Dimarts, 8 juliol 2025
Blog Page 314

WRC: Jean Todt: “Els híbrids ja arriben tard”

latvala todt matton vatanen
© Latvala

Jean Todt, president de la FIA, va estar present l’Àrtic Rally de Finlàndia, on va destacar l’excel·lent treball que s’ha fet per mantenir el WRC, encara que sense públic, a causa de la pandèmia de coronavirus.

Parlant del futur del WRC, va dir una cosa curiosa: els híbrids ja arriben tard.

“He de dir que la FIA, el Promotor i els organitzadors locals han estat fent una feina extraordinària, no només en els ral·lis, sinó en tots els principals esports internacionals, per exemple la Fórmula 1, que va començar un juliol, i ara som a Finlàndia amb el WRC, aviat anirem a Croàcia, un esdeveniment completament nou, que demostra la flexibilitat de l’equip promotor de la FIA i els organitzadors que s’adapten a les situacions.

Espero que les coses millorin ràpidament, ho necessitem, perquè no podem passar molt més temps d’aquesta manera, però de moment crec que tothom està fent una feina molt bona amb el que té.

Jean Todt, que també va parlar sobre el futur proper del WRC:

Era fonamental que canviéssim a híbrids i ja és massa tard. Personalment, crec que hauríem d’haver introduït sistemes híbrids al WRC abans. Per diferents motius, no va ser possible, però l’any que ve tindrem un cotxe nou amb motor híbrid, que és fonamental per al desenvolupament del Campionat Mundial de Ral·lis.

WRC: Liepāja com a possible recanvi del Safari per al 2021

RALLY LIEPAJA 2020
© FIA ERC

El director de RA Sports Sports, Raimonds Strokšs, ha declarat que hi ha la possibilitat que el Campionat del Món de Ral·licros arribi Riga. A més també parlava del possible arribada del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) a Letònia.

Al podcast de Sports Studio, Stroks va admetre que:

Tenim una bona comunicació i estic força informat de totes les coses. No només sobre el RX, sinó també sobre el WRC. Encara somiem amb el WRC. Ho diré: hi ha força possibilitats que coincideixi i puguem rebre aquesta oferta (per organitzar una prova del WRC a Letònia). La comunicació és bona per a nosaltres, però de moment no puc tenir totes les cartes sobre la taula, perquè he signat molts acords de no divulgació, però el que puc dir és que el seu tema, el WRC a Letònia, no s’ha acabat i està obert. De fet, potser fins i tot més real que mai “, diu Raimonds Strokšs.

Actualment, el calendari del WRC està previst per al WRC a Kenya del 24 al 27 de juny, però alguns rumors diuen que és probable que aquest ral·li no tingui lloc aquest any. Mentrestant, l’ERC “Ral·li Liepāja” tindrà lloc aquest any de l’1 al 3 de juliol. Si, per exemple, el WRC té lloc en el marc del Ral·li Liepāja, aleshores la situació serà molt favorable per als equips del WRC i els organitzadors de ral·lis des del punt de vista logístic. El Ral·li Liepāja” (1 – 3 de juliol) seria seguit del Ral·li d’Estònia” (15-18 de juliol) i del Ral·li de Finlàndia” (29 de juliol-1 d’agost). Liepāja – Otepaa – Jyväskylä estan separades per només 1006 quilòmetres.

FÓRMULA 1: Els pilots Red Bull conservadors en el format de les curses

red bull abu dhabi f1 2020

Com és ben sabut, la Fórmula 1 està buscant maneres de condimentar l’espectacle dels caps de setmana del Gran Premi, motiu pel qual es planteja introduir curses a l’esprint. També es va parlar de graelles invertides.

Hi havia personalitats que estaven a favor de fer alguna cosa, de remoure les aigües, fins i tot de pilots, però Max Verstappen va revelar que no és un fan del pla de Fórmula 1 per provar un nou format de cursa Sprint el 2021.

El pla de F1 és una sessió de classificació del divendres, probablement en lloc d’una segona sessió d’entrenaments lliures, seguida d’una cursa curta el dissabte, que permetrà guanyar punts, i també establirà la graella de la prova principal del diumenge:

“M’agrada el format actual amb un Gran Premi durant una hora i mitja. El més important és que tenim bons cotxes per lluitar a la pista i que hi hagi més equips que lluitin per la victòria. Per tant, no necessitem curses a l’esprint. Crec que no hauríem de capgirar-ho tot per tenir més espectacle ”.

Sergio Pérez, coincideix:

“És una línia fina en què hem d’equilibrar. Hem de tenir cura de no desviar-nos massa del format normal, perquè per a mi és molt important que no es perdi l’ADN de la Fórmula 1 ”.

WRC: L’actuació a l’Àrtic Rally pot ajudar a Hyundai a decidir el seu futur?

hyundai-tanak-neuville-podi-artic-rally-finlandia-2021
©️ Hyundai Motorsport

A la roda de premsa de l’Àrtic Rally de Finlàndia, es va preguntar a Andrea Adamo (cap d’equip Hyundai) si aquest triomf podria ajudar i ajudar a convèncer Hyundai de quedar-se al WRC. La resposta va ser aclaparadora: “Aquest tipus de preguntes em fan riure, però amb el degut respecte per elles.


Vaig estar amb Lancia per guanyar-ho tot, inclòs el campionat, i el programa es va tancar. Quan jo era a Alfa Romeo i estàvem perdent, el programa va continuar.

Les coses per les quals decideix quedar-se al campionat o no són molt més àmplies que una victòria o una derrota. No em preocupa gens l’estada de Hyundai en aquest campionat en el futur. De totes maneres, l’estratègia d’un consell d’administració per gastar milions i milions d’euros no és una cosa que el president em cridi dijous quan pugi a [l’avió] i em digui: “Ei, si no guanyes aquest ral·li, ho tanquem tot ‘. La gent aquí creu que hi ha gent molt millor que dirigeix ​​una empresa com Hyundai ”

FÓRMULA E: Canvis en la classificació final del segon ePrix de Diriyah 2021

Antonio Felix da Costa (PRT) DS Techeetah, DS E-Tense FE20
©️ Fórmula E

Jean-Eric Vergne va perdre el tercer lloc a la segona cursa de la Fórmula E Diriyah ePrix, disputada dissabte, de manera que António Félix da Costa va pujar al podi. La sanció va ser deguda per no utilitzar cap dels modes d’atac.

Al servei de DS Techeetah, Vergne i Félix da Costa van lluitar cos a cos a la pista, fins i tot es va produir una situació en què gairebé van tenir un incident mentre el portuguès defensava agressivament el que en aquell moment era el quart lloc.

A l’etapa final, en tercer lloc, Vergne va activar el segon mode d’atac, però el cotxe de seguretat en els darrers minuts seguit de la bandera vermella que va acabar la cursa prematurament no va utilitzar aquesta característica. Com a tal, va ser penalitzat amb 24 segons (l’estimació de creuar el pit lane), caient al 12è lloc.

Diversos pilots van ser penalitzats amb 24 segons de la carrera, incloent Nick Cassidy (Envision Virgin-Audi), que va perdre així un cinquè lloc i va acabar en el lloc 14è.

FÓRMULA 1: “Habemus Ferrari” segons Binotto

ferrari sainz
©️ Ferrari

Va ser un dels problemes de Ferrari el 2020, el fet que el seu motor va perdre molt “gas” entre el 2019 i el 2020. Les raons ja s’han reduït infinitament, no val la pena recordar-ho, ara és important entendre si Ferrari pot ser molt més competitiu el 2021 i els tifossis van rebre bones notícies del líder de l’equip, Mattia Binotto, que va dir que les simulacions de Scuderia suggerien que “recuperaven molta velocitat a la recta”

L’equip va passar de tenir la unitat de potència líder el 2019 a la pitjor de les quatre de la temporada següent, ja que Charles Leclerc i Sebastian Vettel es van veure obligats a lluitar contra un motor sense potència.

Per evitar la repetició del que va passar, Ferrari va invertir en un motor completament nou per al 2021 i, si els resultats de la prova al “dyno” es tradueixen en una pista, “habemus Ferrari”:

L’any passat, el principal problema era la velocitat a les rectes , no en potència, sinó en el poder i l’arrossegament. Vam treballar molt tant en la unitat de potència com en l’aerodinàmica del cotxe per reduir l’arrossegament. Segons les nostres simulacions, basant-nos en el que estem veient en termes de potència de sortida dels “dinos”, a partir de les dades del túnel del vent, crec que hem recuperat molta velocitat a les rectes.

Així que espero que la velocitat no sigui un problema tal com era. Esperem ser competitius, però només ho sabrem quan siguem a Bahrain, ja que sempre és relatiu al que fan els altres.

Binotto

Però creiem que el nostre cotxe és certament més eficient en comparació amb el que teníem l’any passat i, quan dic que és eficient, de nou, és tant des del punt de vista aerodinàmic com des del punt de vista de la unitat de potència ”, va dir Binotto.

El SF21 de Ferrari es presentarà el dimecres, 10 de març, i les proves de pretemporada començaran dos dies després.

WRC: Àrtic Rally Finlàndia 2021: Tänak s’emporta la victòria, Solberg és la sorpresa i Rovanperä líder del campionat

tanak jarveoja hyundai i20 wrc artic rally finlandia
© WRC

Ott Tänak ha guanyat l’Àrtic Rally de Finlàndia, segona prova del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC). Des del principi, l’home de Hyundai tenia un ritme superior i aquest diumenge només havia de gestionar un marge còmode en els dos darrers trams.

Elfyn Evans (Toyota) era el més ràpid al primer tram de la jornada (Aittajärvi 1) davant del company Kalle Rovanperä per un segon , amb Thiery Neuville (Hyundai) tercer a 1,1 s. Oliver Solberg (2C Compétition Hyundai) i Takamoto Katsuta (Toyota), amb Tänak sisè a 5.9 segons d’Evans.

Tot i el temps perdut de cara als perseguidors, l’estonià entrava al Power Stage amb una avantatge de 19,2 segons. A la segona passada a Aittajärvi, la prova ha acabat amb Rovanperä sent el més ràpid a la Power Stage 0,3 segons per davant de Craig Breen (Hyundai). Neuville era tercer a 0,4, amb Tänak quart a 1,7 i Sébastien Ogie (Toyota) cinquè aconseguint l’últim punt en joc.

Això significa que la victòria a l’Àrtic Rally de Finlàndia ha estat per Tänak amb 17,5s sobre Rovanperä. El podi l’ha completat Neuville, amb Breen quart en un bon resultat conjunt per a Hyundai. Evans ha tancat els cinc primers, amb Katsuta sisè i Solberg setè en el seu debut amb un World Rally Car.

Lappi al WRC2 i victòria ajustada al WRC3

Dominant des de l’inici, Esapekka Lappi (Movisport / Volkswagen) ha segellat la victòria competint a casa al WRC 2 amb el millor temps al tram 9 i el segon al 10, guanyat per Andreas Mikkelsen (Toksport WRT / Skoda). El noruec era el segon classificat a 47,7 segons de Lappi, Nikolay Gryazin (Movisport / Volkswagen) tercer a 1m30,3s.

Pel que fa al WRC 3, també hi va haver una victòria a casa, en aquest cas per Teemu Asunmaa. L’home de Skoda va veure el seu principal contrincant, Egon Kaur (Kaur Motorsport / Volkswagen) guanyar les dues eliminatòries aquest diumenge, però va aconseguir mantenir el liderat amb un marge de 4,2s. Mikko Heikkilä (Skoda) ha estat tercer a 1’38.6.

Classificacions

Final del Ral·li

1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 2h03m49.6s
2 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +17.5s
3 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +19.8s
4 Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +52.6s
5 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1m01.5s
6 Takamoto Katsuta/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m37.8s
7 Oliver Solberg/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m39.0s
8 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +2m09.0s
9 Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +3m39.4s
10 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Volkswagen Polo GTI R5) +6m07.0s

Mundial de Pilots

1K. ROVANPERÄ39
2T. NEUVILLE35
3S. OGIER31
4E. EVANS31
5O. TÄNAK27
6C. BREEN16
7T. KATSUTA16
8D. SORDO11
9A. MIKKELSEN6
10O. SOLBERG6

Mundial de Marques

1Toyota Gazoo Racing World Rally Team88
2Hyundai Shell Mobis World Rally Team77
3M-Sport Ford World Rally Team24
4Hyundai 2C Competition22

WRC Artic Rally 21 | by MZproduccions

The best of WRC Artic Rally 2021, SS1, SS2, SS4

WRC Artic Rally 2021 – day 2 / The BEST of / by MZproduccions

Last day of Artic Rally Finland 2021. The best images.

FÓRMULA E: La segona a l’Aràbia Saudita és per a Jaguar i Bird

Jaguar sam bird formula e arabia saudita
© Fórmula E

Dues curses, dos guanyadors diferents a la sortida de la Fórmula E a l’Aràbia Saudita. Aquest dissabte, Sam Bird ha estat el guanyador de la segona cursa del Diriyah ePrix.

Robin Frijns (Envision Virgin-Audi) ha començat des de la pole position i, durant tota la carrera, l’holandès ha lluitat contra Bird per la victòria. El britànic ha acabat imposant-se a la part final de la cursa, aprofitant també l’estratègia del mode d’atac, posant-se definitivament al capdavant en la volta 24 de les 29 completades: la cursa acabava uns minuts abans del previst a causa d’un bandera vermella.

El tercer era Jean-Eric Vergne (DS Techeetah), que juntament amb el seu company Félix da Costa van liderar una remuntada progressiva de la classificació després de començar entre els deu primers. Al final, Vergne ha aconseguit així el seu primer podi de la temporada. Nick Cassidy (Envision Virgin-Audi) ha completat els cinc primers llocs després d’imposar-se contra Sérgio Sette Câmara (Dragon / Penske Autosport).

La cursa va estar marcada per alguns incidents. Una va implicar Alex Lynn (Mahindra), que en els darrers minuts va provocar la interrupció prematura de la cursa. El pilot va haver d’anar a l’hospital per precaució. També es va produir una llarga intervenció en cotxe de seguretat a falta de deu minuts, fruit de problemes amb Nissan e.dams de Sébastien Buemi i incidents separats de Maximilian Günther (BMW i Andretti) i Tom Blomqvist (NIO 333) i Lynn i Mitch Evans (Jaguar).

Mercedes no va poder competir per la qualificació per precaució després de l’incident d’Edoardo Mortara (Venturi-Mercedes) en el tercer entrenament lliure causat per una fallada del fre. Així, el guanyador d’ahir, Nyck de Vries, va ser el millor de l’equip alemany, però no va ser més que 14è, amb el company Stoffel Vandoorne 18è i últim dels classificats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua