Dilluns, 7 juliol 2025
Blog Page 309

WRC: Finlàndia vol repetir amb l’Àrtic Rally

Hyundai i20 wrc tanak artic rally finlandia
© Hyundai Motorsport

Amb la cancel·lació del Ral·li de Suècia, el Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) va recórrer a l’Àrtic Rally de Finlàndia per a la seva prova d’hivern del 2021. La cursa va ser elogiada per les seves veritables condicions hivernals, amb molt gel i neu, i l’organització admet que vol provar per mantenir-se al calendari.

Tanmateix, el comissari Kai Tarkiainen va dir al lloc web dirtfish:

«La qüestió de si tornarem o no es deu bàsicament a d’altres. No em faria res tornar a fer-ho i totes les opinions que tenim són de la gent que diu que els agradaria que es tornés a produir la prova’.

En opinió de l’oficial, hi ha mèrits per a una nova oportunitat amb condicions per a preparar-la:

Sé que a l’equip local li agradaria l’oportunitat de celebrar un ral·li de WRC de tres dies més convencional amb un temps de preparació normal. No oblideu que vam comptar amb molta ajuda d’equips locals: només hi havia unes 20 persones del Rally de Finlàndia a tot l’equip. Van fer una feina fantàstica i crec que mereixen una altra oportunitat ’.

El que és cert és que, per tornar al WRC, l’Àrtic Rally de Finlàndia no vol fer-ho a tota costa, va dir Tarkiainen:

Tindrem o no l’oportunitat, no ho sé. És obvi que el Ral·li de Suècia té el contracte i hi ha altres esdeveniments amb ambicions hivernals; la porta del WRC l’estan trucant nous països. Molta gent parlava de Rovaniemi com una segona prova d’hivern en aquell moment i, quan es fixa en la feina que fa Pirelli en la preparació d’un pneumàtic específic per a un ral·li, potser és una bona idea un segon rali d’hivern. Una cosa que no intercanviarem és això pel Ral·li de Finlàndia de Jyväskylä: és on hi ha les arrels i la història del ral·li a Finlàndia i on sempre hi seran.

FÓRMULA 1: Ferrari Mercedes es salten la cua de les vacunes viatjan a Bahrain

© Pirelli

Ferrari i Mercedes van decidir acceptar l’oferta de Bahrain de vacunar els membres del seu equip abans de l’obertura de la temporada 2021. La setmana passada la “entitat” de Fórmula 1 la va rebutjar, explicant que “la F1 no té previst vacunar-se com a grup viatger abans del llançament ja establert de vacunes a través del sistema sanitari al Regne Unit ”.

Tot i això, La Gazzetta dello Sport afirma que Ferrari va respondre positivament a l’oferta de vacuna de Bahrain:

“Això significa que, estrictament de forma voluntària, el personal de l’equip que ja es troba a Bahrain per a les proves de pretemporada tindrà temps per rebre la dosi doble del La vacuna Pfizer-BioNTech ”


“Ferrari es va posar en contacte per primera vegada amb les autoritats sanitàries d’Emília Romanya i, en absència d’objeccions, un total de prop de 100 membres de l’equip ja han estat vacunats”

Pel que se sap, Mercedes també va oferir als seus empleats la mateixa oportunitat

FÓRMULA 1: Ferrari presenta una peculiar decoració per al cotxe de 2021

ferrari-sf21

Ferrari ha presentat avui el seu nou SF21, un monoplaça únic amb dues tonalitats de vermell … i verd de Mission Winnow, patrocinador de l’equip. Després de presentar l’equip inicialment, amb un esdeveniment al qual van assistir els pilots Charles Leclerc i Carlos Sainz, Ferrari s’ha convertit avui en l’últim equip en presentar el monoplaça d’aquesta temporada.

El Ferrari SF21, el monoplaça de la Scuderia Ferrari Mission Winnow que competirà aquesta temporada, s’ha vist avui per primera vegada. Presenta una pintura subtil que, segons Scudeira, “mira els reptes del futur sense oblidar les arrels i la història de l’equip”.
“La part posterior recorda el vermell burdeus del primer Ferrari, el 125 S”
segons Mattia Binotto.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

“Però a mesura que avança gradualment cap a la zona del pilot, es converteix en el vermell modern que hem estat utilitzant en els darrers anys. Aquesta temporada ens presenta molts reptes i, a través d’aquesta decoració, visualment, tornem a començar i, des del nostre passat, avancem cap al futur ”.

Aquest cotxe és el 67è monoplaça construït a Maranello per competir al Campionat Mundial de Fórmula 1. És una evolució del SF1000 de l’any passat, tal com dicta la normativa, que requereix l’ús del mateix xassís que el 2020, limitant així les oportunitats per al canvi en moltes àrees. Per aquest motiu, l’SF21 es va desenvolupar en totes les zones permeses, des del motor, que és completament nou, fins a l’aerodinàmica i, a la part posterior, la zona on s’utilitzaven les dues evolucions de desenvolupament permeses a la normativa.

El SF21 debuta demà a la pista, a Bahrain, amb un dia de rodatge. La formació de pilots és, com sabem, la més jove de Ferrari des del 1968, amb Charles Leclerc i Carlos Sainz.

CLÀSSICS: L’EHRC ja té calendari per al 2021

©️ Nacho Mateo

El FIA European Historic Rally Championship (EHRC) retorna el 2021 i és una oportunitat per veure algunes de les màquines de ral·li més evocadores d’altres èpoques. Des dels Touring Cars i GTS dels anys 50 i 60 fins als grups 1, 2, 3 i 4 dels 70 i, finalment, els grups a, B i N dels 80, el FIA EHRC és una veritable màquina del temps per als afeccionats de tot el món.

Hi ha una increïble varietat de cotxes que entren en la temporada 2021, incloent Ford Sierra Cosworth 4×4, Porsche Carrera RSR, BMW M3, Alfa Romeo 1750 GTAM, Ford Escort RS, Subaru Legacy, Audi quattro, Lancia Rally 037 i Lancia Delta HF Integrale per nomenar només uns quants.

CATEGORIES

Els competidors es divideixen en quatre categories, que després es subdivideixen en grups depenent de la mida del motor i, en el cas de la Categoria 1, l’edat del cotxe.

Categoria 1

Vehicles legals de carretera construïts entre 1/1/1931 i 31/12/ 1957 i Touring / GT cotxes homòlegs entre 1/1/1958 i 31/12/1969.

Categoria 2

Touring (T), Concurs Touring (CT), Grand Touring (GT) i Concurs Grand Touring (GTS) de grups 1, 2, 3 i 4, models homlogats entre 1/1/1970 i 31/12/1975.

Categoria 3

Touring (T), Competition Touring (CT), Grand Touring (GT) i Competition Grand Touring (GTS) de grups 1 2, 3 i 4, models homlogats entre 1/1/1976 i 31/12/1981.

Categoria 4

Touring (T), Concurs Touring (CT), Grand Touring (GT) i Concurs Grand Touring (GTS) de grups A, B i N, models homlogats entre 1/1/1982 i 31/12/1985 (Període J1) i models homologats entre 1/1/1986 i 31/12/1990 (Període J2).

HISTORICS_SEAT
©️ Nacho Mateo

2021 CALENDARI EHRC

Després que el calendari 2020 hagués de ser cancel·lat a causa de la pandèmia actual de Covid-19, el campionat 2021 tindrà els mateixos nou esdeveniments que s’haurien inclòs l’any passat. La pandèmia continua tenint un impacte, amb el Rally Costa Brava que es mou de març a novembre, el Rally Asturias Historico que es mou de maig a setembre i tots els esdeveniments estan subjectes a restriccions de salut pública locals.

Vuit dels nou esdeveniments del calendari 2021 seran sobre asfalt, mentre que el Lahti Historic Rally a Finlàndia serà sobre terra. Dos esdeveniments, el Sanremo Rally Storico i el Rally International du Valais, tornen al calendari del campionat, substituint el Ypres Historic Rally i el Rally Alpi Orientali.

En les competicions del 2021 FIA Sporting Regulations poden incloure:

La velocitat mitjana màxima autoritzada en les especials del ral·li no ha de sobrepassar els 120 kph.
La distància total de les especials no serà inferior a 130 km i no superior a 200 km.
Les especials dels circuits no constituiran més del 50% de la distància total de les fases especials.
Les especials en les carreteres no superaran els 35 km cadascuna.

9-11 Abril 36th San Remo Rally Storico Asfalt
5-7 Maig 29th Historic Vltava Rallye Asfalt
25-27 Juny 53rd Mecsek Rallye Asfalt
15-17 Juliol Rallye Weiz Asfalt
13-14 AugostLahti Historic RallyTerra
2-4 SetembreRally Asturias HistóricoAsfalt
19-21 Setembre 33rd Rally Elba Storico Asfalt
21-23 Octubre Rallye International du ValaisAsfalt
19-20 Novembre69 Rally Costa BravaAsfalt

FÓRMULA 1: Renault satisfeta per la congelació de motors per al 2022

F1_testing_2020 Renault
© Nacho Mateo

El cap de motors de Renault, Remi Taffin, ha acollit amb satisfacció la congelació del motor de la Fórmula 1 per al 2022, dient que pot seguir alguns dels seus plans originals per al 2023.

La F1 va anunciar-se al febrer que seguiria endavant amb una proposta de congelació del motor l’any que ve, aturant el desenvolupament durant tres temporades fins que arribi la següent generació d’unitat de potència.

La decisió va aplanar el camí perquè Red Bull establís la seva pròpia divisió de motors, assumint els motors d’Honda en la seva sortida F1 per assegurar els quatre proveïdors a la graella.

Els proveïdors d’unitats de potència de la F1 van donar la benvinguda a la decisió com una mesura de reducció de costos, i ara estan treballant en la finalització dels seus desenvolupaments de motors abans de la congelació, efectiva des de la primera cursa de 2022.

Renault ja ha revelat que està avaluant un canvi al concepte de Mercedes d’un turbo i compressor dividit en la seva unitat de potència per a 2022, després d’haver retardat la introducció d’un nou disseny fins a l’any que ve.

Després que el desenvolupament de la unitat de potència es congelés durant la temporada 2020 arran de la pandèmia de COVID-19, Taffin deia que Renault havia introduït les actualitzacions que havia planejat l’any passat durant l’hivern.

FÓRMULA 1: Horaris per seguir els test de pretemporada 2021 a Bahrain

F1_testing_2020
© Nacho Mateo

Aquest any, la pretemporada canvia Barcelona per Bahrain i només permet tres dies de test, un canvi dràstic si ho comparem amb anys anteriors on aquesta xifra arribava als 6 i inclús als 8 dies de proves.

Però és que els pocs canvis per aquesta temporada degut a l’allargament de la reglamentació actual amb l’objectiu de reduir costos ha fet que els equips i pilots visquin la pretemporada més curta dels últims anys. La posada a punt dels monoplaces serà més fàcil ja que el curs 2021 s’iniciarà en el mateix emplaçament el proper 28 de març.

Una novetat que viurem aquest any serà la retransmissió en directe d’aquests test de pretemporada. La plataforma DAZN oferirà tot l’acció que succeeixi a la pista, programes resum diaris al final de cada jornada i conferències de premsa.

Tot un luxe per a l’espectador que podrà viure des del minut 0 tot allò que envolta el campionat del món més conegut organitzat per la FIA. Esperem que quan els test tornin al Circuit de Barcelona – Catalunya aquesta opció segueixi vigent i en podem gaudir.

DataCircuitHorari LocalHorari Catalunya
12 de març de 2021Sakhir10:00-14:00
15:00-19:00
08:00-12:00
13:00-17:00
13 de març de 2021Sakhir10:00-14:00
15:00-19:00
08:00-12:00
13:00-17:00
14 de març de 2021Sakhir10:00-14:00
15:00-19:00
08:00-12:00
13:00-17:00

WRC: M-Sport encén per primera vegada el seu Rally1

msport test wrc fiesta

El Rally1 de M-Sport ja s’ha pogut sentir per primera vegada i se sotmetrà a un shakedown inicial aquesta mateixa setmana.

La nova màquina híbrida per al 2022 va tindre el seu primer moment de vida el passat divendres a la tarda, amb el director executiu Malcolm Wilson observant de prop la seva última criatura.

Wilson espera que el cotxe estigui sobre els trams la setmana que ve, esperant que els controls que passarà el nou cotxe en els propers dies vagin segons el previst.

FÓRMULA 1: Verstappen satisfet amb la reducció de dies de test

verstappen abu dhabi red bull f1

Max Verstappen comença una temporada que pot ser important per a ell i per a Red Bull. El pilot voldrà saber si finalment té una màquina capaç de portar-lo al títol o si ha de plantejar-se un canvi d’escenari. Però l’holandès ja ha notat algunes diferències en el cotxe d’aquest any:

“Inicialment vaig començar amb el RB15 per tornar al ritme després del descans i després vaig saltar al RB16B. Va ser un dia de rodatge, però és útil estar còmode amb el cotxe, amb el motor i intentar que les coses funcionin sense problemes i estar el més preparat possible per anar a provar a Bahrain. Hi ha canvis i vaig poder notar la diferència respecte a l’any passat. El fons pla és molt diferent, de manera que el cotxe sempre es comportarà de manera diferent. Però els dies de rodatge no són tasques de test, ja que es farà a Bahrain ”.

Verstappen

Amb un calendari de proves dràsticament més curt de l’habitual, l’inici de temporada promet ser un repte, però a Verstappen no li importen menys proves:

“Sí, serà curt (un dia i mig cadascun per als pilots), però això m’agrada. crec que sis dies van ser molts. M’encanta conduir cotxes de Fórmula 1, però no hi ha competició … Estic bé amb un dia i mig. Per descomptat, espero que el dia i mig vagi sense problemes”.

WEC: Glickenhaus posa preu al seu SCG 007

Glickenhaus 007 LMH

La Scuderia Cameron Glickenhaus ha anunciat que el seu SCG 007, que competirà en el Campionat del Món de Resistència de la classe Hypercar, es vendrà a equips de clients. La informació va ser confirmada pel lloc web Roadandtrack.

Amb l’ajornament de les 24 hores de Le Mans a l’agost, l’equip tindrà més temps per desenvolupar el seu cotxe per a la principal cursa de resistència del món. L’equip ja havia anunciat que no seria a l’obertura del WEC, a Portimão (l’obertura del campionat es va moure de Spa-Francorchamps el 26 d’abril).

El propietari de l’equip, Jim Glickenhaus, va publicar al seu compte de Twitter que els seus cotxes estaran disponibles per a la venda. El preu, 6 milions de dòlars. El comprador potencial rebria el cotxe abans de les 24 hores de Le Mans que tindran lloc a l’agost.

Segons el lloc web de Roadandtrack, el primer SCG 007 es va completar fa poques setmanes i aparentment només s’ha provat dues vegades des de la seva finalització. El programa també va registrar oficialment dos cotxes per al Campionat Mundial de Resistència. Aquest dimarts, dia 9, l’ACO revelarà els inscrits a la cursa. El procés de selecció no és tradicionalment fàcil, i un tercer cotxe simplement es podria deixar fora de la pista, tant si es ven com si no.

Equipat amb un motor V8 turbo de 3,5 litres, està desenvolupat pel francès Pipo Moteurs. Si SCG 007 és ràpid i fiable, els organitzadors de la cursa poden autoritzar una tercera inscripció. La xifra de 6 milions de dòlars es considera barata per a un equip competir a Le Mans. Jim diu que si el client ja no està interessat en competir en carreres, el model es pot convertir en un vehicle habilitat per circular pels carrers.

FÓRMULA E: No hi ha pressa per presentar els nous Gen3

Mercedes FE

Després de la cancel·lació de l’entrada del Gen 2 Evo, que haurien d’haver sortit a la pista aquest any, la Fórmula E prepara el Gen 3, la tercera generació de monoplaces 100% elèctrics.

L’organització del campionat i la FIA volen llançar al públic el nou aspecte del cotxe el més tard possible. S’espera que el prototip inicial comenci a provar-se l’últim trimestre d’aquest any, amb la idea que es farà un primer shakedown a mitjans setembre.

El director del campionat, Frederic Bertrand, va dir a The Race que “no hi ha pressa” per mostrar les primeres imatges del cotxe Gen3, que es mostraran “el més tard possible”.

La voluntat dels responsables és no confondre el públic, ja que aquestes màquines només arribaran a la pista a finals del 2022, amb l’actual Gen 2 que tindrà dues temporades per davant (l’actual i la següent). Una altra raó és que el disseny dels cotxes encara no està acabat, un procés que hauria de finalitzar en un futur proper.

Preguntat sobre quin seria el moment ideal per revelar la Gen3, Bertrand va respondre:

“Diria que a mitjans temporada vuit [2021/22] seria ideal. Però sóc bastant realista i pot ser difícil mantenir-lo en secret fins aleshores. A veure quan hem de revelar el disseny. Probablement tindrem una primera presentació per als fabricants perquè puguin veure amb què han de treballar. El moment exacte no està gens fixat, el primer que volem fer és convergir correctament i donar temps als tècnics per garantir alguna cosa que no hagi de ser modificat pel desenvolupament tècnic. ”

“Estem ultimant tots els detalls del disseny ara mateix per garantir que l’estil farà feliç a tothom entre FIA ​​i FEH [Fórmula E Holdings]”

La FIA i la Fórmula E no volen que els cotxes actuals deixin de ser atractius, de manera que faran tot el possible per posposar la presentació del nou disseny al màxim.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua