‘I always loved speed’ -Gilles Villeneuve
CATALUNYA: Renault entra de ple en el nou Campionat de Ral·licros
Igual que Clio Rally i Clio Cup, Clio RX gaudeix d’un gran èxit en la seva versió de ral·licros, el cotxe francès tindrà el seu trofeu dedicat al Campionat Català de Ral·licros.
Fins i tot abans de debutar al Campionat francès júnior FFSA Ral·licros, Clio RX ja segueix els passos de Clio Rally i Clio Cup començant la seva expansió internacional.
Amb les seves característiques tècniques i econòmiques la converteixen en la plataforma d’aprenentatge ideal per a joves pilots, el Clio RX també apareix en el Campionat Català de Ral·li cros (Campionat de Catalunya RXCAT) a través del Trofeu Clio RX.
Obert a competidors de totes les edats i nivells d’experiència, el Trofeu Clio RX serà present en les cinc proves del primer campionat de Catalunya dedicat a la disciplina, totes les quals tindran lloc al Circuit de Calafat.
El format seguirà la tradició del ral·licross amb la pràctica lliure anterior a les sèries qualificadores que estableixen les graelles per a les semifinals, on s’introduirà la joker lap. Cada pilot competirà dues semifinals, després de les quals els sis competidors amb més punts avançaran a la final.
Mantenint-se fidel a la seva filosofia compartida de detectar i promoure els millors joves pilots, Renault i V-Line oferirà una inscripció a una prova del Campionat francès júnior de 2022 FFSA al junior de més ben classificat al final de la temporada. També hi haurà un generós sistema de bonificacions que combinarà diners en efectiu i crèdits de recanvis i també recompensarà els cinc primers en cada esdeveniment.
Volkswagen comença a crear gigafàbriques per reduir el preu del seu futur elèctric
Igual que Tesla, el Grup Volkswagen també ha decidit crear un dia dedicat només a l’electrificació. L’anomenat Power Day va servir perquè el gegant alemany revelés l’estratègia d’electrificació per al futur. Un dels aspectes més destacats és la previsió d’obertura de sis gigafàbriques fins a finals de la dècada (2030).
“La mobilitat elèctrica s’ha convertit en el nostre focus principal”
Herbert Diess, president del consell d’administració del grup Volkswagen
La creació d’aquestes sis gigafàbriques permetrà produir un total de 240 GWh a l’any, quan totes funcionin a la màxima potència. Els dos primers es crearan a Skelleftea, Suècia i Salzgitter, Alemanya.
A més, el Grup Volkswagen començarà a introduir el nou “concepte de cèl·lules unificades“. Aquesta tecnologia s’utilitzarà en models elèctrics que arribin al mercat a partir del 2023, amb l’objectiu de formar part del 80% de la gamma el 2030.
El nostre objectiu és reduir el cost i la complexitat de la bateria i, alhora, temps, augmentar l’autonomia i el rendiment. Utilitzarem les nostres economies d’escala en benefici dels clients pel que fa a la bateria. De mitjana, reduirem el cost dels sistemes de bateries a menys de 100 € per kWh. D’aquesta manera, farem accessible la mobilitat eléctrica ”
Thomas Schmall, membre del consell tecnològic del grup Volkswagen.
El tercer punt d’interès presentat durant el Power Day de Volkswagen ens porta a les infraestructures de càrrega. Si l’autonomia era el principal “taló d’Aquil·les” dels cotxes elèctrics, avui una de les principals preocupacions es refereix a la capacitat de càrrega davant la creixent demanda de vehicles electrificats. En aquest moment, el Grup Volkswagen té la intenció de llançar, juntament amb els socis d’aquest capítol, 18.000 estacions de càrrega ràpida obertes al públic a Europa el 2025.
Aquesta inversió estarà liderada per l’empresa conjunta amb Ionity. Tot i això, el Grup Volkswagen també ha arribat a un acord amb BP. Fora d’Europa, el Grup té previst llançar 3.500 estacions de recàrrega ràpida als Estats Units d’Amèrica i 17.000 a la Xina, també per al 2025.
WRC: Mònaco més a prop de ser seu de la prova de 2022?
Tot just un mes i mig després del final del Montecarlo 2021, els organitzadors ja han començat el reconeixement per a la propera edició.
A les seves xarxes socials, l’ACM ha presentat les primeres imatges del reconeixement de la ruta 2022. Entre les fotos presents, podem distingir el Lac de Chaudanne per un paisatge molt conegut de l’antiga concentració de Grasse-Alpin als Alps – de l’Alta Provença amb l’especial Demandoix. En una segona foto, el poble d’Ilonse és fàcilment identificable i anuncia la represa d’una especial que es va celebrar per última vegada durant l’edició de Montecarlo del 2006, aquesta vegada al departament dels Alps Marítims.
Amb ganes de tornar a enfocar la ruta de Montecarlo al voltant de Mònaco, ACM confirma aquesta tendència a través d’aquestes primeres imatges. Com cada any, ara haurem d’esperar al juliol per conèixer el curs complet d’aquest esdeveniment.
FÓRMULA 1: Sprint Qualifying serà el nom de les curses dels dissabtes
Aquest any, s’espera que la Fórmula 1 provi el format de cursa a l’esprint en un nombre molt reduït de Gran Premi. Una solució que substitueix la qualificació pel que s’anomenarà Sprint Qualifying.
La informació és avançada pel lloc web RaceFans.net, que també escriu que els equips estan a punt d’arribar a un acord sobre la proposta. En els propers dies, s’hauria de votar sobre l’assumpte, un cop finalitzades les discussions sobre els detalls.
Aquesta designació permet fer una clara distinció entre la cursa de velocitat i la cursa del Gran Premi. A més, simplifica els canvis en la pròpia normativa, tenint en compte que en aquesta opció la paraula carrera fa referència al GP.
També hi haurà punts a la Sprint Qualifying per tal de fomentar la lluita per la posició, amb tres punts per al primer, dos per al segon i un per al tercer. El resultat defineix la graella de sortida completa de la cursa principal.
Queda per decidir aspectes com ara la normativa de pneumàtics, les normes de parc tancat entre la classificació per a Sprint Qualifying i aquesta cursa, o fins i tot les regles relatives a l’ús de DRS, que es podrien activar als dos segons del pilot davanter a Sprint Qualifying.
RESISTÈNCIA: Mazda marxa però el preparador, Multimatic, vol continuar amb el LMDh
Harry Tincknell diu que la decisió de Mazda d’acabar el programa DPI no ha afectat l’enfocament de l’equip durant la resta de la temporada del Campionat de l’IMSA.
El fabricant japonès va anunciar el mes passat que sortiria de la categoria de prototips d’alt nivell en finalitzar l’any per no continuar tampoc en la nova era LMDh quan debutarà el 2023.
Mentre que la notícia va atrapar els pilots fora de lloc, Tincknell va dir que tenien moltes ganes gràcies al èxits de les últimes carreres.
“Pràcticament l’atenció se centra en guanyar el campionat enguany i res canvia realment des d’aquest punt de vista. és clar, per fer-ho haurem de ser excepcionalment coherents probablement més coherents del que mai hem estat abans i simplement continuar treballant dur.
“Multimatic avança cap a LMDh a un ritme ràpid. Està ben documentat. No hi ha cap preocupació per la mecànica o els enginyers ja que son treballadors de Multimatic.
Tincknell i els seus companys Oliver Jarvis i Jonathan Bomarito acaben d’aconseguir un tercer lloc a les 24 h de Daytona, amb el No 55 Mazda RT24-P entrant al Mobil 1 Twelve Hores de Sebring com a guanyadors de la cursa. Jarvis va afegir que Multimatic no necessita més motivació del que ja té.
“Per descomptat, amb la notícia que Mazda no continua a finals d’any, seria genial acabar aquesta temporada i donar al cotxe i a l’equip el final perfecte. Això seria guanyar les grans curses i Sebring és sens dubte un d’ells.
La decisió Mazda, inesperada
Bomarito va admetre que la decisió de Mazda d’eliminar el programa DPI va ser una sorpresa per a tots els implicats.
“Crec que ha agafat a tothom una mica fora de guàrdia per ser honest. Tots estàvem esperançats que el programa continuaria i aniria al futur amb LMDh.
“Són una empresa de motoresport i sempre estaran involucrades en els esports de motor fins a cert punt, que és especial per a la companyia i la seva història.
Tant Bomarito com Jarvis estan actualment concentrats de Mazda, amb Tincknell contractat per Multimatic, que s’entén que està involucrat amb un programa LMDh per a 2023.
“És clar que no eren les notícies que tothom volia sentir. Les coses haurien estat més senzilles si Mazda hagués continuat. Però aquesta és la decisió que s’ha pres.
“Multimatic cpmpta amb molts programes diferents en curs. És tranquil·litzador que no hi hagués un gran pànic. El curt termini és sens dubte una mica desconegut. L’atmosfera que s’ha creat a partir de l’hivern és fantàstica.
KIA seguiex amb la seva proposta 100% eléctrica amb el nou EV6
Kia ha presentat el nou EV6, el primer 100% elèctric d’una nova generació de models amb la nomenclatura EV. A més, és també el vaixell insígnia d’una renovada filosofia de disseny que s’inspira en els contrastos entre natura i humanitat. El cos “amaga” la plataforma modular específica per a vehicles 100% elèctrics, l’E-GMP, la mateixa que s’utilitza en el “cosí” Hyundai Ioniq 5.
Quan parlem de l’exterior del nou Kia EV6, trobem llums frontals LED i un aspecte irreverent a les llums posteriors. La “graella del nas de tigre”, que s’utilitza en els models actuals de la marca, ha evolucionat fins a convertir-se en “Digital Tiger Face” pensant en aquesta nova era electrificada. En ser un vehicle elèctric, Kia va tenir especial cura en aerodinàmica, sempre pensant en l’eficiència del motor elèctric.

La cabina manté la irreverència de l’exterior. Gràcies a aquesta arquitectura dedicada als cotxes elèctrics, l’EV6 tindrà un espai interior superior als cotxes elèctrics que ja coneix la marca. Curiosament, Kia va optar per una configuració de pantalla central i un quadre d’instruments digital interconnectat, en un pla flotant. Q

uant a la informació relacionada amb la capacitat de la bateria i la potència del motor elèctric, Kia diu que hem d’esperar a un esdeveniment en línia que tindrà lloc a finals d’aquest mes. No obstant això, els rumors apunten a una solució molt similar a la d’Ioniq 5.
“Volem que els nostres productes ofereixen una experiència instintiva i natural que millori la vida quotidiana dels nostres clients. El nostre objectiu és dissenyar l’experiència física de la nostra marca i crear cotxes elèctrics originals, innovadors i emocionants. El vincle entre les idees dels nostres dissenyadors i el propòsit de la marca és cada vegada més fort, amb els clients situats al centre de tot el que fem i influeixen en totes les decisions que prenem ”, afirma Karim Habib, vicepresident i director del centre de disseny de marques globals
Karim Habib, vicepresident i director del centre de disseny de marques globals
Es tracta del primer cotxe elèctric d’un total de deu que Kia preveu llançar el 2027.
Opel reviu el Manta en una versió 100% eléctrica
Les marques inverteixen cada vegada més en el retorn de noms i models emblemàtics, en una unió entre el look clàssic i la motorització elèctrica. Després, per exemple, del Renault 5, ara és el torn d’Opel presentar el Manta GSe ElektroMOD. Tot i mantenir les línies amb què va deixar la fàbrica als anys setanta, l’Opel Manta GSe presenta l’última filosofia de disseny frontal “Opel vizor” també presentada a Crossland i Opel Mokka, cosa que s’estendrà a tota la gamma en el futur.
Tot i que Opel no confirma res, però tenint en compte el que hem vist en altres marques, no seria d’estranyar que aquest tipus de vehicles arribés a la producció. Tot i això, també és molt probable que es tracti d’un mer estudi de disseny que possiblement formarà part del museu de la marca. La carrosseria de l’Opel Manta coincidiria amb un motor 100% elèctric?