Dimarts, 8 juliol 2025
Blog Page 315

WRC: Àrtic Rally Finlàndia 2021 – 2a Etapa: Tänak té la victòria a tocar, Neuville pot aconseguir el doblet per Hyundai

tanak jarveoja hyundai i20 wrc artic rally finlandia
© Hyundai Motorsport

Ha finalitzat el penúltim dia de l’Àrtic Rally de Finlàndia, la segona prova del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), i Ott Tänak ho té tot sota control a dos trams del final. Fort des del principi, té més de 24 segons d’avantatge. Sébastien Ogier ha perdut molt de temps en l’última especial d’aquest dissabte i definitivament està fora de la lluita pels primers llocs i, possiblement, ha perdut l’oportunitat de mantenir el comandament del campionat.

Tal com havia fet al matí, Tänak (Hyundai) ha marcat el millor temps en el seu segon pas a Mustalampi, que ha obert la tarda. Ha vençut al seu company Neuville en dues dècimes. Kalle Rovanperä (Toyota), segon de la general, ha rubricat la tercera marca. Més enrere, Craig Breen (Hyundai) ha signat la sisena posició perdent així el tercer lloc del ral·li contra Neuville.

Imagen
© Toyota

La jornada ha acabat amb Siikakämä 2, en què Neuville s’imposava davant Tänak per 12,3s. L’estonià va ser capaç d’ampliar el marge d’avantatge fins a 24,1 segons, ja que el seu principal perseguidor, Rovanperä, era tercer a vuit dècimes. Breen i Oliver Solberg (2C Compétition Hyundai) van completar els cinc més ràpids. Ogier ha quedat atrapat en un banc de neu i ha perdut un temps preciós quan tenia sisè lloc a la butxaca. De moment, Neuville és el tercer del Ral·li a 25,9 segons de Tänak i 1,8 segons de Rovanperä, amb Breen al quart i Evans al cinquè.

WRC2 i WRC3 entre finlandesos

Esapekka Lappi (Volkswagen) era el més ràpid en els trams 6 i 7 al WRC 2, amb Nikolay Gryazin (Volkswagen) imposant-se al 8. La categoria està liderada per Lappi, amb 49,8 segons per davant d’Andreas Mikkelsen (Toksport WRT / Skoda).

Pel que fa al WRC 3, Teemu Asunmaa (Skoda) ha estat més fort en les dues primeres especials de la tarda i lidera amb 12,5 segons per davant d’Egon Kaur (Volkswagen), que ha guanyat el tram 8. Eerik Pietarinen (Skoda) és tercer ja a 1m18s.

Classificació general

  1. Tänak
  2. Rovanperä +24.1
  3. Neuville +25.9
  4. Breen +53.4
  5. Evans +1:03.5
  6. Solberg +1:26.8
  7. Katsuta +1:34.4
  8. Suninen +1:49.3
  9. Greensmith +3:01.8

FÓRMULA E: Diriyah ePrix 2021: Primera victòria per a De Vries i Mercedes

de vries mercedes formula e fe
© Fórmula E

Aquest divendres, Nyck de Vries ha començat la temporada de Fórmula E de la millor manera, amb victòria a la primera cursa del Diriyah ePrix a l’Aràbia Saudita. L’home de Mercedes va acabar per primera vegada al lloc més alt del podi des que va començar competir en el campionat elèctric de monoplaces.

En reacció al triomf, l’holandès no va amagar la seva satisfacció natural:

‘Encara estic tranquil, no sé per què! Em devia quedar extasiat. És la meva primera victòria a la Fórmula E. Estic molt satisfet amb tot fins ara i és molt satisfactori traduir-ho en la cursa, perquè no va ser fàcil amb tants períodes de cotxes de seguretat i el ritme impredictible a l’inici de la carrera. Hi havia molta comunicació i estic molt content de tenir la meva primera victòria ».

Fins i tot amb les dificultats de la gestió de l’energia, de Vries i Mercedes es van mantenir tranquils, tal com va dir el conductor al lloc web de la Fórmula E:

‘Hem estat consumint cada vegada menys energia. Em van dir que [René] Rast augmentava un un per cent, però l’equip es va mantenir tranquil i vam arribar aquí al final. Sembla un tòpic, però no podria ser més cert: gràcies a tothom de l’equip per haver treballat tant en això ’.

WRC: Àrtic Rally Finlàndia 2021 – Tänak no dona oportunitats

tanak jarveoja hyundai i20 wrc artic rally finlandia
© Hyundai Motorsport

Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai I20 Coupé WRC) han tornat a guanyar una especial, aquesta vegada per 0,1s per davant d’Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC) i amb això l’estonià torna a dilatar el lideratge fins als 23,6s amb Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC).

Craig Breen / Paul Nagle (Hyundai I20 Coupé WRC) han acabat tercers al matí, a 5,3 segons de Rovanperä, després de fer el vuitè temps en l’última especial. Han estat cometent petits errors i, acumulats, li han fet perdre el tren del segon lloc, lentament.

Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai I20 Coupé WRC) són quarts a 5,8 segons del tercer lloc, també patint algunes dificultats, principalment de comunicació amb el seu copilot. És important no oblidar que es tracta del segon ral·li de la parella belga junts i en una carrera com aquesta les dificultats són molt majors, perquè tot passa més ràpid.

Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC) són cinquens i han millorat avui el ritme que van demostrar ahir. Estan a només 2,6 segons de Neuville, diferències molt similars a les d’ahir.

El gran descobriment d’aquest ral·li és Oliver Solberg / Sebastian Marshall (Hyundai I20 Coupé WRC) que en aquesta secció han pujat al sisè lloc, després de superar Takamoto Katsuta / Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC). No oblidem que el jove pilot de Hyundai és just per davant de Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC). El pilot francès ha millorat una mica el seu ritme respecte ahir, però no s’ha recuperat gaire temps amb el líder de la prova, ja que ahir cedia 54s i avui en son encara 49. Ogier difícilment podrà optar a millorar la sisena posició.

En el WRC2 és Espekka Lappi qui continua marcant el ritme. El pilot finlandès té un marge de 33s amb Mikkelsen i de 40 amb Gryazin.

Classificació general després del tram 5

  1. Tanak
  2. Rovanperä +23.6
  3. Breen +28.9
  4. Neuville +34.7
  5. Evans +37.3
  6. Solberg +51.3
  7. Katsuta +52.4
  8. Ogier +54.2
  9. Suninen +1:10.9
  10. Greensmith +1:52.1

WRC: Àrtic Rally Finlàndia 2021: Tänak i Hyundai s’imposen amb claredat en la primera jornada

Hyundai i20 wrc tanak artic rally finlandia
© Hyundai Motorsport

Després d’un dia de competició, Ott Tänak lidera l’Àrtic Rally de Finlàndia, la segona prova del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC). Aquest divendres han tingut lloc les dues primeres de les deu especials, amb l’estonià imposant-se amb autoritat a prop del cercle polar àrtic amb molta neu i gel.

Al capdavant doblet de Hyundai, Tänak ha rubricat els millors registres en ambdues passades per la secció de Sarriojärvi. Al tram 1 va superar el seu company d’equip Craig Breen per 3,6 s i a la segona passada ha estat 9,8s més ràpid que Kalle Rovanperä (Toyota). Així, el campió del 2019 acaba el dia 16,2 per davant de Breen, que ha estat tercer en el segon tram de nit.

En la general Rovanperä és tercer, tancant els cinc primers llocs Thierry Neuville (Hyundai) i Elfyn Evans (Toyota). Defensant el comandament del campionat, Sébastien Ogier (Toyota) li ha tocat la tasca d’obrir pista patin inici difícil, sent novè a 49,8 segons del liderat.

Al WRC 2, Esapekka Lappi (Volkswagen) ha signat els millors registres en les dues primeres especials, aconseguint 13,6 s per davant de Nikolay Gryazin (Volkswagen). Emil Lindholm (Skoda) és el líder al WRC 3.

WEC: Glickenhaus completa els primers dies de test amb el nou Hypercar, el SCG 007

Glickenhaus scg007 hypercar
© Scuderia Cameron Glickenhaus

La Scuderia Cameron Glickenhaus va completar un dia de proves a Vallelunga amb el SCG OO7, el seu Hypercar.

El Glickenhaus 007 va fer les primeres voltes a Vallelunga (Itàlia) dijous, durant un dia complet de proves. Si l’Hypercar construït per la Scuderia Cameron Glickenhaus encara amaga l’abast de la seva potència, un vídeo publicat per l’equip va poder mostrar el so que emana del V8 de Pipo Moteurs.

“El primer dia amb el SCG 007 LMH va ser molt positiu, va comentar Romain Dumas a les xarxes socials. El matí va ser una autèntica cremada. Després vam poder conduir sense problemes durant la tarda. Tingueu en compte que es tracta d’un nou cotxe i un nou motor per a una nova categoria de prototips. Sempre és una etapa important del projecte “.

La Scuderia Cameron Glickenhaus només té un mes per estar a punt abans que s’iniciï el WEC a Portimao.

CATALUNYA: El Campionat de Catalunya de Ral·lis de Terra 2021 començarà a Bellpuig

ralli bellpuig citroen ds3 r5
© Nacho Mateo

Faltava una data per confirmar en el calendari que la Federació Catalana d’Automobilisme va fer públic a principis d’any. Avui ja sabem qui ocuparà aquesta plaça al calendari, el VI Ral·li Vila de Bellpuig donarà el tret de sortida al Campionat de Catalunya de Ral·lis de Terra.

Serà la segona cita del Campionat de Catalunya de Ral·lis després de la disputa del Ral·li de Lloret, i la primera del Campionat de Catalunya de Ral·lis de Terra i del campionat de promoció i del Trofeu Júnior.

La prova amb seu a la mateixa població de Bellpuig i organitzada per WRC Management tindrà una distància total de 97.30 km per als participants del Campionat de Catalunya. La prova comptarà amb sis trams dels quals dos seran diferents en repetir en tres seccions.

El Ral·li començarà el mateix dissabte dia 13 de març a les 12h, després de superar els reconeixements i les verificacions tècniques, i el final de la prova està previst per a les 16:48h del mateix dissabte.

Les inscripcions per al 6è Ral·li Vila de Bellpuig es tancaran el proper 9 de Març de 2021.

WRC: Àrtic Rally Finlàndia 2021 – Shakedown: Hyundai mana, Toyota es reserva

hyundai i20 wrc àrtic rally finlandia 2021
© WRC

Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai I20 Coupé WRC) han estat els més ràpids al shakedown de l’Àrtic Rally Finlàndia, superant en set dècimes als seus companys Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai I20 Coupé WRC). Toyota, de manera descarada, ha preferit guardar pneumàtics per a la prova.

Els temps obtinguts no són representatius, ja que Takamoto Katsuta / Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) han quedat tercers per davant de Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (Hyundai I20 Coupé WRC), temps que el jove francès ha aconseguit en el seu quart pas.

Craig Breen / Paul Nagle (Hyundai I20 Coupé WRC) han quedat cinquens per davant de Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), que han estat amb diferència els més ràpids en la primera passada, sense registrar cap més bon registre en les dues passades següents.

El shakedown ha estat marcat per la boira i una temperatura de -2°C. Thierry Neuville, Elfyn Evans i Janne Tuohino han viscut els seus primers contratemps, amb sortides amb els bancs de neu. Evans també sofria una virolla exactament en el mateix lloc que el belga.

Oliver Solberg / Sebastian Marshall (Hyundai I20 Coupé WRC) han estat setens, en el debut del jove suec entre els “grans”, amb Gus Greensmith / Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) just darrera, davant de Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Skoda Fabia R5 Evo) i Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC).

No val la pena treure conclusions d’aquests temps, sinó esperar abans els dos trams de 31,05 km.

FÓRMULA 1: Ferrari reestructura el seu departament de xassís a un mes de l’inici de la temporada 2021

Binotto cap de l'equip Ferrari

Les coses es mouen a Maranello. Després d’una temporada 2020 per oblidar, la Scuderia vol tornar a la pista ràpidament amb l’objectiu de recuperar els resultats de la F1. Per fer-ho, Ferrari ha revisat la seva organització poc més d’un mes abans del primer Gran Premi a Bahrain (28 de març).

A la recerca d’un millor rendiment i una major eficiència, la direcció de Scuderia Ferrari va decidir reestructurar el seu departament de xassís. Ara es dividirà en quatre sectors.

David Sánchez serà l’encarregat del disseny del vehicle, mentre que Enrico Cardile s’encarregarà de l’enginyeria de rendiment del xassís. Fabio Montecchi i Diego Ioverno completaran el departament. El primer gestionarà l’enginyeria del projecte del xassís, el segon l’operació del vehicle. A més, l’enginyeria de carreres s’integrarà al departament de rendiment del xassís dirigit per Enrico Cardile.

Enrico Cardile (departament de xassís), Enrico Gualtieri (gerent de tren motriu), Laurent Mekies (director esportiu) i Gianmaria Fulgenzi (al capdavant de la cadena de subministrament) informaran directament a Mattia Binotto, director de l’equip.

El nou Fabia supera l’adolescència, més potència i dimensions

skoda fabia 2021

Skoda va decidir donar-nos les primeres fotos oficials del nou Fabia. La companyia txeca avança fins a la quarta generació i, per primera vegada, utilitzarà la plataforma MQB-A0 utilitzada en els “cosins” del grup Volkswagen. A més de ser més gran en comparació amb la generació anterior, també té unes dimensions més grans en comparació amb el Polo, l’Ibiza i l’A1. El nou Skoda Fabia mesura 4107 mm de llarg, 1780 mm d’amplada i 1460 mm d’alçada. Tot això acompanyat d’una distància entre eixos de 2564 mm.

Amb aquestes xifres, el Fabia promet un dels interiors més àmplis del segment. Skoda també revela que, malgrat l’augment de mida, van aconseguir mantenir un pes similar al presentat a la generació anterior. A més, la marca txeca revela que Fabia serà tindrà el millor coeficient aerodinàmic en el segment en reduir de 32 Cx a 28 Cx.

150 cavalls com a màxim de gamma

Pel que fa als motors, l’Skoda Fabia tindrà un total de cinc solucions, totes de gasolina. La gamma comença amb el motor de tres cilindres 1.0 MPI de 65 CV, una millora de 5 CV en comparació amb el seu predecessor. Aquest motor també té una segona variant amb 80 cavalls de potència. En ambdues versions, l’Skoda Fabia està equipat amb una transmissió manual de cinc velocitats.

Els motors 1.0 TSI sobrealimentats, en canvi, arriben als 95 i 110 cavalls de potència. La caixa de canvis manual de 5 velocitats, mentre que la variant de 110 CV guanya una altra marxa i, opcionalment, la DSG de set velocitats. Es tracta d’una nova generació (EVO) que garanteix un millor consum de combustible i unes emissions més baixes. Finalment, la gran novetat és la inclusió del motor de quatre cilindres 1.5 TSI de 150 cavalls de potència, que és la part superior de la gamma de models, associat exclusivament a la transmissió automàtica DSG de set velocitats.

El lleó es renova

peugeot nou logo

Peugeot va decidir renovar la seva identitat per atacar la transició elèctrica. En un esdeveniment digital, la marca va revelar un nou logotip amb un disseny clàssic, però amb una mirada posada al futur. Linda Jackson, CEO de Peugeot, també va dir que aquest canvi d’identitat no està estretament lligat a la creació del Grup Stellantis, sinó que és una mesura independent. De fet, Peugeot va assenyalar que treballaven en el disseny del logotip des del 2018.

Més que un nou logotip, l’estratègia de Peugeot consisteix a reposicionar-se com a marca amb un estat superior, en una clara diferenciació de les marques més generalistes. Amb aquest objectiu, se centren a millorar l’experiència del consumidor, posant èmfasi en l’enfortiment dels productes d’estil de vida, però també amb un nou lema: “Lleons del nostre temps”.

“És molt important saber què ja hem fet. Peugeot vol avançar en la seva posició, ja hem passat molt de temps fent-ho amb la nostra gamma de vehicles, ara volem enviar el mateix missatge als nostres clients amb la nova identitat ”.

Linda Jackson

Finalment, els representants van informar que el Peugeot 308 serà el primer model que incorporarà el nou “lleó“. La propera generació del compacte francès es programarà el 18 de març.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua