Diumenge, juny 1, 2025
Blog Page 532

Kia Optima 2021: avancem com serà la nova gran berlina coreana

kia-optima-2021:-aixi-sera-la-nova-gran-berlina-coreana

La pròxima generació del Kia Optima -anomenat com K5 a Corea del Sud – va prenent forma, d’acord amb els primers “teasers” que ha publicat la propia firma asiàtica. Segons aquestes primeres recreacions, s’espera una nova generació amb força canvis estètics tant a l’exterior com a l’interior.

El nou Kia Optima , la nova generació podria estar a punt en 2021 , tindrà un disseny bastant diferent respecte a la quarta generació. Els primers teasers mostren un vehicle de disseny molt més elegant pràcticament des de la línia posterior del sostre fins a la característica graella frontal, on la reixa de tipus “nas de tigre” mostra una renovada imatge. Els fars davanters pràcticament es fusionen amb la graella i inclouen llums diürnes de tipus led amb forma de “Z”, a estil i semblança de la berlina més gran Cadenza (amb denominació K7 a Corea del Sud).

Kia Optima 2021: así será la nueva gran berlina coreana

Kia Optima 2021: així serà la nova gran berlina coreana

Altres canvis ressenyables que es poden apreciar en els primers teasers del Kia Optima 2021 són les tapes dels retrovisors, situats en una posició més baixa que els actuals. Per accentuar la silueta d’estil coupé.

Els grups òptics posteriors del Kia Optima 2021 són de tecnologia led i es mostren de forma intermitent. Per la seva banda, el maleter està lleugerament arquejada i inclou una barra horitzontal cromada que recorre tota l’amplada del maleter.

La marca sud-coreana també ha publicat un “teaser” de com serà l’interior del nou Optima 2021 (K5). Segons aquesta primera imatge, es pot apreciar un panell d’instrumentació digital darrera del volant, a més d’una ampla pantalla també de tecnologia digital per al sistema multimèdia d’informació, navegació i entreteniment. Els botons decreixen en nombre, mentre que la palanca de canvis es reemplaça per un selector giratori per seleccionar les marxes o la manera de funcionament del canvi. Amb tot això, l’aspecte del quadre de comandament del nou Kia Optima 2021 és més minimalista i net .

Kia Optima 2021: así será la nueva gran berlina coreana

VW Golf eHybrid i ETSE: així són els Golf més elèctrics que arriben a 2020

vw-golf-ehybrid-i-etse:-aixi-son-els-golf-mes-electrics-que-arriben-a-2020

El cotxe més esperat de l’any ja és realitat. Volkswagen per fi va revelar la setmana passada tots els detalls del nou Golf , el model més venut d’Europa i que estrenarà en les properes setmanes res menys que la seva vuitena generació. En aquest article t’expliquem tots els seus secrets i novetats. Avui ens aturem en les que són seves noves i més interessants versions: les “més elèctriques” ETSE i eHybrid .

El Volkswagen e-Golf 100% elèctric desapareix de la nova gamma del compacte, que deixa lloc així per a un nou cotxe: el VW ID.3. No obstant això, que aquest nou ID.3 acapari la seva mobilitat 100% elèctrica no vol dir que la gamma Golf no s’electrifiqui: al contrari, afegeix ara noves variants eficients molt interessants.

VW Golf eHybrid y eTSI: así son los Golf más eléctricos que llegan en 2020

VW Golf GTE 2020

Així són els nous VW Golf ETSE

Arrenquem amb els nous VW Golf ETSE , una de les grans novetats que introdueix la marca en el seu nou compacte i que es traslladarà a molts nous models del grup alemany que es presentaran pròximament. Sota aquesta nova denominació es presenten els nous Golf amb tecnologia d’hibridació lleugera, tots des d’ara amb la etiqueta ECO de la DGT . I diem tots, perquè hi haurà diferents variants de potència. En concret, sota aquesta denominació arribaran els 1.0 ETSE de 110 CV , 1.5 ETSE de 130 CV i 1.5 ETSE de 150 CV .

Aquestes noves versions es conformaran amb el motor de gasolina ja conegut, al qual s’acobla 1 nova arquitectura de 48 volts amb l’objectiu que un motor d’arrencada-generador de petita potència extra al cotxe en moments puntuals, com en iniciar la marxa o en trepitjar de cop l’accelerador mentre el turbo agafa revolucions. Sempre carregant-se partir de la recuperació de l’energia en fases de desacceleració.

VW Golf eHybrid y eTSI: así son los Golf más eléctricos que llegan en 2020

VW golf 8

Acoblats amb aquestes versions ETSE sempre amb un canvi automàtic de doble embragatge DSG7 de 7 velocitats , també permetran aquests Golf rodar molt de temps per inèrcia i amb el motor apagat. Així, amb totes aquestes novetats, Volkswagen assegura que aquestes noves variants ETSE podran estalviar fins a un 10% en els seus consums, respecte a les mateixes versions TSI convencionals de gasolina .

Així són els VW Golf eHybrid

Però, com ja hem avançat, no quedaran aquí les novetats elèctriques del nou Volkswagen Golf. Al costat de les noves versions ETSE micro-híbrides, arribaran noves variants híbrides endollables . I, de nou, parlem en plural, perquè per primera vegada el compacte alemany comptarà amb dues versions amb aquesta tecnologia.

VW Golf eHybrid y eTSI: así son los Golf más eléctricos que llegan en 2020

VW Golf 8: així és el seu interior

Neix així en el nou Volkswagen Golf la versió anomenada eHybrid . En aquest cas es tracta del nou híbrid endollable d’accés, el menys potent, que tindrà 204 CV de potència . Amb un motor de gasolina 1.4 TSI i amb una nova bateria de ions de liti amb més capacitat que abans ( 13 kWh ). Gràcies a això, el seu autonomia 100% elèctrica puja de 50 a 67 km .

Per sobre d’aquest nou Golf eHybrid apareixerà ara el nou Golf GTE , que en aquesta ocasió consta del mateix motor de gasolina, però amb un propulsor elèctric amb 30 kW més , de manera que la potència total s’incrementa fins als 245 CV . Més enfocada cap a l’esportivitat, tanca així per tant una nova gamma al Golf d’allò més completa.

Porsche es llança a la venda online de cotxes

porsche venda online
porsche venda online

Des de serveis de subscripció fins a cotxes voladors , no hi ha res que se li resisteixi a Porsche. L’últim en el que va a treure el cap és a la venda en línia de cotxes , una experiència que de moment començaran a provar als Estats Units. Com a part d’un programa pilot, 25 concessionaris nord-americans donaran l’opció als clients de completar la majoria de la paperassa de la venda del cotxe de manera online , abans d’anar al concessionari per recollir el cotxe i dur a terme les últimes signatures. Segons Porsche, l’experiència en el concessionari serà més curta.

El servei, disponible tant per a cotxes nous com usats , cobreix, segons Porsche, “tots els aspectes de la compra i el finançament” . Com a resultat, els clients tindran accés al pagament, a l’aprovació del crèdit ia les opcions de finançament i de l’assegurança del cotxe a través dels serveis financers de la marca.

Per accelerar una mica les coses, els clients poden pujar les fotos dels seus documents personals. Fins i tot poden enviar una foto del seu cotxe per incloure’l a la venda . Una vegada que tot s’ha completat, els concessionaris s’encarregaran de preparar tota la paperassa perquè, una vegada que el client arribi al concessionari a recollir el cotxe, només hagin de signar el contracte .

De moment només 25 dels 191 concessionaris amb què compta Porsche als Estats Units participaran en aquesta experiència pilot, però els seus responsables asseguren que si el resultat és positiu, podria extrapolar-se a més concessionaris.

El GP de Mèxic serveix d’avís per a McLaren

Després que el cotxe no semblés estar en el seu millor nivell en lliures i classificació, els pilots van patir bastant en canviar del pneumàtic tou al dur, i Carlos Sainz només va poder acabar 13è.

Norris va perdre molt temps en un mal pitstop, va haver de ser remolcat de tornada després d’una femella mal ajustada. Finalment, es va retirar per preservar la seva mecànica.

Va ser la primera vegada que McLaren no va aconseguir sumar punts des de Spa, a finals d’agost, havent tingut un cotxe al top 6 en set de les últimes 10 carreres.

“Va ser un diumenge dolorós per a nosaltres, per diferents raons, després de diversos bons caps de setmana o diumenges positius”, va comentar Andreas Seidl, cap d’equip de McLaren.

“En primer lloc, sobretot pels pneumàtics durs. No vam tenir el ritme que havíem vist en els anteriors dies amb el cotxe. És una cosa que hem d’analitzar i entendre, si estava relacionat amb les temperatures més elevades o alguna cosa més”.

“Després, òbviament, de bones actuacions amb els dos cotxes, vam tenir el problema a la parada amb el cotxe de Lando, que va destruir la seva carrera. Després vam decidir aturar el cotxe, perquè estàvem rodant amb diversos paràmetres al límit i no volíem arriscar més” .

“Definitivament, en termes de ritme va ser un pas enrere. I, realment, va ser la primera vegada en força temps que hem vist un ritme diferent diumenge en comparació amb la resta del cap de setmana, així que cal buscar on és el problema “.

©LANDO NORRIS

Binotto: “Altres van tenir avantatges en el passat i ningú es va queixar”

ferrari mèxic
ferrari mèxic

Diversos rivals de Ferrari han demanat a la FIA que clarifiqui la legitimitat de la tecnologia que creuen que podria estar darrere del gran rendiment del motor italià.

Ferrari va comentar que rebria positivament una protesta formal sobre el tema, per poder aclarir i demostrar que els seus rivals estan equivocats.

Mattia Binotto va comentar a Mèxic: “El primer és que els equips de F1 estan treballant molt dur per crear avantatges competitives. Hem treballat intensament per millorar la nostra unitat de potència, que no era la millor quan la normativa es va iniciar a 2014 “.

“Si estem davant ara, hem d’estar orgullosos. Necessitem ser clars, és una llàstima el que llegeixo en web o als diaris. Altres rivals han tingut un avantatge en el passat i ningú es va queixar d’això”.

“Com Ferrari, quan estem en desavantatge amb la unitat de potència, l’únic que podem fer és esforçar-nos a tractar de canviar la tendència i millorar-la. Seria molt més just no  escoltar alguns comentaris “.

Encara no s’ha registrat cap protesta contra la legalitat del motor Ferrari, però els equips involucrats tenen dubtes de com procedir, ja que asseguren que no han rebut resposta de la FIA.

Binotto va assegurar que a Ferrari estan “tan tranquils”, que no es preocupen de si seria millor per la FIA parlar i negar els rumors, i que és un “problema més dels altres que el nostre”.

“La FIA sempre està revisant les dades de telemetria, sempre mira que el motor compleixi amb la normativa, i sempre estan revisant-ho tot, com cada any i a cada carrera”, afegeix Binotto.

“No tinc dades de si algú ha protestat a la FIA . Tenim un avantatge aquí, potser no tan gran com la gent pugui pensar, però s’ha de treball dur i estem molt orgullosos d’això”.

La superioritat del motor ha contribuït a crear un avantatge en alguns circuits, i s’estima que ronda les vuit o nou dècimes de segon.

No obstant això, Binotto insisteix que també es deu a la seva filosofia de baixa càrrega aerodinàmica en comparació amb els seus principals rivals, i a la baixa resistència a l’avanç.

“No som els que tenim més càrrega aerodinàmica. Això explica per què no som tan ràpids en pas per revolt. Si tens menys càrrega, tens menys resistència a l’avanç, és obvi.”

“Crec que la combinació del nostre cotxe, menys càrrega i menys dart , ens dóna un avantatge en recta, a més del extra del motor “.

El progrés de Ferrari amb el seu cotxe ha reduït el dèficit en corba i ha estat clau per tornar a estar al nivell de Mercedes de manera contínua, aconseguint 6 pole en les últimes sis carreres.

Però Binotto assegura que el seu equip “no ha progressat tant en el motor com amb el cotxe” enguany, perquè “des del començament de la temporada hem anat posant bastant càrrega aerodinàmica al cotxe , per això ara estem més a prop dels nostres rivals en aquest aspecte “.

El directiu de Ferrari nega que les millores en recta es puguin comparar directament amb la fortalesa de Mercedes i RedBull en corba.

“És un equilibri de en quins punts tries treballar. Encara que nosaltres tenim avantatge en recta, mai ens hem queixat que els altres siguin més ràpids en corba. Així que, són ràpids perquè tenen algun truc? no ho crec. De la mateixa manera que nosaltres no tenim truc a les rectes. És simplement la manera en la qual gestiones i dissenyes el teu cotxe , i com ho fas servir “.

Jan Solans: “No hem acabat com m’hagués agradat, però ha estat un bon cap de setmana”

rallyracc jan solans
rallyracc jan solans

Primeres paraules de Jan Solans després de finalitzar la seva primera prova oficial al volant del Ford Fiesta R5 MK2 dins de la categoria WRC2:


“Bé, ha estat un cap de setmana llarg, hem estat aprenent moltes coses i hem de pensar en on podem millorar. No acabem de la manera que ens agradaria després de patir un ensurt a la Power Stage, però de totes maneres va ser un bon cap de setmana per analitzar i veure què podem fer per millorar durant l’hivern.


Qualificaria aquest ral·li com un vuit de deu com una experiència d’aprenentatge, però en realment em ficaria un 6, el que demostra que tinc molta feina per fer. Hem analitzat els temps una mica, però quan arribi a casa estudiaré més per veure on i per què estic perdent temps en comparació amb els meus rivals. Sento que ho estic fent bé, però hem d’analitzar per seguir progressant “.

Un camió de M-Sport amb problemes mecànics al sortir de Salou després del RallyRACC

Un dels camions de l’equip de M-Sport patia avui un incendi a Vila-Seca, poc abans de les dues de la tarda quan es disposava a marxar cap a la seu de l’equip a Cumbria, al Regne Unit.

camió m-sport
foc al camió m-sport


Els serveis d’emergència van ser alertats als vols de les dues de la tarda per una densa columna de fum procedent d’un camió. Quan van arribar al lloc dels fets, els bombers van poder extingir les flames procedents de l’eix posterior del camió, així com assegurar la càrrega que transportava el camió.

Sense més problemes i amb el petit conat d’incendi sufocat, el remolc va poder reprendre la seva marxa. Per sort, l’equip britànic no ha hagut de lamentar ni danys personals ni tampoc pèrdues materials.

Renault vendrà el K-ZE a Europa, diu el director del departament de vehicles Elèctrics

renault-will-sell-the-k-ze-in-europe,-says-head-of-electric-autos

El K-ZE va sortir a la llum perquè Renault desitjava conquerir el món elèctric assequible. Presentat a la Xina, resulta que una vegada que se suposa que ha de ser subministrat en la majoria dels països, la veritat és que on més crida l’atenció a Europa.

La revista britànica va parlar amb Gilles Normand, director de Renault d’Automòbils Elèctrics, i va reconèixer el següent:

“Un model diversificat de la K-ZE arribarà a Europa.”

És una aposta molt eficient que el vehicle elèctric urbàt probablement serà subministrat sota la marca Dacia.

En primer lloc, Renault no busca ser vist com el productor d’un cotxe econòmic, elèctric o no, especialment quan té una marca establerts per a això: Dacia. En segon lloc, el Dacia Duster és, de moment, el SUV que més crida l’atenció a Europa, i que presenta l’emblema de forma eficaç, el que també pot aconseguir amb un vehicle elèctric.

Als països diversificats on Dacia no existeix, com Brasil, Índia i Rússia, la marca Dacia es pot obtenir com Renault. Això assegura que l’empresa tingui una part de mercat que capta l’atenció d’aquests països.

El  K-ZE europea seria un esglaó inicial amb un preu al voltant de 10.000 lliures esterlines al Regne Unit, o una mica més de 11.500 euros.

Per a un tema de costos, el K-ZE europea es produirà potencialment a la Xina per a la seva distribució mundial, sigui quin sigui el designi que Renault decideixi presentar-la. El K-ZE té una longitud de 3,74 m, una amplada de 1,58 m, i una distància entre eixos de 2,42 m. Disposa d’un pack de 26,8 kWh, amb una utonomia d’uns 271 km-

A la Xina, el K-ZE té tres versions. La més baixa costa 62,800 RMB – uns  8,740$. L’opció  mitjanes costa 66.800 RMB (9.450$), i el model més alt, 71.800 RMB (10.160$).

Alonso suma més quilometres de test a Manresa

Fernando Alonso i Marc Coma aprofiten cada oportunitat que se’ls presenta per seguir sumant quilòmetres , experiència i minuts de raids junts. La parella espanyola es va quedar el divendres i dissabte passats a Catalunya, després de la presentació oficial de l’equip Gazoo Racing pel Dakar 2020.

Tots dos van utilitzar el cap de setmana, a més de per visitar l’assistència del WRC a Salou , per completar gairebé 500 quilòmetres d’entrenaments … i de passejos amb VIPs.

Segons diu Motorsport.com , sempre va estar en els plans de Gazoo Racing Sud-àfrica completar uns test a Espanya, “per la facilitat d’accés per a Fernando” i “per la multitud de bones pistes de terra”. Encara que inicialment es va pensar a la zona de la Baja Aragón (Terol), la celebració de la roda de premsa oficial per anunciar el projecte del Dakar a Salou va canviar el programa.

Així, a més de donar-li l’oportunitat de pilotar el cotxe “amb alguns dels seus amics”, l’equip va posar deures a Alonso i Coma el divendres i el dissabte.

La primera jornada va rondar els 275 km en un tram tancat pels voltants de Manresa. En ella, la parella espanyola va haver de completar un recorregut de 15 quilòmetres apresa de memòria, que els va portar a buscar els límits d’una manera diferent de la que ho van fer en el passat Ral·li del Marroc.

La segona jornada, de 70 km, ​​va estar pro protagonitzada principalment per les “passejades” a VIPs d’alt perfil dins de Toyota. A més, l’asturià va tenir una petició especial: que el seu nou cap es pugés amb ell una estona perquè experimentés de primera mà el seu aprenentatge en els últims tres mesos.

“Està entestat a fer-ho bé i només ens cal més experiència”, diuen des de la divisió sud-africana de la marca.

La següent cita d’Alonso -que finalment no estarà al GP dels EUA de F1 amb McLaren aquest cap de setmana com es esperava serà el Ral·li Ula (4-9 de novembre), tercera prova del campionat Saudita Desert Rally i que de disputa a la zona nord-oest d’Aràbia Saudita.

Aquesta prova, d’uns 1. 600 km cronometrats, li valdrà per fer-se una noció del tipus de terreny que es trobarà al gener – ja que ASO no permet realitzar test al país-, a més de per seguir sumant quilometres en els raids.

El primer dia es realitzaran les verificacions i dimarts arrencarà l’acció amb un curt pròleg. Serà de dimecres a dissabte quan Alonso i Coma s’enfrontin al desert saudita en tota la seva extensió.

“Estic temptat per aquests cotxes”: Jenson Button tornarà al DTM?

“mich-reizen-diese-autos”:-kehrt-jenson-button-in-die-dtm-zuruck?

L’aparició com a convidat de Jenson Buttons amb el Gigantic GT en l’últim cap de setmana del DTM a Hockenheim va ser un èxit. Els experts van quedar impressionats pel rendiment amb l’Honda NSX-GT. I el mateix Button semblava haver gaudit molt. I el que és més, el britànic va rebre molts elogis de l’entorn del DTM i no descarta tornar-hi.

“No tinc res per l’any que ve, estem buscant. He gaudit molt aquest cap de setmana, no només de la cursa en si, sinó de tot l’ambient del DTM”.

El pilot de 39 anys va deixar la Fórmula 1 fa dos anys, després de 18 comeptint. Des de llavors ha estat lluitant amb Gigantic GT, amb el què va aconseguir el títol al 2018 al costat del seu company d’equip Naoki Yamamoto. L’aproximació del DTM a la sèrie japonesa el va portar finalment a Hockenheim.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua