Dilluns, 7 juliol 2025
Blog Page 308

WRC: Ostberg a la reconquesta del títol de WRC2 amb Citroën aquest 2021

ostberg rallyracc 2019
ostberg rallyracc 2019

Citroën Racing ha tornat a confiar en Mads Ostberg i Torstein Eriksen, fidels membres de la família Citroën C3 Rally2, la parella defensarà la seva corona mundial WRC2. L’equip de Tagai Racing Technology, que ja corre amb l’equip noruec al Campionat d’Hongria de Ral·lis, serà l’encarregat d’implementar el nou programa.

Amb més de 130 curses del WRC i no menys de 18 podis a la primera categoria, Mads Ostberg és sens dubte un dels principals pilots del ral·li. Amb quatre victòries del WRC2, Mads Ostberg i Torstein Eriksen van aconseguir el títol mundial del WRC2 el 2020 i ara tornen, ja que tenien previst participar en set proves del campionat del món en un programa complet al WRC2 que encara no està completament definit:

Volem poder continuar tota la feina que van començar amb Citroën Racing. Ens coneixem bé durant tots aquests anys i el títol mundial que vam guanyar el 2020 il·lustra clarament l’eficàcia de la nostra col·laboració. He estat molt involucrat en el desenvolupament i la posada a punt del C3 Rally2 i estic orgullós de poder portar-lo a lo més alt del campionat. És un gran repte lluitar de nou pel títol. Hem treballat molt amb Citroën Racing i TRT per muntar aquest programa i estic segur que tots hem trobat la solució adequada per assolir els nostres objectius

Ostberg

ERC: Llarena – Fernández canvien Citroën per un Skoda

Llarena
© Llarena

Defensant els colors del Rallye Team Spain durant els darrers tres anys al Campionat Europeu de Ral·lis, el pilot espanyol Efrén Llarena substituirà aquesta temporada el seu Citroën C3 R5 per un Skoda Fabia Rally2 evo.

Al costat de la navegant Sara Fernández, el pilot natural de Burgos que va guanyar els títols ERC3 i ERC3 Junior tindrà una unitat txeca disponible durant dos anys, on la companyia farmacèutica, Grupo Farma10, serà el principal patrocinador. L’estructura amb la qual comptaran amb l’assistència necessària i la marca de pneumàtics que s’utilitzaran encara no està definida.

Tots dos ja han dut a terme una petita secció de proves a la regió de Galícia, on ja estan familiaritzats amb una unitat del cotxe txec (abans PT Racing) de l’equip espanyol La Trazada Sport. L’objectiu clar de l’equip és intentar lluitar pel títol de l’ERC.

FÓRMULA E: Els Gen3 retornaran l’activitat a box per a la temporada 2022-2023

Fórmula E
© Fórmula E

Els nous cotxes Gen3 debutaran per a la temporada 2022-23 i les parades a box tornaran amb la introducció de la càrrega rápida a meitat de cursa fins als 600kW.

Això compensarà una retallada del 5% en la capacitat total de les piles que s’ha planejat per a contribuir a una reducció de 120 kg en el pes dels automòbils.

L’oficial de la Fórmula E i cofundador Alberto Longo va dir que això, combinat amb dimensions de cotxe més petites i un impuls a l’equivalent de 470 CV, seria un “canvi de pas” per a l’espectacle de carreres.

CERA: Jan Solans nou pilot Citroën per al S-CER 2021

jan solans citroen 2021

El Campió del Món de Ral·lis Júnior 2019 canvia de programa mundialista per un intent de guanyar el nou Súper Campionat d’Espanya de Ral·lis amb un Citroën C3 Rally2 de Sports & You. Es tracta d’un pas enrere en les seves pretensions mundialistes però s’asseurà en una estructura oficiosa, que no oficial, que el pot ajudar en el seu futur.

Després de només poder córrer tres cites amb el Ford Fiesta R5 MkII que va obtenir com a premi de la Junior WRC del 2019, ara l’objectiu de Jan amb aquest moviment és acumular quilometres al volant del cotxes de la categoria Rally2, coneixent els límits i amb experiencia pot encarar les curses del mundial amb certes garanties de cridar l’atenció als equips oficials.

Encara queda per confirmar altres proves que farà el pilot de Matadepera, però sembla que també disposarà de sortides mundialistes per no perdre el ritme que allí s’hi porta. És lògic pensar que alguna d’aquestes proves bé podrien ser el Ral·li de Portugal, Sardenya o Catalunya. Bé perquè les coneix o bé perquè la logística pot ser assequible.

WRC: Gryazin amb els peus al terra davant d’un possible salt

Gryazin
© Gryazin

Nikolas Gryazin, de 23 anys, ha estat un dels pilots que ha destacat durant els darrers anys, amb bones actuacions en les categories que ha passat. Recentment va pujar al podi de l’Àrtic Rally de Finlàndia en el WRC2 quan va acabar en tercera posició, un dies abans de provar un World Rally Car de Ford M-Sport.

Tot i la seva primera participació en un esdeveniment del WRC 2 World Rally (WRC) que es remunta al 2019, el rus té els peus a terra i no vol saltar-se les etapes del seu desenvolupament, tal com va subratllar al lloc web dirtfish.com:

El test amb el Fiesta va ser increïble. Estic molt content de fer-ho. El cotxe era molt agradable de conduir i en realitat és una mica més fàcil que el R5

Tot i que l’objectiu és estar a la divisió principal del WRC, Gryazin sap que no serà fàcil i primer ha de dominar al WRC2:

Com us podeu imaginar, aquí és on vull anar, però és molt difícil sense suport de fàbrica. Encara és massa aviat per a mi. Necessito córrer més ral·lis i tenir més experiència. Necessito entendre exactament com està tot abans de fer el pas; quan entres al màxim nivell del Campionat Mundial de Ral·lis, has de ser immillorable en un R5. No vull entrar en un World Rally Car i ser l’últim en acabar. Quan aquest és el cas, de vegades és millor competir al WRC2; aquí és on el R5 és més competitiu. No tinc una segona oportunitat al WRC, així que he de fer que la primera funcioni.

FÓRMULA 1: Red Bull interessada en l’entrada de Porsche per la seva motorització a partir de 2025

porsche-crea-unos-innovadores-pistones-en-3d

Helmut Marko va admetre en una entrevista amb Servus TV que estaria en converses amb Porsche per a una possible associació amb vista als nous motors F1, que hauria de veure la llum el 2025.

El rumor que Porsche va començar a circular de nou la setmana passada pot ser estigui a punt de tornar a la F1, ja que està interessat en la nova regulació del motor de Fórmula 1 per al 2025 i, en aquest context, Marko va dir a Servus TV que Red Bull “parla amb empreses sobre possibles associacions” i, quan se li pregunta específicament sobre Porsche, Marko va dir:

“Estem parlant. Però res no està decidit ”

Un portaveu de Porsche, contactat per Sport1, va rebutjar fer comentaris. Tot i això, fonts alemanyes revelen que Marko ha parlat amb diverses personalitats de VW i Porsche, inclosos Fritz Enzinger, Herbert Diess i Wolfgang Porsche:

“És massa aviat per parlar de detalls, però no és cap secret que ja haguem tingut converses amb els fabricants. Estem oberts a socis. Podem construir un nou motor per a les noves regulacions sense un soci de la indústria, però una col·laboració amb un fabricant important seria l’escenari ideal ”.

FÓRMULA 1: Qui més guanya menys temps tindrà en el túnel del vent

túnel devent renault

Aquest any hi ha una nova escala d’ús decreixent del túnel del vent per a proves aerodinàmiques. Un altre exemple que la F1 ha trobat per equilibrar les coses és el temps que es necessita per utilitzar el túnel del vent, un factor especialment important atès que aquest any els equips acabaran els monoplaces del 2022 quan entrarà en vigor la revolucionària regulació l’any vinent.

En poques paraules, com més baix hagi finalitzat el campionat del 2020 un equip, més temps podrà perfeccionar l’aerodinàmica del seu monoplaça 2022, ja sigui al túnel del vent o amb les seves simulacions de CFD (Computational Fluid Dynamics).

Podeu veure exactament com funciona tot a la taula següent: Mercedes té el temps de simulació més curt el 2021, mentre que Williams obté el màxim d’hores d’ús. Per comprendre la diferència, Mercedes en té un 90% el 2021 i un 70% entre el 2022 i el 2025.

Williams té un 112,5% el 2021 i un 115% entre el 2022 i el 2025.
Un altre exemple, per entendre millor el problema: Mercedes en té un 90% el 2021 i el 70% i Ferrari, el 102,5% i el 95%, respectivament. Un altre 12,5% el 2021 i un 25% entre el 2022 i el 2025.

WRC: Adamo assegura un altra prova per a Solberg aquest 2021

oliver solberg hyundai
© Hyundai Motorsport

Oliver Solberg va donar un molt bon rendiment a l’Àrtic Rally de Finlàndia, que a finals de febrer va suposar el seu debut en un World Rally Car. En la que va ser la segona prova del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), el jove pilot va estar al volant d’un Hyundai i20 Coupé WRC.

Andrea Adamo, director esportiu de Hyundai, va confirmar citat per dirtfish.com que Solberg tindrà més possibilitats aquest any, però es va negar a donar cap detall:

Segur que Solberg tornarà. No donaré més detalls, no diré quantes proves perquè començaran a estressar-me en les entrevistes de mitjans d’any i a preguntar-me quan serà la propera prova per a ell i coses així. Em faran arribar el missatge, també em trucaran. Sé gestionar la premsa així com altres: per a vosaltres la informació ve gota a gota ‘.

FÓRMULA 1: El nou motor Honda és una obra d’art

Honda red bull
©️ Red Bull Honda

Honda va anunciar l’any passat que deixaria la Fórmula 1 a finals del 2021, cosa que va deixar Red Bull sense el seu propi soci de la unitat motriu. Hi havia dos camins: un, que es va escollir, era assumir el manteniment i la construcció dels motors; l’altre tornava a ser client, cosa que el consultor Helmut Marko va dir que va ser exclòs des del principi.

L’austríac va dir a Servus TV que tornar a ser client no era una opció:

Quan Honda va dir que marxaria, ens vam veure obligats a tornar a ser clients. Però vam estar d’acord que no volíem fer coses així, i que tampoc aquesta era la nostra filosofia. Així que vam haver de trobar una altra solució.

De moment, encara queda una temporada per endavant amb Honda i Marko s’anima:

Va fer un motor completament nou per al 2021, és una autèntica obra d’art. Les millores en algunes zones fan que haguem d’estar més a prop de Mercedes.

RAIDS: La FIA fica ordre en busca d’una millora per a la disciplina

RAIDS TOYOTA

La FIA va reunir comissaris, directors de curses i organitzadors de curses de tot terreny per debatre sobre el futur desenvolupament de ral·lis i Bajas Cross Country, i és evident que la FIA té la intenció de millorar el perfil de la disciplina.

S’està duent a terme un procés per nomenar un promotor per tal de millorar i desenvolupar la competició i, en particular, treballar amb la FIA per introduir noves tecnologies i experimentals en totes les categories en un futur pròxim. Jutta Kleinschmidt, president de la Comissió entre països de la FIA, també va reiterar la importància d’atraure nous fabricants amb un enfocament obert a les energies alternatives.

També es va presentar la futura piràmide TT. El nivell màxim d’aquesta disciplina hi haurà el campionat mundial de tot terrenys, just per sota hi haurà la Copa Mundial de Bajas. Després de les Copes Regionals d’Europa, Orient Mitjà, Amèrica del Sud, etc., i finalment el quart nivell seran els campionats de cada país.

La intenció no és només promoure la disciplina, sinó també proporcionar una plataforma rendible perquè els participants puguin competir per un títol de la FIA. El nivell d’entrada, quatre, per a la disciplina continua sent les proves realitzades a nivell nacional.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua