CIRCUITS: Barcelona no pagarà el cànon de la F1 ni de MotoGP

Aquest dimarts, la Fórmula 1 ha confirmat les seves primeres 8 carreres per a la temporada 2020, que donarà principi finalment el 5 de juliol amb el GP d’Àustria, en el Red Bull Ring. 

Entre elles estarà el GP al Circuit de Barcelona-Catalunya . La data: el cap de del 14-16 d’agost. 

L’esdeveniment català serà la sisena cita del calendari, després del segon esdeveniment en Silverstone –anomenat GP del 70è aniversari– i abans del GP de Bèlgica, a Spa-Francorchamps. 

Joan Fontseré, director general del circuit català, va revelar aquest dimarts que, després de mesos de negociacions a causa de la crisi sanitària mundial per la COVID-19, l’esdeveniment no pagarà el tradicional cànon a la F1. A més, va assegurar que tampoc ho farà amb MotoGP. 

«Una de les condicions que hem posat a Liberty Mitjana i Dorna és no pagar el cànon, perquè no tindrem ingressos per entrades, ni impacte econòmic en el territori. La situació del Circuit és irreal perquè a causa de tot el que ha passat la situació econòmica és millor que la dels altres anys«, va reconèixer a l’agència EFE.

«Cal tenir en compte que l’impacte econòmic d’aquests Grans Premis es genera en el territori i no en el compte d’explotació del Circuit, en la qual si que apareix el pagament dels cànons». 

«Els mundials de Fórmula 1 i Moto GP ens suposen molta despesa per culpa dels cànons que hem de pagar i uns ingressos relatius en entrades. On generen molta riquesa és en l’activitat econòmica de l’entorn. A nivell estrictament econòmic per al Circuit, la suspensió no ha estat un fet negatiu».

Fontseré reconeix que van deixar la porta oberta tant a F1 com a MotoGP per a celebrar dues carreres en el Circuit, però que la decisió estava en mans dels responsables de cada campionat. 

«El nostre posicionament amb Liberty Mitjana va ser: sabeu com treballem, l’experiència que tenim, la ubicació en la qual ens trobem i la climatologia de la gaudim. Però ells des del principi van considerar celebrar aquí un sol Gran Premi. Si tinguessin la necessitat de fer un segon l’estudiaríem. L’opció la hi hem donat. Amb el president de Dorna, Carmelo Ezpeleta, qui va ser el primer director del Circuit, parlem sobre l’assumpte des del principi. Ell em va dir que encara no sabia el que farien i li vaig respondre que l’opció sempre la tenien», va afegir. 

Sobre les mesures de seguretat que hauran de posar en marxa en tots dos esdeveniments, que se celebraran a porta tancada, el director general del Circuit detalla diversos exemples.

«Seran les que ens comuniquin la FIA, Liberty Media i les autoritats locals. El primer protocol que hi haurà serà el control de la temperatura en l’entrada al recinte, que segurament es farà a través de dos accessos. Una vegada dins, els equips treballaran com a bombolles i no es relacionaran amb individus d’altres equips. Ferrari, per exemple, ja ha bloquejat un hotel d’ús exclusiu. A més, el Circuit es responsabilitzarà de totes les mesures de neteja que s’hauran de dur a terme«, va concloure.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments