La FIA confirma a Aston Martin i a Mercedes-AMG com a proveïdors oficials dels cotxes de seguretat i mèdics per al Campionat del món de la FIA de Fórmula 1 de 2021.
Tots dos fabricants compartiran el subministrament de vehicles en diferents esdeveniments al llarg de l’any 2021, sent la primera vegada en 25 anys que dos fabricants de vehicles han subministrat els vehicles de la Fórmula 1 Seguretat i Vehicles mèdics.
Aston Martin gestionarà una versió especialment equipada del seu Vantage –el model més poderós de la gamma de producció de la marca britànica de luxe– per al seu cotxe de seguretat, mentre que l’Aston Martin DBX complirà el compromís del fabricant de cotxes mèdics. Tant l’Aston Martin Vantage com l’Aston Martin DBX tindran una decoració ‘2021 Aston Martin Racing Green’, cadascun amb accents Lime Green, per celebrar el retorn de la marca a la Fórmula 1 després de més de 60 anys.
Mercedes-AMG, que des de 1996 ha subministrat el Official Safety Car i Official Medical Car, continuarà dirigint els seus vehicles Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S Estate com el seu cotxe de seguretat i el seu cotxe mèdic, respectivament, amb una nova mirada de 2021. La nova pintura vermella brillant adornarà els dos vehicles Mercedes-AMG des del començament de la campanya.
Aston Martin farà el seu debut a Sakhir el 28 de març en el Gran Premi de Bahrain de la FIA Fórmula 1 de la Fórmula 1, amb el canvi de marca de Mercedes-AMG per a a Imola pel Gran Premi de la FIA Fórmula 1 de la FIA del 18 d’abril. La resta de la temporada 2021 es dividirà entre els dos fabricants.
Bernd Mayländer d’Alemanya romandrà darrere del volant del FIA Safety Car a cada GP, mentre que l’Alan van der Merwe continuarà el seu paper en la conducció del FIA Medical Car.
La FIA va presentar i aprovar ahir al Consell Mundial els principis de la piràmide esportiva dels ral·lis. Això s’implementarà per al Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) amb detalls complementaris per al Campionat Europeu de Ral·lis (ERC). La idea és alinear els noms dels campionats amb les categories de cotxes que competeixen en ells, identificar un tema comú per a les categories Open i Junior entre els diferents campionats i, a més de reforçar la posició de l’ERC com a promotora del WRC.
Així, el WRC2 (cotxes Rally2) tindrà un campionat obert i un campionat júnior per a pilots de fins a 30 anys. El WRC3 (cotxes Rally3) també inclou un campionat obert i un campionat júnior, però en aquest cas per a pilots de fins a 29 anys. El mateix passarà a l’ERC3, amb la diferència que l’edat màxima dels pilots júnior és de 28 anys. Les categories Rally4 i Rally5 també tindran el Campionat Open i Junior (l’edat màxima dels pilots és de 27 anys).
Els campionats júnior també tindran una restricció d’experiència: un campió no pot tornar a competir a la mateixa categoria. Hi ha premis per a novells amb menys de tres inscripcions anteriors i per a Masters (conductors majors de 40 anys que no s’inclouen a la llista de prioritats regionals de la FIA), això per al WRC i l’ERC. Posteriorment, aquests principis es reflectiran en regles concretes.
Yasir Seaidan i Alexey Kuzmich van aconseguir la seva primera victòria a la Copa del Món de la FIA per a Bajas de Cross-Country en guanyar la tercera prova de la sèrie, la Sharqiyah International Baja. La tripulació del MINI John Cooper Works, que ara encapçala la classificació, va acabar per davant de Miroslav Zapletal i Marek Sykora per més de 13 minuts amb Saleh Al-Saif i Oriol Vidal en la tercera posició final del podi i la victòria en la categoria T4.
Seaidan i Kuzmich van començar guanyant l’etapa de classificació de 10 quilòmetres. La primera de les dues llargues seccions selectives del divendres, però, va ser cancel·lada a causa de forts vents i tempestes de sorra, deixant a terra els helicòpters de seguretat. En un itinerari revisat per la jornada de dissabte que va viure dues seccions de 172 i 138 quilòmetres funcionant consecutivament en bones condicions, la tripulació de MINI va tornar a sortir victoriosa i va aconseguir la seva primera victòria per 13 minuts i 38 segons. El seu camí cap a la victòria es va aplanar quan el favorit de la prova, Yazeed Al Rajhi, va patir un fort accident i, tant ell com el copilot Michael Orr van ser traslladats a l’hospital per a exàmens mèdics.
Zapletal i Sykora van aconseguir els seus primers punts de la sèrie d’enguany en aconseguir el segon lloc en el seu Ford F-150 Evo. La parella txeca/eslovaca va ser la segona en la prova i van aconseguir un bon grapat de punts per a la general.
El pilot local Al-Saif, copilotat pel català Oriol Vidal, va retornar al cami de l’èxit després d’una decebedora prova anterior a Dubai, quedant tercer en la general en el seu Can Am Maverick. Els punts en la categoria T4 també han reforçat les seves aspiracions de títol després de tres de les nou rondes.
Meshari Al-Thefiri, copilotat per Nasser Al-Kuwari, va aconseguir bons punts en acabar segon en T4 i quart en la general, mentre que Saeed Zaki Al-Mouri i Sergio Lafuente van acabar cinquè, tercer de les tripulacions T4 en un altre Can Am Maverick. El francès Claude Fournier, que va correr a l’esdeveniment en la categoria T4, va aconseguir el sisè lloc en general amb el navegant polonès Szymon Gospodarczyk. Erik van Loon i Sébastien Delaunay van ser el quart a Toyota Hilux d’Overdrive, però van caure al setè lloc després que s’apliquessin penalització. La tripulació del T3 de Dania Akeel i el seu copilot francès Laurent Lichtleuchter, van guanyar la categoria en un Can Am Maverick X3.
La quarta ronda de la Copa del Món Baja Cross-Country manté als participants a l’Orient Mitjà per al tercer dels tres esdeveniments a la regió, la Jordan Baja (18-20 de març).
Williams Racing ha mostrat avui a través d’imatges el seu nou Fórmula 1 2021, el Williams / Mercedes FW43B. L’equip té un nou aspecte, que resulta no només de l’esperit del passat de l’equip, sinó també de la transformació present i de la seva empenta cap a les ambicions futures, en un moment en què la primera temporada completa està en marxa amb la nova companyia inversora nord-americana, Dorilton Capital.
El monoplaça és una evolució del cotxe de l’any passat, a causa de la normativa, d’aquí la designació FW43B en oposició al que es podria preveure, FW44. El cotxe del 2021 anirà amb una nova identitat visual, amb una pintura inspirada en els monoplaces de Williams dels anys 80 i 90, que combina tons blaus, blancs i grocs.
Parlant per primera vegada com a conseller delegat de Williams Racing, Jost Capito diu:
“Williams Racing és una icona esportiva i un equip que s’ha forjat una reputació d’èxit gràcies a la pura determinació i el coratge entrellaçats amb la innovació, la passió i l’experiència en les carreres ganes de guanyar. Els alts i baixos són típics de qualsevol viatge esportiu de llarga tradició i l’èxit històric pot ser un fort motivador, però no es pot confiar per definir l’èxit futur a l’era moderna de la Fórmula 1.”
Per tant, vam crear una nova pintura per al cotxe del 2021; un que reconeix el nostre increïble passat i manté l’esperit, l’empenta i la motivació que roman al cor de l’ADN de Williams, però mira cap al futur i assenyala la nostra ambició a llarg termini de tornar a la part davantera de la graella. Tot i que tot just comencem aquest viatge i encara queda molta feina per fer, estem contents de veure l’impuls en la direcció correcta i esperem continuar aquest progrés pel bon camí aquesta temporada ”
Cinc joves dissenyadors de Škoda ens ofereixen la seva particular visió de futur partint de cinc vehicles que han marcat la història de Mladá Boleslav. Aquesta setmana, és el torn del mític “Porsche de l’Est”: el Škoda 130 RS. El dissenyador francoespanyol Aymeric Chertier és el responsable de reimaginar un dels cotxes de carreres més reeixits de la història de la marca. Basat en el model de sèrie 110 R coupé, el 130 RS, de què només es van produir 200 exemplars, va ser expressament modificat per a la competició: puntals de reforç, barra antibolcada, panells de carrosseria d’alumini i un motor de 1.298 c.c. capaç de generar fins a 103 kW de potència li van permetre obtenir grans èxits, com les seves victòries en Ral·li de Montecarlo de 1977 i en el Campionat Europeu de Turismes de 1981.
Reinterpretar en clau moderna tota una llegenda de la marca no anava a ser senzill, però Aymeric Chertier ha sabut trobar la fórmula. La seva versió de l’130 RS incorpora conceptes moderns i un aspecte retro-futurista, però roman fermament fidel als seus orígens. Un cotxe amb estil, però pràctic i amb una finalitat ben marcada: córrer, guanyar i trencar barreres.
Skoda
És evident que a Chertier li encanten els cotxes que tenen un propòsit i una funció clarament definits, i que la seva visió de l’130 RS és el producte d’una amorosa dedicació.
“No estava interessat en presumir d’un interior bonic i exòtic. Des del principi, vaig voler crear alguna cosa funcional i amb un propòsit molt clar. Aquest cotxe es va fabricar amb la intenció de competir, és la sensació que es desprèn de el vehicle amb només mirar-lo. Es va dissenyar i es va construir amb una prioritat, la velocitat. Tot en ell serveix aquest propòsit: la forma de la carrosseria, la barra antibolcada, els seients, la configuració general de l’interior. Tot es va crear amb una funció en ment, perquè aquest cotxe fos el més ràpid de la pista “.
És aquesta essència, aquest propòsit, que Chertier va intentar traslladar a la interpretació moderna de l’130 RS. Durant la seva etapa formativa com a dissenyador, va tenir l’oportunitat de reflexionar en profunditat sobre la importància de l’essència del producte.
“La realitat industrial, el context en el qual treballem, tendeix al pragmàtic. Els nostres productes són el resultat del compromís i respecten el risc que suposa la quantiosa inversió que es porta a terme en ells “.
Seguint aquesta idea, Aymeric ha basat l’exterior de el disseny experimental en el model original.
“Volia refrescar el cotxe original, no canviar-lo. Vaig retenir la seva essència i les seves línies característiques, i vaig afegir, per exemple, certs detalls presents en cotxes WRC moderns “, diu el dissenyador, explicant l’aspecte retro combinat amb les distintives formes musculoses del seu cotxe.
Encara que l’exterior de la seva 130 RS es manté fidel a la tradició, per dins és innovador i trenca barreres. Aymeric ha dissenyat una nova barra antibolcada, que està integrada en l’estructura bàsica del cotxe.
“La gàbia de seguretat no està cargolada a el xassís, sinó que forma part íntegra d’aquest. L’estructura manté unit tot l’interior, servint de suport per al quadre de comandament, els seients i les portes, i “abraçant” la palanca de canvi de marxes “, sosté, remarcant l’aspecte pràctic de el vehicle.
Per tant, el disseny experimental del 130 RS és més que un cotxe amb estil retro-futurista inspirat per l’exitós model de competició original.
Skoda
“En el seu dia, el 130 RS va ser un cotxe que va trencar moltes barreres i que era, en molts aspectes, extraordinari”
Això es deu al fet que els èxits del 130RS, com a producte de la Txecoslovàquia comunista, van sobrepassar els límits del bloc soviètic. L’èxit internacional del cotxe li va valer el sobrenom de “Porsche de l’Est”.
Aymeric va necessitar diverses hores per elaborar un concepte bàsic de el disseny. Després d’això, va treballar en els detalls.
“Sóc una mica de la vella escola: m’agrada fer-ho tot amb paper i llapis. Dibuix ràpidament alguns esbossos de l’arquitectura bàsica i després redefino les proporcions i les línies individuals “, diu Aymeric, descrivint el seu modus operandi. En aquest cas, només va recórrer a l’ordinador a l’última fase. “A l’ordinador afegeixo els colors a l’esbós perquè sigui més fàcil d’entendre per al públic general”, afegint que sap en tot moment quin aspecte tindrà el disseny final
Bahrain ha anunciat que permetrà públic assistir a l’obertura de la temporada de Fórmula 1 si han estat vacunats contra COVID-19 o s’han recuperat del virus.
Després de córrer a porta tancada l’any passat al novembre, el Gran Premi de Bahrain donarà la benvinguda als fans a les tribunes per a la ronda d’obertura 2021 el 26-28 de març.
El Circuit Internacional de Bahrain va anunciar el dijous que estaria venent entrades per a la cursa, però només als seguidors que estiguin vacunats totalment contra COVID-19, o que puguin demostrar que s’han recuperat del virus.
L’elegibilitat per assistir serà rastrejada a través de l’aplicació BeAware. Els individus completament vacunats han d’haver passat almenys dues setmanes des que van rebre la seva segona dosi, mentre que els casos COVID-19 recuperats han d’haver passat dues setmanes des de la data d’infecció.
Els fans hauran de portar màscares en tot moment i estaran subjectes a un cribratge de salut a l’entrada, mentre que totes les experiències d’entreteniment es duran a terme a l’aire lliure. També hi haurà distància social.
Restriccions significa que no hi haurà cap hospitality del F1 Paddock Club o sales corporatives que funcionin durant el cap de setmana.
Liderat pel director tècnic Tom Fowler, Toyota Gazoo Racing està desenvolupant el nou cotxe per a les regulacions híbrides 2022 al voltant de l’arquitectura del Yaris GR.
Fowler no es va basar en si un retard en l’entrega del maquinari híbrid de Compact Dynamics havia interromput els plans, però va confirmar que “alguns treballs de fabricació han començat” en el cotxe 2022.
“El cotxe Rally1 2022 es troba en la fase de disseny en aquest moment. Farem alguns cotxes de prova (mules) al principi, el que significa que tindran algunes parts per 2022 en ells, però no tot el paquet i no tot en el xassís correcte. Després de les proves de les ‘mules’, esperem tenir un cotxe complet, per funcionar durant l’estiu.”
El director de l’equip, Jari-Matti Latvala, va confirmar que el pilot de desenvolupament a llarg termini Juho Hanninen només conduirà la primera mula, abans que els pilots actuals del WRC entrin en el marc dels test.
El líder de l’equip i set vegades campió, Sebastien Ogier, està a punt d’acabar la seva carrera a la WRC al final de la temporada, però Latvala va dir que el francès estaria involucrat en el programa de prova per al nou cotxe.
“Tenim un pilot de prova a Juho Hanninen i tenim tres grans pilots al nostre equip. Sebastien ha estat guanyant títols amb els diferents fabricants d’automòbils i és set vegades campió del món. També estan els coneixements i la informació i les aptituds.
Latvala
“Per estar segur que anem pel bon camí és molt important per a nosaltres i utilitzar les seves habilitats i obtenir la seva opinió del cotxe. Serà emocionant veure un nou capítol que ve al Campionat Mundial de Ral·lis. Crec que, en general, l’híbrid és un bon concepte”.
“No crec que vagi a fer tantes proves, però he dit que m’agradaria provar el cotxe en algun moment i tenir la comprensió i el feeling d’on estem amb el cotxe nou en comparació amb el passat. He estat conduint cotxes diferents dels últims 20 anys, així que m’agradaria saber com és el futur cotxe.
“Però crec que la primera prova, amb la conducció de Juho, hem d’aconseguir que tot funcioni i on hi ha el bon concepte del cotxe. Després d’això, l’ajust que podem començar amb els pilots principals.”
M-Sport Ford tindrà també aviat el seu cotxe, segons el seu cap Richard Millener, que va revelar que havia estat en desenvolupament des de finals de 2019, mentre que Hyundai Motorsport ha començat a treballar malgrat que la junta de la companyia encara no ha pres una decisió ferma sobre els seus plans més enllà de la temporada 2021.
La nova cap de curses d’esports de General Motors, Laura Wontrop Klauser, diu que la nova era de l’IMSA SportsCar Championship, LMDh, ha “cridat la nostra atenció”
Les normes de LMDh es faran càrrec de les actuals regulacions internacionals del prototip de Daytona a partir de 2023 i permetran als fabricants competir en el mateix cotxe tant en la IMSA com en el Campionat del Món de Resistència, incloent les 24 hores de Le Mans.
Mentre que Mazda ha dit que no continuarà més enllà de 2021, el campió de fabricants d’IMSA, Acura, va prometre al gener que s’unirà a Audi i Porsche en el desenvolupament de cotxes per al nou sistema de regles el 2023, competint contra els Le Mans Hypercar de Toyota, Peugeot, Ferrari i Glickenhaus.
DPI-V de Cadillac. R ha demostrat un gran èxit des que va ser introduït a l’IMSA el 2017, amb dos títols de fabricants i dos títols de pilots/equip, però encara no està clar com GM procedirà amb les seves marques Cadillac i Corvette.
La classe GTLM en la qual hi ha Corvette C8, actualment, es dissoldrà al final d’aquesta temporada i serà substituït per la nova classe GTD Pro.
Klauser, que s’ha fet càrrec de les regnes del programa Corvette Racing diu que el fabricant està avaluant actualment si conservar els programes IMSA en les classes Prototip i GT o reduir la seva participació a una sola classe.
“LMDh ha cridat la nostra atenció. Hem mirat bé les normes, i el que estem fent ara és mirar cap a on volem estar.
“És un acord de conjunt, on en el passat estava una mica separat – Corvette Racing era la seva pròpia marca a GTLM, Cadillac era la seva pròpia marca en els prototips. Ara és una història diferent, i LMDh ha estat molt part de l’avaluació. Té sentit ser aquí? Quina marca té sentit córrer?
“La bona notícia és que el GTD Pro de l’IMSA també permetrà una mica de suport de fàbrica. Així que hem de mirar totes aquestes coses per intentar esbrinar on volem ser.”
“La forma en què el nostre programa funciona és com un programa de clients”, va explicar.
“Hem treballat amb Dallara per dissenyar el xassís, hem treballat amb ECR per dissenyar el motor, però els equips compren el xassís de Dallara i lloguen els motors del ECR. No dictem si corren o no; en realitat es tracta de si els nostres equips volen continuar l’any que ve”.
Andrea Adamo diu que segueix sent “optimista” que Hyundai Motorsport ampliarà la seva participació en el Campionat Mundial de Ral·lis més enllà de 2021.
Malgrat que el fabricant coreà encara no s’havia compromès a romandre en el campionat després d’aquesta temporada, Adamo ha confirmat que el treball ja ha començat en el seu cotxe híbrid Rally1.
El director de curses de Hyundai va dir que encara estava esperant la “llum verda” per part de la marca a Seül, fet que va portar a témer que l’equip pogués marxar, ja que els programes de M-Sport Ford i Toyota Gazoo Racing continuen guanyant ritme.
“Puc dir que sóc optimista en què Hyundai Motorsport s’unirà a la nova era de WRC el 2022, però òbviament encara estem esperant la confirmació de Hyundai Motor Company a Corea”.
“Per descomptat, una vegada que tinguem llum verda no començarem amb un full de paper en blanc; els nostres enginyers i la nostra oficina de disseny ja han estat fent alguna feina basant-se en la informació que tenim fins ara.
“Si he de dir quant de temps necessitarem quan rebem la llum verda i quan puguem posar el cotxe sobre rodes, i començar a provar-lo, no ho sé.”
Adamo
Els problemes per assegurar el sistema híbrid de 100kW de l’empresa alemanya Compact Dynamics també poden ajudar a la causa de l’esquadra coreana.
“Puc dir també que el lliurament dels kits híbrids s’ha retardat unes quantes vegades, així que fins i tot els fabricants que ja han confirmat la seva presència el 2022, i que ja estan treballant en els seus cotxes, no poden fer proves a causa d’això”
Alguns creuen que l’híbrid és la direcció equivocada per al WRC, amb l’expilot de Hyundai Motorsport Hayden Paddon entre els més destacats en la crida a la FIA i Promotor per abraçar l’electrificació total.
Preguntat si estava d’acord amb aquests comentaris, Adamo:
“Si em preguntes si l’híbrid és el camí correcte per al campionat i per als ral·lis, haurem de veure.
“Suposo que haurem d’esperar almenys tres anys per tenir una resposta a aquesta pregunta. La resposta a aquesta pregunta serà només una: quants fabricants hi haurà en el Campionat Mundial de Ral·lis?
“Si tindrem tres o fins i tot dos, sabrem que no era la decisió correcta, però serà massa tard. Si hi haurà, per exemple, cinc fabricants de WRC en el futur, llavors podem dir que l’híbrid funcionava i era la decisió correcta que avançava.”
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.