Tot i que les regles no han canviat dràsticament, el nou Aston Martin AMR21 comporta grans notícies. Malgrat que l’equip va dir que el nou cotxe és 100% Aston Martin, cal dir que el motor i la caixa de canvis són de Mercedes.I la part posterior de l’AMR21, si no és bessó, en queda poc. També se sap que l’equip va gastar dos tokens de desenvolupament, una per a la part davantera i una per a la part posterior del nou monoplaça. Com era d’esperar, el cotxe és una evolució, ja que no pot ser una revolució ja que la normativa no ho permetia. El nas del cotxe és molt similar al 2020, la suspensió davantera també, però hi ha canvis en les connexions al xassís.
El lateral s’ha modificat molt i la suspensió posterior també. La zona del capó està més “ajustada”, cosa que significa canvis en el flux d’aire a la part posterior del cotxe. Ara queda esperar la pista, però, com a mínim, l’AMR21 hauria de ser tan bo com el RP20, que, com sabem, estava molt a prop de “donar” un tercer lloc a l’equip a la classificació. Si hagués hagut dos pilots tan constants com els de McLaren, Racing Point, ara Aston Martin, hauria quedat tercer classificat.
La llista de pilots de l’equip Rosberg per a la nova temporada DTM és oficial. L’equip comptarà amb dos Audi R8 LMS GT3, que romandran junts amb el fabricant alemany en aquesta nova era GT3 del campionat alemany de turisme. Els lliurarà al debutant Dev Gore i al subcampió Nico Müller de l’Audi Sport Team Abt Sportsline.
Müller competeix al DTM des del 2014. Torna a l’equip Rosberg, on va estar el 2014 i el 2015, amb dos subcampionats en la seva història en els darrers dos anys. Pel que fa a Gore, als 23 anys va tenir la seva primera experiència a Europa el 2018 a l’Euroformula Open.
Kimmo Liimatainen, director de l’equip Team Rosberg, va parlar d’aquesta alineació de pilots en un comunicat:
Hem tingut setmanes cansades en què hem lluitat amb la nostra realineació com a equip. Ara per fi podem dir que començarem la temporada que ve amb les millors condicions possibles.
Va ser un moment extraordinari, ple d’alegria, quan els últims dies vaig dir al nostre equip que Nico Müller tornaria. Això torna a subratllar les nostres ambicions de lluitar pel títol amb un equip fort. Amb l’entrada de Dev, vam guanyar un pilot jove, assedegat, que va demostrar la seva qualitat als campionats internacionals de fórmula, però també a la classe GT3 ’
Pirelli compta amb nous pneumàtics per a la Fórmula 1 aquest any, el desenvolupament dels quals es va centrar en una major durabilitat. Com a tal, el rendiment ha baixat, en un moment en què es van haver d’adaptar a les noves regles aerodinàmiques, buscant també una major seguretat.
Segons el director de Pirelli, Mario Isola, la pèrdua de temps amb els nous pneumàtics pot arribar al mig segon. En qualsevol cas, creu que amb més coneixement sobre els pneumàtics, els equips podran reduir aquesta diferència, tal com va explicar a Auto Motor und Sport:
Les nostres simulacions prediuen una pèrdua de temps de quatre dècimes a mig segon, segons el circuit. Només podem reaccionar a això amb la configuració. A mesura que els equips es familiaritzin amb els pneumàtics, la diferència deixarà de ser tan gran.
El món de l’automoció i les modificacions han anat “de la mà” des de fa uns quants anys. No obstant això, una de les “modes” més recents consisteix en la conversió de cotxes clàssics en vehicles elèctrics. Una de les empreses que ha apostat per aquest tipus de preparació és Lunaz, que ara ha presentat la creació més recent: Bentley S2 Continental Flying Spur del 1961.
L’empresa amb seu a Silverstone va explicar com es produeix tota la conversió, en una demostració clara que no els falta cap detall. En primer lloc, el vehicle se sotmet a una revisió i després és observat per un escàner 3D. El segon pas és extremadament important perquè els enginyers puguin estudiar on instal·lar tot el sistema elèctric.
Lunaz també revela que aquesta preparació s’estendrà als models S1 i S3 amb dues i quatre portes, però també al Drophead Coupé. Tots ells estaran equipats amb un motor elèctric que proporciona 380 cavalls de potència. Aquest funciona amb una bateria de 80 o 120 kWh, que garanteix un abast de 400 o 480 km, respectivament.
Pel que fa al preu, comença a 405 mil euros (abans d’impostos), que varia segons el vehicle. Cal destacar que, a més de la transformació elèctrica, el clàssic també rep altres equipaments que no existien en aquell moment, com ara aire condicionat, Wi-Fi, sistema d’entreteniment, navegació, entre d’altres.
Volvo va celebrar un esdeveniment en línia on va presentar l’estratègia de futur i va aprofitar el cas per presentar el primer model 100% elèctric de la història de la marca, el C40 Recharge. Construït sobre la plataforma CMA, és, en essència, la versió coupé de la coneguda XC40 Recharge. “La recàrrega C40 representa el futur de Volvo i mostra cap a on anem”, va dir Henrik Green, cap de tecnologia. Davant del “germà” XC40, presenta una línia de sostre que flueix cap a la part posterior, en un estil marcadament coupé.
A l’interior, és idèntic a la XC40 Recharge, és a dir, compta amb un quadre d’instruments digital, flanquejat per una pantalla central amb l’últim sistema d’infoentreteniment desenvolupat en col·laboració amb Google i basat en el sistema operatiu Android.
Pel que fa a la motorització, el C40 Recharge està equipat amb dos motors elèctrics, un per eix. Igual que el XC40 Recharge, el nou SUV cupé ofereix 408 cavalls de potència i 660 Nm de parell. Això permet accelerar de 0 a 100 km/h en 4,9 segons i assolir una velocitat màxima de 180 km/h. Els motors funcionen amb una bateria de 78 kWh que ofereix uns 420 km d’autonomia. Tot i això, Volvo diu que, gràcies a les actualitzacions de “Over The Air”, tal com ho fa Tesla, aquesta xifra podria augmentar amb el pas del temps.
El C40 hauria d’arribar a finals d’any i estarà disponible per fer comandes en línia, amb l’ambició de construir una línia de productes menys complexa, el nou cotxe tindrà una gamma de versions més estreta.
Els pilots de Hyundai Thierry Neuville i Craig Breen abordaran el Ral·li Il Ciocco la setmana que ve en un parell d’i20 R5.
Basat en Castelnuovo di Garfagnana, just al nord de Lucca, l’esdeveniment de dos dies proporcionarà a tots dos pilots una prova sobre asfalt. La presència de Breen a la primera ronda del Campionat de Ral·lis italià és un fort indici que l’irlandès romandrà amb l’i20 WRC per al Ral·li de Croàcia del mes que ve.
Neuville tindrà l’oportunitat de passar més temps amb el nou copilot de 2021 Martijn Wydaeghe.
Neuville al mitjà DirtFish:
“És una bona oportunitat per treballar més amb Martijn abans de la pròxima prova sobre asfalt. Fer Il Ciocco ens donarà més temps. Ara tenim un descans bastant llarg i encara que podria ser agradable ser a casa per la piscina si el temps és agradable, d’alguna manera és molt important per a nosaltres aconseguir més quilometratge junts.”
Neuville va experimentar alguns problemes de comunicació bastant severs amb Wydaeghe en l’Àrtic Rally, però va confirmar que el seu company belga romandria al cotxe per a la següent ronda del Campionat Mundial de Ral·lis i va admetre que estava impressionat pel que havia vist de Wydaeghe fins ara.
“El que més m’ha impressionat és la seva calma, és molt tranquil, és molt silenciós tot el temps i se sent relaxat, així que és un bon senyal. Sembla que gaudeix i té una gran motivació i també em dóna un impuls addicional de nou, amb algunes coses noves al meu voltant per empènyer encara més i fins ara està funcionant”.
Aquesta serà la segona vegada que enguany Hyundai Motorsport ha participat en un ral·li prèvi, amb Ott T.nak i Neuville acabant primer i segon en el ral·li d’hivern d’Estònia Otep, quinze dies abans de l’Àrtic Rally.
Mercedes va mostrar el seu nou monoplaça per a la temporada 2021 de la Fórmula 1, el W12. Per celebrar aquest esdeveniment, la marca alemanya va decidir recollir dues de les “perles” de Mercedes-AMG per fer una sessió de fotos. Parlem de l’hipercotxe, Mercedes-AMG One i el nou Mercedes-AMG GT 73e de quatre portes, la versió híbrida de gamma alta.
Pel que sembla, aquesta versió hauria d’arribar als 800 cavalls de potència, extreta del motor V8 de 4,0 litres associat a un propulsor elèctric. A les imatges podem veure una unitat pràcticament llesta. Això pot indicar que és possible que estiguem a punt de conèixer la presentació oficial del nou híbrid de quatre portes Mercedes-AMG GT.
S’espera que les 24 hores de Le Mans passin del seu cap de setmana 12-13 de juny a una nova data del 21-22 d’agost.
El web RACER ha informat que la llegendària cursa de resistència francesa està prevista per a un segon canvi de calendari consecutiu a causa de la pandèmia COVID-19. Però a diferència de 2020, on l’esdeveniment va ser portat a setembre i va córrer sense espectadors, el retard d’enguany ve amb l’esperança d’acollir un públic considerable al Circuit de la Sarthe una vegada que les vacunes per al coronavirus s’han administrat en major nombre.
La confirmació formal del moviment del 21-22 d’agost, i qualsevol canvi d’esdeveniment relacionat amb el WEC, podria arribar abans del final de la setmana.
Aman Barfull deix les seves funcions al capdavant de l’àrea esportiva del RACC. En el seu lloc entra el seu segon fins aquest moment, en Jordi Barrabés.
Barfull ha contribuït enormement al reconeixement internacional que avui en dia gaudeix el RACC i les principals competicions de motor que es disputen a casa nostra. Part important i intensament relacionat en els inicis del Circuit de Catalunya, va ser una de les peces clau de l’arribada i l’estada durant gairebé 30 anys del RallyRACC com a prova mundialista.
La seva presència a la FIA, on va ser president de la comissió de Ral·lis i fins ara membre de la mateixa comissió, ha aportat idees innovadores que han acabat implantant-se a totes les proves del campionat Ha estat una personalitat destacada en l’evolució que han viscut els ral·lis en les últimes dècades.
Aman Barfull, que continuarà com a membre de la Comissió Esportiva del RACC, seguirà donant suport a l’entitat en l’organització del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada.
Jordi Barrabés, continuant el llegat
El RACC no s’ha vist amb la necessitat de buscar fora de casa per trobar el millor relleu possible a l’Aman. En Jordi Barrabés, responsable d’operacions de l’Àrea Esportiva des de fa 10 anys i mà dreta d’Aman Barfull agafa el control total de les operacions.
El manresà de 47 anys és ben conegut per tots els aficionats per ser campió de l’IRC (actual ERC) l’any 2007, l’any següent es proclamà també campió d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt. En la seva vesant organitzativa, Barrabés va ser el Director del Ral·li Dakar els anys 2017 i 2018 combinada amb la seva tasca al RACC.
Durant la seva estada al RACC, Barrabés va tirar endavant propostes complementàries al RallyRACC, és el cas del Ral·li Catalunya Històric, o més recentment el RallySprint RACC – Circuit de Barcelona – Catalunya.
Alpine ha mostrat el seu nou monoplaça, l’A521, un cotxe que espera tenir èxit el 2021 i sobretot preparar el 2022.
Després del retorn de Renault a la F1, és hora de canvis profunds en l’estructura francesa que per a aquesta nova era adquireix la identitat Alpine, que ara serà el segell distintiu del segment esportiu del grup Renault.
L’estructura queda a càrrec de Viry-Châtillon responsable de la unitat motriu i d’Enstone del xassís. Però hi ha hagut canvis profunds en el lideratge. Cyril Abiteboul i Jérôme Stoll van marxar i han entrat Davide Brivio i Luca de Meo que es va fer càrrec de les operacions.
Amb l’entrada de Fernando Alonso, mantenint Esteban Ocon, l’objectiu de l’equip per a aquest any és clarament tenir èxit, però l’estructura no amaga que l’objectiu principal és obrir el camí per al 2022, on l’equip espera fer un salt qualitatiu considerable.
El conseller delegat d’Alpine, Laurent Rossi, ha confirmat que Daniil Kvyat serà el pilot de reserva oficial de l’equip per a la propera temporada de Fórmula 1.
El pilot rus es va quedar sense lloc a finals de la temporada passada després de tornar a la F1 amb Toro Rosso, ara Alpha Tauri. El pilot rus torna així al paper de pilot de reserva, un lloc que ha ocupat en el passat. Kvyat va ser pilot de proves i de reserva per a Ferrari i es va elogiar el seu treball amb els simuladors. El rus es vincula així amb la F1 a la recerca d’un lloc per al 2022.
Luca De Meo, CEO del Grup Renault:
És una autèntica alegria veure el potent i vibrant nom Alpine en un cotxe de Fórmula 1. Nous colors, nou equip directiu, plans ambiciosos: és un nou començament, construït al llarg d’una història de 40 anys. Combinarem els valors d’autenticitat, elegància i audàcia d’Alpine amb els nostres coneixements d’enginyeria i xassís propis. Aquesta és la bellesa de les carreres com a equip oficial a la Fórmula 1. Competirem contra els noms més importants i no puc esperar que comenci la temporada.
Avui estem orgullosos de presentar el primer cotxe de Fórmula 1 de l’equip Alpine que competirà al campionat 2021. Aquesta és una fita important per a Alpine, ja que es posiciona com la marca a l’avantguarda de la innovació de Renault Grup. Alpine troba naturalment el seu lloc en el prestigi i el rendiment de la Fórmula 1 i esperem el debut de l’A521 pilotat pels nostres pilots, el doble campió de Fórmula 1 Fernando Alonso i Esteban Ocon. Aquest any el nostre objectiu és clar, continuar amb l’impuls assolit i lluitar pels podis. La nostra visió a llarg termini és veure el nom Alpine al graó superior del podi de la Fórmula 1. Els esports de motor són al nostre ADN i ara és el moment perquè els colors Alpine competeixin i competeixin a la part superior de la Fórmula 1 ”.
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.