat de salut pública, va acceptar la sol·licitud i va iniciar immediatament els passos amb les parts intervinents, concretament amb la FIA, l’autoritat esportiva mundial, amb Eurosport Events, promotor del Campionat Europeu de Ral·lis FIA, el FIA ERC, i amb la Federació Portuguesa de Motorsport i Karting de la FPAK per tal d’articular una nova data per al 55è Ral·li de les Açores.

L’equip organitzador del 55è Ral·li Azores manté el seu estat de preparació per tirar endavant la cursa per al FIA ERC i el Campionat de Ral·li Azores, en un any en què va ser necessari innovar per garantir un esdeveniment segur per a tothom. El Grup Esportiu Comercial i el Govern de les Açores segueixen compromesos a garantir que el 55è Rallye de les Açores tindrà lloc el 2021, després dels esforços ja realitzats per dur a terme l’esdeveniment més gran de promoció de les Açores al món.

WRC: Les marques volen visitar Nord-Amèrica, Rússia, la Índia o Xina

Test_Toyota_Pirelli_Ogier
© Nacho Mateo

El Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) s’ha anat diversificant en el seu calendari, ja que ha inclòs en els darrers anys esdeveniments com el Ral·li de Croàcia –que s’inaugura aquest mes– o el Ral·li de Xile, a més de tornar al Japó i Kenya. Els equips també volen anar a mercats importants, com Amèrica del Nord, Xina, Índia i Rússia entre les seves peticions.

Segons Motorsport.com, els països es consideren mercats amb un potencial inexplotat, de manera que actualment hi ha discussions sobre com incloure’ls en temporades futures. Yves Matton, director de ral·lis de la FIA, va abordar el tema:

El promotor del WRC, amb el suport de la FIA, treballa amb les autoritats esportives nacionals i els promotors d’esdeveniments de tot el món per entendre les oportunitats. El WRC s’esforça per la diversitat i per aprofitar al màxim les condicions locals, de manera que continuarem rebent propostes innovadores de tot el món: l’estratègia segueix tenint una petjada global. Aquest enfocament és l’objectiu no només per a la FIA, sinó també per als constructors: demanen anar a la Xina, Amèrica del Nord, Rússia i, en el futur, països com la Índia ”.

Cap d’aquests països o territoris té una llarga tradició al WRC. La Xina era al calendari del 2016, però el mal temps va destruir part de l’itinerari i la cursa no va tenir mai més l’oportunitat. A l’Índia i Rússia, el campiont no va parar mai, mentre que la darrera vegada a Amèrica del Nord va ser al Ral·li Olympus del 1988 als Estats Units d’Amèrica. Aquesta cursa formava part del calendari del 1985 al 1998, essent una de les poques d’Amèrica del Nord; les altres eren el Quebec Criterion al Canadà (1977 al 1979), el Rideau Lakes Rally al Canadà (1974) i el Press On Regardless Rally a EUA (1973 i 1974).

FÓRMULA 1: Nova zona de DRS a Imola

Emilia-Romagna GP
©Pirelli

L’única zona de DRS a Imola, seu del Gran Premi de Fórmula 1 d’Emilia Romagna, s’ha ampliat per a l’esdeveniment d’aquest cap de setmana.

La Fórmula 1 va tornar a Imola la tardor passada, després de 14 anys d’absència, i el circuit ha estat modificat des de la seva anterior visita a 2006.

Es va eliminar la xicana Variant Bassa, creant una cursa a tota velocitat des de la sortida de la segona corba a l’esquerra Rivazza fins Tamburello, amb l’única zona de DRS situada al llarg d’aquest tram del circuit.

En l’esdeveniment de l’any passat, el punt de detecció del DRS estava després de la sortida de Rivazza 2, mentre que el punt d’activació estava situat a la línia de sortida.

Per 2021, el punt de detecció s’ha traslladat a 20 metres abans de Rivazza 1, mentre que el nou punt d’activació s’ha col·locat 60 metres abans del revolt 19 que precedeix a la línia de sortida.

No s’han realitzat altres canvis en el circuit des de 2020.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua